18 Ocak 2018 Perşembe

Boyun boyuma uyar Ben seni gizli sevdim Bilmedim alem duyar

https://twitter.com/kanaryamfenerli _/\/\____________/\/\_____________ KANARYAM █▓▒░▒▓█ FENERLİ ¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Bahçada Yeşil Çınar Bahçada yeşil çınar Boyun boyuma uyar Ben seni gizli sevdim Bilmedim alem duyar Aman gülüm nananay Top kaküllüm nananay Nanay kibar yarim Nay nanay ay nay Bahçalarda gül varı Var git ellerin yari Sen bana yar olmazsın Yüzüme gülme bari Aman gülüm nananay Top kaküllüm nananay Nanay kibar yarim Nay nanay ay nay diyarbakır yöresine mi,elazığ yöresine ait olduğu söyleniyor.çınar hıyarda olabilir Rumeli türküleri içerisinde en önemli oturak havalarındandır. Davulcu ve zurnacıların en çok zorlandığı ağır ve coşkulu türkülerdendir. Beyler Bahçesinde Bir Ulu Çınar Türküsünün Hikayesi Yöre: Rumeli Yöresi Kaynak: Reşit Salim- Osman H. Arda Rumeli türküleri içerisinde en önemli oturak havalarındandır. Davulcu ve zurnacıların en çok zorlandığı ağır ve coşkulu türkülerdendir. Devir; İskece ve Gümülcine´de beylerin hakim olduğu devirdir. Gümülcine´de Alestoğlu gibi ağaların Karamusa ve Yardımlı beyleri gibi ciflik sahiplerinin fedailer besledikleri aralarındaki toprak kavgalarını veya başka husumetleri silah yoluyla hallettikleri yine İskece beylerinin himaye ettikleri pehlivanları ile un saldıkları devirdir. Yüz yüz elli yıl öncesine ait donemde bu beylerin devam ettiği içinde büyük çınar ağaçlarının bulunduğu bir eğlence yeridir Beyler Bahçesi. Tahminlere göre Gümülcine´de bugünkü şehir stadı karşısında mezarlıklar arasındadır bu halka pahalı eğlence sunan yer (Daha yakın devirlerin meşhur Narlı-Bahçe´si gibi) Söylentiye göre beylerden biri (hangisi olduğu bilinmiyor)bu bahçede yeşil gözlü bir güzele vurulur onun uğruna malini mülkünü ziyan eder. Bu aşk macerası sonucu söz konusu bahçe türkülere konu olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

https://twitter.com/kanaryamfenerli