13 Nisan 2014 Pazar

RESULULLAHA 5 ŞEY VERİLDİ...ÖZLÜ SÖZLER...niyet nedir..ahzab/36

https://twitter.com/kanaryamfenerli _/\/\____________/\/\_____________ KANARYAM █▓▒░▒▓█ FENERLİ ¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯ RESULULLAH SAV..--bana benden evvel hiç kimseye verilmeyen 5 şey verildi. 1-bir aylık gibi uzun bir mesafeden düşmann kalbine korku salmakla ilahi yardıma mazhar oldum. 2-yeryüzü benim için namaz kılma ve temizlik vasıtası yapıldı.ümmetimden kim bir namaz vaktine erişirse hemen bulunduğu yerde namaz kılsın. 3-ganimet benden evvel kimseye helal yapılmadığı halde bana helal kılındı. 4-bana umumi şefaat yetkisi verildi. 5-benden önceki peygamberler sadece kendi kavmine gönderiliyordu.ben bütün insanlığa peygamber gönderildim. hz.isa a.s--kim denizin üzerine ev kurmak ister.işte sizin dünyanızın hali bundan ibarettir.onu yurt ve karargah edinmeyin.-- hz ali r.a..--tenha yerde olsan bile bir kötülük yaparken seni kimsenin görmediğini zan etme. kimsenin görmediği yerde seni gören .kimsenin duymadığı yerde seni duyan var.-- planınız 1 yıl içinse pirinç ekiniz.10 yıl içinse ağaç ekiniz.100 yıl içinse insan yetiştiriniz.çin sözü insanlara ve özellikle dünya ehline halinden şikayet etme.sonra allah seni onlara bırakır.GAZALİ ebu hasan harakani ks..-insanoğlu şu üç şeyle sürekli taat yaparsa.sorgusuz sualsiz cennete gidebilir.nefis-kalp-dil bilal b.sad ks.--bir insan övüldüğü zaman bu övgüler kendisine iyi gelmiyorsa ne iyi.ama bunları duyunca seviniyorsa zarardadır. ahmaklar yalnızca dünyaya yönelip ahireti unuturlar.eblehler yalnız ahirete yönelirken ..akıllılar ise hem dünya hemde ahireti ihya ederler..s.abdülhakim el-hüseyni NİYET..RESULULLAH sav..-müminin niyeti amelinden hayırlıdır.-- ahzab-36...allah ve resulü bir işe hüküm verdiği zaman.inanmış bir kadın ve erkeğe o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur... --utancından dolayı gasbettiği ve çaldığı malı sahibine iade etmeyen veya helalleşmeyenin zulüm ile ilgili tövbesi sahih değildir..abdurrahman tahi ks.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

https://twitter.com/kanaryamfenerli