2 Mart 2016 Çarşamba

UZAK DOĞU KÜLTÜRÜNDE BEYAZ KARANFİL VE TİLKİ

https://twitter.com/kanaryamfenerli /\/\____________/\/\_____________ KANARYAM █▓▒░▒▓█ FENERLİ ¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯ UZAK DOĞU KÜLTÜRÜNDE BEYAZ KARANFİL ÖLÜMÜ TEMSİL EDER. TİLKİ İSE İNTİKAM DIR VE ŞEKİL DEĞİŞTİREN YARATIK OLARAKTA BİLİNİR. fhengshui’den faydalanmak pek moda: Rüzgar gülleri, su sesleri, Japon balıkları, ağzında delik para tutan kurbağalar ADAÇAYI Eşler arasında "Biz iyi bir aileyiz" mesajıdır. AKASYA (PEMBE VEYA KIRMIZI) Güzellik, zerafet ve incelik; "Seni beğeniyorum." AKASYA (BEYAZ) Dostluk; "Bizimki temiz bir sevgi, belki biraz arkadaşça..." AKASYA (SARI) Platonik aşk, isimsiz aşık... ANANAS "Sen kusursuz birisin!" ARDIÇ "Seni koruyacağım!" AYÇİÇEĞİ (ÇİÇEK OLARAK) "Sana tapıyorum!" BADEM "Aşkımızın sürmesini ümit ediyorum." BİBERİYE Anma ÇAN ÇİÇEĞİ "Aşkımıza sadakatle bağlıyım!" ÇİNGÜLÜ "Zarif ve çok güzelsin!" ÇUHA ÇİÇEĞİ "Çok güzelsin." DEFNE Terfi eden kişilere gönderilir; "şan, ün, görkem" anlamı taşır. EĞRELTİOTU Samimiyet. ELMA "İtiraf etmem gerekirse, seni görünce şeytana uyasım geliyor; ya senin?" ERİK "Sözüme sadık kalacağım." FESLEĞEN İyi dilekte bulunmak için. FINDIK "Barışmak istiyorum!" FULYA "Sevgilim, geri dön!" GARDENYA "Beni unutma; gerçek aşkımsın..." GELİN EL ÇİÇEĞİ "Mutlu olabiliriz." GÜL Sevgiyi ifade eder. GÜL (PEMBE) "Arkadaşımsın." GÜL (KIRMIZI) "Seni seviyorum; ihtirasla bağlıyım sana!" GÜL (KIRMIZI & BEYAZ) Birliktelik isteği. GÜL GONCASI (KIRMIZI) "Genç ve güzelsin." HANIMELİi "Sana olan bağlılığım sonsuza kadar sürecek." HERCAİ MENEKŞE "Beynimi işgal ediyorsun; ama ben bu durumdan şikayetçi değilim..." IHLAMUR Evli çiftler için "Seni seviyorum" anlamı taşır. İSPANYOL YASEMİNİ "Bence, sen çok seksi ve şehvetlisin!" KAKTÜS İçtenlik; "Aşkımız için zorluklara katlanmalıyız!" KAMELYA "Kusursuz bir aşıksın!" KARANFİL Kişinin kendine olan öz saygısını ve güzelliği ifade eder. KARAÇALI "Dostluğumuz uzun ömürlü olsun!" KARANFİL (KOYU KIRMIZI) "Kalbimi kırdın!" KARANFİL (PEMBE) "Seni unutmayacağım..." KARANFİL (KIRÇILLI) "Üzgünüm, ama bitmek zorunda..." KARANFİL (SARI) "Beni hayal kırıklığına uğrattın!" KREZENTEM (BEYAZ) "Bana gerçeği söyle!" LALE Aşkı ifade eder. LALE (KIRMIZI) "Aşkımı itiraf etmek istiyorum!" LALE (ALACALI) "Gözlerin çok güzel." LALE (SARI) Umutsuz aşkı ifade eder. LEYLAK (MOR) "Sana ilk görüşte aşık oldum!" LEYLAK (BEYAZ) "Hoş ve namuslu birisin." MENEKŞE Alçakgönüllüğü ifade eder. MENEKŞE (MAVİ) "Sana sadık kalacağım." MENEKŞE (MOR) "Düşüncelerimi zaptettin!" MELEKOTU "İlham kaynağımsın." MERSİNAĞACI "Çok mutluyum, çünkü seni seviyorum!" MİMOZA "Fazla alıngansın!" NANE "Sana karşı içimde sıcak hisler besliyorum." NERGİS "Saygılarımla..." ORKİDE "Aşkım, sen çok güzelsin, sen çok özelsin!" ÖKSEKOTU "Sorunların üstesinden geleceğim." PAPATYA Temiz bir kalbin simgesi. PAPATYA (BAHÇE) "Fikirlerini paylaşıyorum." PELESENK Sabırsızlık; "Aşkım, daha fazla bekletme!" PETUNYA "Umudunu yitirme!" PORTAKAL Karşılıklı aşk; "Ben de seni seviyorum." REZENE Övgüye değer. SARDUNYA "İçin rahat olsun, her zaman yanındayım!" SARMAŞIK "Aşkıma sadığım!" SEDİR YAPRAĞI "Senin için yaşıyorum." SÜSEN ÇİÇEĞİ "Sana bir haberim var!" SÜSEN ÇİÇEĞİ (SARI) İhtiraslı bir aşk. ŞEFTALİ "Seninim!" YASEMİN "Güzel ve çekicisin." YENİBAHAR "Acını paylaşıyorum." ZAMBAK (SARI) "Seni neşeli ve nazik (çekici) buluyorum!" ZEYTİN "Barışalım!" Anadolu kültürünün temsilcileriyiz. Bizde kaşık var, ayna var, yeşil kese var, karanfil var, nazar boncuğu SARIMSAK, KARANFİL, ÇÖREK OTU: Ağır kokusu nedeniyle sarımsağın kötü enerjili yansımaları durduracağı düşünülür. Karanfilin de her türlü kokuyu ‘mislik’ ile temizlediği için olumsuz duyguyu olumluya çevirdiğine inanılır. Ölüm hariç her derde deva olarak, Kuran- Kerim’de adı geçen ‘çörek otu’nun da Anadolu’da kullanımı çok yaygın. KAŞIK herkesin bir arada olduğu akşam yemeği sofrasında evlenmek isteyen genç erkek ise, kaşığını, sofranın ortasındaki yemeğin ortasına dikine saplar.genç kız da sofraya bir eksik kaşık koyar ya da kaşığını saklayarak yemeğe iştirak etmez YEŞİL RENK -paraları yeşil kumaşa sarmak, içi yeşil keselere koymak, paranın değdiği yere denk gelecek şekilde içi yeşil küçük bohça ve çıkınlarda muhafaza etmek maddi zenginliği çoğaltarak, daha da önemlisi bereketlendirerek tüm ihtiyaçların karşılanmasına vesile olur. AYNA Yarattığı yansıtma nedeniyle olanı fazla gösteren ayna, genelde evin girişinde bulunur. Açılan kapı ile dışarıyı içeriye, içeriyi dışarıya gösterdiği için, kainatın sunduğu tüm cömertliği almak ve kabul etmek, yeri geldiğinde vermek ve yeniden çoğalmak misyonunu yüklenir. Aydınlık ve parlaklık sembolü de olduğu için, gelen çoğalışın ferahla kullanımına işaret eder. Ev çiçekleri, dışardaki sonsuz varoluşun ve dönüşüm içindeki sınırsız bereketin evlerimize taşınma sembolüdür. Çiçeklerin yeri genellikle mutfak penceresidir. Çünkü bereket mutfaktan başlar, çünkü hanenin aşı mutfakta pişer, çünkü ocak mutfakta tüter ve bereketin kaynağı mutfaktır.

PİRİNÇ Tüm kültürlerde bolluk ve bereketin sembolüdür. Hemen tüm kavimlerde ve inanışlarda, beyaz saf rengi, parlak dokusu, birlikten çokluğa ulaşmanın sembolüdür. Törensel yemeklerde baştacıdır. Nuh’un Gemisi’nde tüm malzemelerin bir araya getirilerek pişirildiği bereket sembolü çorbada ya da aşurede de yeri vardır. Anadolu kültüründe de yeni evliler düğün evine girerken gelinin duvağı üzerinden avuç dolusu serpilerek kurulacak yuvaya bolluk ve bereket dilemenin göstergesidir.

BİTKİLER-ÇİÇEKLER bereketin evlerimize taşınma sembolüdür. Çiçeklerin yeri genellikle mutfak penceresidir. Çünkü bereket mutfaktan başlar, çünkü hanenin aşı mutfakta pişer, çünkü ocak mutfakta tüter ve bereketin kaynağı mutfaktır.

ALTIN ve GÜMÜŞ PARA Kadınların taktığı feslerin üzerinde, gelin alınlıklarında, kolye ve kemerlerde hep altın ya da gümüş paralar kullanılır. Bazen de parayı çağrıştıran ve sembolize eden ‘penez’ adlı madenler takılır. Bunların kullanım amacı, yok ile var arasındaki dengenin olma haline geçişidir.

KINA -el ve ayağa yakılan kına aşkın evlillikteki gücüdür.koyu renkli kına şansın simgesidir.6000 yıldır afrika,ortadoğu,hindte vardır.

GELİNLİK-Batıda beyaz renk gelinin ruhunun temizliğini.UZAKDOĞUDA KIRMIZI GELİNLİK Şans getirdiğine inanılır.

DUVAK-kötü ruh ve nazardan korunma.duvağın yüzü örtmesi ve nikahtan sonra damadın açması masumiyettir.

http://kisi.deu.edu.tr/gonul.sogulcakli/biliyor.html

http://www.aakocluk.com/dugunlerin-sembol-ve-simgeleri/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

https://twitter.com/kanaryamfenerli