13 Eylül 2014 Cumartesi
İNSAN DAVRANIŞI VE DİNİ DAVRANIŞLAR
https://twitter.com/kanaryamfenerli
_/\/\____________/\/\_____________ KANARYAM █▓▒░▒▓█ FENERLİ ¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Davranış, psikolojik anlamda canlıların dış dünyaya karşı gösterdikleri her türlü bilişsel, duyuşsal ve psikomotor (bedensel-fiziksel) tepkilerin genel adıdır. Cansızlar için davranış söz konusu değildir. Bitkilerin tepkilerine davranış denilip denilmeyeceği tartışmalıdır. Bazı filozoflar bir hareketin davranış sayılabilmesi için canlının bu davranışta etkin- istemli rolünün olmasını ileri sürmüşlerdir., yalnız canlılardaki bazı otamatik tepkiler bunu dışında tutulmuştur. Davranış merkezi gelişmiş canlılarda beyin'dir. Etoloji hayvan davranışlarının bilimdir ve zooloji ve psikolojinin ortak çalışma konularına sahiptir.
Öte yandan davranış canlının çevreyle etkileşim ve uyum mekanizmalarının toplamını da içerir. Ve çevreye en iyi uyum sağlayan canlı evrimsel düzeyde hayatta kalma olasılığı daha yüksektir.
Davranış, felsefi anlamda kompleks bir problemdir. Davranışın bileşenleri psikoloji, nöroloji, antropoloji, sosyolojinin konusu olduğu gibi felsefe açısından sayısız problemi-soruyu da beraberinde getirir.
Gelişmiş olan hayvanların iç ve dıştan gelen uyarılara karşı geliştirdikleri tepkiler sinir ve hormon sistemi tarafından kontrol edilir. İç dengeyi de sağlayan bu tepki homeostazidir.
Davranışı alt kategorilere ayırmak gerekirse;Tek hücrelilerde davranış..Çok hücrelilerde davranış
Tek hücrelilerde davranış kalıtsaldır. Ve davranış uyaran karşısında taksi, yani göçüm şeklindedir. Uyarana yaklaşıyorsa pozitif taksi, uyarandan uzaklaşıyorsa, negatif taksidir.
Öte yandan tepki uyaranın çeşidine göre de farklılık taşır.Işığa karşı: Fototaksi--Kimyasalsa: Kemotaksi--Su: Hidrotaksi--Isı: Termotaksi
Bitkilerdeki davranışlar çiçek açma, bölünme, çimlenme, yaprak dökme, tropizma ve nasti davranışlardır.
İrkilme davranışı bitkilerin uyaranın yönüne bağlı olmaksızın hızla tepki vermesidir. Bu hareketler turgor basıncındaki değişmeler yoluyla kontrol edilir. Öte yandan tepkiler uyaranın cinsine göre adlandırılır.--Fotonasti: Işık tepkisi--Termonasti: Isı tepkisi--Sismonasti: Sarsıntı tepkisi--Tigmonasti: Dokunma tepkisi
Yönelim bitkinin asimetrik durum karşısında belli bir yere yaptığı yönelim veya eğilimdir. Pozitif ve ya negatif şekilde gerçekleşebilir.Fototropizma: Işığa karşı verilen tepkidir.--Jeotropizma: Yerçekimi--Hidrotropizma: Suya verilen tepkidir--Kemotropizma: Kimyasal verilen tepkidir--Travmatropizma: Yaralanmaya karşı verilen tepki.--Haptotropizma: Temasa karşı verilen tepki.
İçgüdüsel davranış--Organizmayı türe özgü bir davranışa sürükleyen amaçlardır İçgüdü. Karmaşık bir yapıya sahiptir ve seri davranışlar bütünüdür. İçgüdüsel davranışlar türe özgüdür. Hayvanların göç etmesi, üreme, çocuklarını besleme gibi…
Refleks--Canlılarda etkiye karşı oluşan ani ve değişmez tepkilere refleks denir. Sinir sistemi olan tüm canlılarda refleksler oluşur. Bu davranış tipinde uyarı beyne iletilmeden tepki oluşur.
Bir etkileşim sonunda hayvanın yeni davranış biçimleri edinmesidir.
a. İzleme yoluyla öğrenme.b. Şartlanma yoluyla öğrenme. Canlının farklı uyaranlara karşı verdiği tepkiyi ortaklaştırma.c. Deneme yanılma da olabilir.Topluluk halinde yaşan canlılarda grup davranışları vardır ve bu sosyal bir davranıştır. Bu davranış grup içinde dayanışmayı arttırır ve türün evrim sürecinde baki kalmasında avantajlar sağlar. İşbirliği, yarışma, oyun, savunma, iletişim meydana getirir ve bir hiyerarşi oluşturur.
Otorite seviyelerine göre bireylerin organizasyonuna sosyal hiyerarşi denir. Hiyerarşi bir ast-üst ilişkisi getirdiği gibi belirli bir özdenetim de sağlar.
B
► Davranışsal bilimler
D
► Davranışçılık
M
► Motor kontrol
R
► Rüya
Y
► Yeme alışkanlıkları
İ
► İnsan davranışı
Davranış
A
Antipati
C
Canlılarda davranış
D
Davranış değiştirme
İ
İtaat
*
► Davranışlarına göre kişiler
A
► Beşeri afetler
► Alışkanlıklar
► Anma töreni
► Ayrımcılık
B
► İnsan becerileri
C
► İnsan cinselliği
D
► Dinî davranış ve deneyim
E
► Evrimsel psikoloji
G
► Görgü kuralları
H
► Hayvan refahı
K
► Kişilerarası ilişkiler
► Kişisel hayat
P
► Psikoloji
► Psikolojik manipülasyon
R
► Rekreasyon
► Ruhanilik
► Ruhsal ve davranışsal bozukluklar
S
► Serbest zaman
► Sosyal psikoloji
U
► Uygulamalı etik
Z
► Zorbalık
Ç
► Çatışmalar
Ö
► Özel yaşam
İ
► İnsani pozisyonlar
Ş
► Şans
A
Abuli
E
Efeminelik
Etnometodoloji
G
Görgü (toplum)
M
Maçoluk
Misantropi
S
Saygı
Sistematik yanlılık
Sistemik yanlılık
T
Trol (İnternet)
DİNİ DAVRANIŞ
B
► Batıl inançlar
► Dini bayramlar
D
► Din değiştirme
► Dua
E
► Ezoterizm
F
► Dinî festivaller
H
► Haclar
► Halk inançları
► Hıristiyan liturji, ayin ve ibadetleri
► Dini hukuk
K
► Dini kavramlar
► Kurban
► Köktendincilik
L
► Liturji
M
► Manastır sistemi
► Meditasyon
► Din meslekleri
► Mistisizm
► Dini müzik
O
► Dinî olaylar
► Oruç tutma
T
► Dini tatiller
Ç
► Çilecilik
İ
► İslam dini ibadetleri
Ş
► Şamanizm
► Şans
A
Atalara tapınma
B
Batıl inanç
D
Dua
K
Kurban
P
Pidyon HaBen
İ
İbadet
Ezoterizmde gelenek, "geçmişte insanlığa çeşitli yollar ve irtibatlarla verilmiş, dinsel, ezoterik, okült, mitolojik ve folklorik (masal, dans vs.) biçimlere bürünerek, sözlü ve yazılı halde, günümüze dek aktarılagelmiş hakiki (hakikatlere ait) bilgiler bütünü" olarak tanımlanır. Dolayısıyla, bu kapsamlı anlamıyla gelenek, ezoterizmde örf, adet, anane ile veya mitoloji ile eş anlamlı sayılmamakta, fakat bunlarda bulunan derin bilgileri de içermektedir.
Terimi bu anlamda kullanan yazarlardan en tanınmışı ezoterizm üzerine birçok yapıtı bulunan René Guénon'dur. Gelenekçiliğin öncülerinden biri olarak kabul edilir.
B
► Belirli günler ve haftalar (
D
► Dini gelenekler
► Dinî davranış ve deneyim
► Dinî inanç, gelenek ve akımlar
E
► Efsaneler
F
► Festivaller ve bayramlar
► Folklor
G
► Geleneksel bilgi
K
► Geleneksel kültürler
M
► Mitoloji
O
► Orta Çağ'da efsaneler
S
► Sözlü gelenek
T
► Töreler
Y
► Yeni yıl kutlamaları
Ö
► Ölüm gelenekleri
► Özel günler
İ
► İlkbahar gelenekleri
Ş
► Şans
► Şehir efsaneleri
*
Gelenek
B
Beşikdüzü Şenliği
C
Cehennem banknotu
D
Diş perisi
H
Hacet Bayramı
Hamam
K
Korzo
N
Nargile
Noel Baba
Y
Yelda
Ş
Şaheser
ETNOOOJİ-Budunbilim, (etnoloji Yunanca'dan ἔθνος, ethnos insanlar, millet, ırk anlamına gelir) insanların etnik gruplara ayrılışını, bu grupların kökenini, oluşumunu, yeryüzüne yayılışını, aralarındaki bağıntıları ve bunların töre, dil ve kültür niteliklerini, genel yasalar çıkarmak amacıyla inceleyip karşılaştıran, geçmişte yaşamış ve halen yaşamakta olan değişik kültürleri karşılaştırmalı olarak inceleyen bilim dalına verilen isimdir.
İzmir Etnografya Müzesinin avludan bir resmi.
Maddi manevi kültürleri budunbiliminin malzemelerine dayanarak açıklar. Genel anlamda insanlığın kültür tarihini aydınlatmaya çalışmaktadır. Folklor karşılığı olarak da halkıyat kullanılmaktadır. Düğün, bayram, cenaze, kandil geceleri, doğum, isim koyma, bazı batıl inanışlar, türkü, masal, ninni halk hikâyeleri, menkibe, bilmece, oyun, atasözü, deyimler, tekerlemeler, halkıyat (budunbilim)in içine girer. Tarih, dil, din, arkeoloji, ruhiyat, içtimaiyat, sanat tarihi, hekimlik, bitkiler ve hayvanlarla ilgili ilimler de budunbiliminin içinde yer almaktadır.
*
► Etnologlar
E
► Etnik gruplar
► Etno-kültürel tanımlamalar
► Etnograflar
► Etnografya
G
► Gelenekler
H
► Halk müziği
O
► Oryantalizm
S
► Sümeroloji
T
► Tabu
► Türkoloji
Y
► Yerli halklar
Budunbilim
B
Bagui Okulu
E
Etnoarkeoloji
Etnografya
K
Kafa avcılığı
Kırma
Kürdoloji
O
Oba
Origines
S
Söök
T
Tabu
Z
Zhuangoloji
Gelenek ve görenekler; bir toplumda, bir toplulukta çok eskilerden kalmış olmaları dolayısıyla saygın tutulup kuşaktan kuşağa iletilen, yaptırım gücü olan kültürel kalıntılar, alışkanlıklar, bilgi, töre ve davranışlar.
Gelenek kavramına sosyal bilimlerin farklı alt disiplinlerinin yaklaşımları ile geleneksel toplumların yükledikleri anlamlar arasında hem benzerlikler hem de farklılıklar bulunur. Sosyal bilimler geleneğe toplumların yaşadıkları coğrafya, iklim vb. gibi dışsal koşullara uyum sağlamak amacıyla türetilmiş, beşeri kaynaklı "inşa"lar, "icat"lar olarak bakarken geleneksel toplumlar kendi geleneklerinin kaynağını mitsel atalar, kahramanlar ve tanrı gibi kutsal da görürler. Sosyal bilimlerde daha fenomenolojik bir yaklaşımla gelenekleri salt işlevsel özellikleri yönüyle görüp kökenlerini bu işleve bağlayan açıklamaların yanı sıra, gelenekleri belirli bir anlam bütünlüğünü yansıtan fenomenler olarak değerlendiren yazarlar da vardır. Her ne kadar bu yazarlar da geleneğin kaynağını kutsalda görmemekteyseler de onun sadece işlevsel boyutuna indirgenemeyeceğini iddia etmişlerdir. (bkz. Claude Levi Strauss)Özellikle Avrupa'da aydınlanma çağı sonunda gelişen Tarih anlayışı ve Tarihselcilik perspektifi geçmişe ilişkin (ve günümüzdeki de) her düşünce, anlayış (konsept) ve tavrın kaynağını dönemin diğer olgularının bütünselliği içinde aramak yönünde bir eğilimin gelişmesine yol açmıştır. Aydınlanmanın kaynağı evrimci görüşe kadar giden ilerlemeci tarih perspektifini de geçerli kılan bu perspektif sosyal bilimlerde hakim görüş olarak varlığını sürdürmektedir.
Gelenek üç bağlamda ele alınabilir. ilki geçmiş yaşam biçimlerinin içinde yaşanılan ana taşıdıkları maddi ve manevi değerler bütünüdür. bu sosyolojik anlamda en fazla rağbet gören izahtır. Beşeri düzlemde toplumu tüm dinamikleri ile inşa eden güçtür.
ikincisi ise geleneğin özünü teşkil ettiği ifade edilen kutsalla olan ilişkiden dolayı geleneğin zengin ve kutsal değerler içeren köklü yanıdır ki, bu anlamda gelenek ilkinden farklı olarak hem fenomenolojik hem de ilahi bir yön taşır. bu sosyolojik ve beşeri anlamından çok daha farklıdır.
üçüncüsü ise geleneğin postmodernist yaklaşımlarla ele alınmasından kaynaklanan aletsel, işlevsel yani kullanıma açık madde yönüdür. Bu anlamıyla gelenek bir anlamlar birikimidir (deposodur). Kendisinden her bakımdan yararlanmaya açık bir hinterlandtır. bahsettiğimiz yönü geleneğin dışsal-formel yönüdür ki sanat ve edebiyata tesir eden bir başka yön de budur.
Ezoterizmde gelenek, "geçmişte insanlığa çeşitli yollar ve irtibatlarla verilmiş, dinsel, ezoterik, okült, mitolojik ve folklorik (masal, dans vs.) biçimlere bürünerek, sözlü ve yazılı halde, günümüze dek aktarılagelmiş hakiki (hakikatlere ait) bilgiler bütünü" olarak tanımlanır. Dolayısıyla, bu kapsamlı anlamıyla gelenek, ezoterizmde örf, adet, anane ile veya mitoloji ile eş anlamlı sayılmamakta, fakat bunlarda bulunan derin bilgileri de içermektedir.
Terimi bu anlamda kullanan yazarlardan en tanınmışı ezoterizm üzerine birçok yapıtı bulunan René Guénon'dur. Gelenekçiliğin öncülerinden biri olarak kabul edilir.
E
► Etnoloji
S
► Sözlü gelenek
T
► Geleneksel tıp sistemleri
E
Geleneksel ekolojik bilgi
Kültürel miras veya kültür mirası daha önceki kuşaklar tarafından oluşturulmuş ve evrensel değerlere sahip olduğuna inanılan eserlere verilen genel bir isimdir. Dünya Kültürel ve Doğal Mirasın Korunması Sözleşmesi[1] kültür mirasını üç sınıfta gruplandırmaktadır:
Anıtlar: Bu gruba mimari yapılar, heykeller, resimler, arkeolojik eserler, kitabeler, mağaralar ve eleman birleşimleri girmektedir. Bu grupta yer alan eserler tarihi veya sanatsal veya bilimsel olarak evrensel değerlere sahiptirler.
Yapı toplulukları: Bu gruba giren yapı toplulukları bulundukları konum nedeniyle tarihi veya sanatsal veya bilimsel olarak evrensel değerlere sahiptirler.
Sitler: Bu gruba giren sit alanları ya insan ürünüdür ya da doğal bir şekilde oluşmuştur. Ya da bu ikisinin kombinasyonudur. Bu gruba giren sit alanları ya estetik, ya etnolojik ya da antropolojik bakımdan evrensel değerlere sahiptirler.
Kültür farklı anlamları olan bir terimdir.İnsana ilişkin bir kavram olarak kültür, tarih içerisinde yaratılan bir anlam ve önem sistemidir. Bir grup insanın bireysel ve toplu yaşamlarını anlamada, düzenlemede ve yapılandırmada kullandıkları inançlar ve adetler sistemidir.[1]
Türk Dil Kurumu sözlüğüne göre ise, kültür (ekin, eski dilde hars) kavramının tanımı şu şekildedir:
“Tarihsel, toplumsal gelişme süreci içinde yaratılan bütün maddi ve manevi değerler ile bunları yaratmada, sonraki nesillere iletmede kullanılan, insanın doğal ve toplumsal çevresine egemenliğinin ölçüsünü gösteren araçların bütünü.[2]”
Sosyolojik olarak, kültür bizi saran, insanlardan öğrendiğimiz toplumsal mirastır. Kültürün oluşmasında ikili bir süreç vardır; birinci süreçte insan pasif ve alıcı konumdadır. Belli bir coğrafi çevrede yaşıyor, beslenme ve barınma ihtiyaçlarını orada gideriyordur. Doğayla kurulan bu öncül ilişki, yani ihtiyaçları doğrultusunda edindiği bilgi, dili, davranışları ve maddi üretim ve tüketim aletleri kültürün yaratılmasında birinci aşama olarak karşımıza çıkar. İkinci aşamada ise insan alıcı konumdan çıkar ve üretmeye başlar; yani yaşadığı çevreye etkin ve aktif bir güç olarak katılır. Bu süreç ilk aletlerin yaratılmasıyla sınırlı olarak başlayıp Neolitik Çağ’la birlikte hız kazanmıştır. Kültür birikimle birlikte ivmesi artan bir toplumsal yapı bileşenidir. Giderek her nesil miras aldığı kültüre maddi ve manevi bir katkı yapar ve onu kendinden sonrakilere miras bırakır.
Bireyler için ise yargılama, zevk ve eleştirme yeteneklerinin öğrenme ve tecrübeler yoluyla geliştirilmiş olan biçimine o kişinin kültürü denir. Bireyin edindiği bilgileri anlatmak için de kültür sözcüğü kullanılır.
Etimolojisi--Kültür sözcüğü Latince culturadan gelir. Cultura, inşa etmek, işlemek, süslemek, bakmak anlamlarına gelen Colere'den türetilmiştir. Örneğin Romalılar 'mera işlenmesine' agri cultura demişlerdir.
Türkçe'nin batı dilleri etkisine girmesinden önce (Cumhuriyet döneminde de) kullanılan hars sözcüğü ise Arapçadır ve "tarla sürmek" anlamına gelir.[3]
Her iki kelimenin de tarımla ilgili olmasından kaynaklanıyor olsa gerek, 20. yüzyıl'da Türk Dil Kurumu tarafından uygun görülen ekin sözcüğü, bu yabancı kökenli kelimelere alternatif olarak önerilmiştir.
Kültürler, kültür kavramına ilişkin olarak bir sıfat halini ifade etmektedir. Tek başına kullanıldığında kültür, aşağı yukarı insan yaşamının tümünü ifade eder. Kültürler kavramı ise, kültürün oluşum yönüne atıfta bulunmaktadır. İş kültürü, uyuşturucu kültürü, siyasi, ve kültür terimleri yaşamın ilgi alanlarını, kavramlaştırma, sınırlama, yapılanma ve düzenlenme biçimleri de dahil denetleyen inanç ve adetler için kullanılır. Eşcinsel, gençlik, kitle ve çalışan sınıf kültürü gibi terimler bu grupların toplum içindeki yerlerini ve iç ve dış ilişkilerini yürütme biçimlerini ifade eder.[4] Mesleki branşlaşma ve uzmanlık alanlarına, herhangi bir sektöre yönelik bir atıfla kültür kavramı da yerleşik kullanım halindedir.
Kültürel süreçler, kültür gibi sosyal antropolojinin kavramsal araç ve gereçleridir. Kültürel süreçler oluşum biçimine göre beş tanedir.
Kültürleme (enculturation), ya da edilgen biçimiyle kültürlenme, bireylerin içinde yaşadıkları kültürün gerekliliklerini öğrendikleri, davranış normları ve değer yargılarını edindikleri süreçtir.[5] Bu süreçte bireyi biçimlendiren, sınırlandıran ya da yönlendiren etkiler ebeveynler, diğer yetişkinler ve yaşıtlardan oluşur. Kültürleme başarılı olursa dilde, değer yargılarında ve kültür ritüellerinde yeterlikle sonuçlanır.[5]
Kültürleşmenin toplumsallaşma ile ilişkisi vardır. Kimi akademik alanlarda toplumsallaşma, bireyin kasıtlı biçimlendirilmesi anlamına gelir. Kimi alanlardaysa toplumsallaşma sözcüğü hem kasıtlı hem resmi olmayan kültürlenmeyi kapsar.[5]
İki ya da daha fazla kültürün etkileşimleri sonucu benzeşme yönünde değişmeye uğramalarıdır. Kültürel süreçlere örnekler şöyle sıralanabilir:
Suşinin Avrupa'da popüler olması
Birinin yeni bir dil öğrenmesi
Birinin bir yere göç ettikten sonra aksanının değişmesi
Kültürel yayılma--Bir kültürde ortaya çıkan maddi veya manevi kültür öğesinin dünyadaki başka kültürlere yayılmasıdır.
Kültür şoku.--Kendi kültür ortamından başka bir kültür ortamına katılan bireylerin yaşadıkları bunalım ve uyumsuzluk durumudur.
Kültürel asimilasyon.Kültürel asimilasyon, ikincil grubun, ana dilini ve kültürünü dominant kültür grubunun baskısıyla yitirmesi sürecidir. Örnek olarak;-İşgalci a toplumunun, işgal edilen b toplumunun kültürel ritüellerini yaşamalarını engellemesi ve bunun yerine onlara a toplumunun kültürel ritüellerini uygulatması b toplumunun asimile olmasına neden olur.
Kültürel değişme--Kültürel gecikme
*
► Moda taslakları
► Sanat taslakları
+
► Belirli gün ve haftalar taslakları
D
► Dil taslakları
F
► Festival taslakları
K
► Kütüphane ve kütüphanecilik taslakları
M
► Müze taslakları
S
► Sembol taslakları
T
► Tasarım taslakları
► Turizm taslakları
Ö
► Ödül taslakları
1960'lardaki karşı kültür
5
5 Köşeli Yıldız
A
Afşar kilimleri
Agarta
Akatlar Kültür Merkezi
Akdeniz mutfağı
Alchera (mit)
Alcı
Allmänna konst- och industriutställningen
Altkültür
Amargi
Amatör balıkçılık turizmi
Amerika Kültür Başkenti
Anikonizm
Ankara Uluslararası Film Festivali
Arma
Arşivci
Askerliğim
Ataerkillik
Atlama horonu
Autosport
Avrupa entegrasyonu
Avusturya Holokost Anısı Ödülü
Azerbaycan Devlet Akademik Opera ve Bale Tiyatrosu
Azeri Halk Oyunları
Aşık oyunu
B
Balbal
Balıkesir zeybeği
Bar (halk oyunu)
Barbaburbik
Batı dünyası
Başlık parası
Bedeviler
Berdel
Bergama Kermesi
Beypazarı Festivali
Bilecik’in Düşman İşgalinden Kurtuluşu ve Şeyh Edebalı Kültür Şenlikleri
Bilim Ağacı
Bospa
Brohi kültürü
Bulgaristan kültürü
Burka
Bursa Devlet Türk Sanat Müziği Korosu
Bursa Mehter Takımı
C
Cadı
Ceket
Cember
Cilve
CORUK
D
Dantel
Deve güreşi
Disefali
Doğaüstü
Doğu dünyası
Doğum günü
Dünya Gençler ve Öğrenciler Festivali
Dünya Çevre Günü
Düğün
E
Efsane
Egzotizm
Ekose
Entelijansiya
Ertuğrul Gazi'yi Anma ve Söğüt Şenlikleri
F
Feydamid
G
Gakuran
Gazi Oymağı
Geleneksel oyunlar
Gemici fuku
Gencer
Gesamtkunstwerk
Grotesk
Gurme
Gömlek
Göçebelik
H
Hacet Bayramı
Han (unvan)
Harajuku
Harmandalı
Hip hop
Hitit Güneş Kursu Anıtı
Homo sacer
Hoşgörü
I
II. Bayezid heykeli (Ankara)
K
Kanada Nişanı
Kar maskesi
Kardan adam
Kariyer
Karşı kültür
Karşılama Oyunları
Kavram haritası
Kehriz
Kent kimliği
Kent kültürü
Kilim
Kilt
Kırmızı halı
Kolonya
Koninginnedag
Koçari
Kremasyon
Krematoryum
Kudu
Kulturkampf
Kurşunlu Han
Kült
Kültürel kimlik
Kültürel miras
Kültürel tasvirlerde filler
Kültürel örtüklük
L
La Catrina
Lakşmi Yıldızı
Letnik
Lübnan kültürü
M
Madonna wannabe
Maklak
Makyöz
Mandra havası
Maneki Neko
Mao takımı
Martin Luther King Günü
Maske
Matador
Maçoluk
Mehter
Memorat
Menajeri
Mersin Kültür Merkezi
Mezar taşı
Mihanikos
N
Nasreddin Hoca Etkinlikleri
Nippur
Noel ağacı
O
ODTÜ Atatürk Anıtı
Odunpazarı Evleri
Oryantasyon
Otağ
P
Paranormal
Pazırık Kurganı
Pentagram
Pıngıdık
Plaza de Armas
Poliamori
Popüler
Popüler kültürde sonsuz maymun teoremi
Program yapımcısı
Program yönetmeni
Pub
Pusat (mitoloji)
R
Raku
Resmî nikâhsız birliktelik
Restorasyon (meslek)
Rueda de Casino
S
Safranbolu evleri
Sahasrara
Santa Cruz de Tenerife Karnavalı
Selamlaşma
Seçek şenlikleri
Silindir mühür
Sirtos Koftos
Sokullu Mehmet Paşa Darülkurrası
Sombrero
Soy bilimi
Stüdyo amiri
T
Tahnit
Tak
Taktiksel medya
Tangucı
Tayılga
Terminoloji
Times Square Ball
Tiyatro Greyfurt
Tog Sen Tay masajı
Toplu Güvende
Toplumsal yapı
Trafalgar Meydanı
Trakya karşılaması
Töre
Türbe Dede Bayramı
Türklerde su kültürü
Türkmen halısı
U
Uffizi
Ulusal yas
Uygarlık
Uzundere (dans)
V
Venedik Karnavalı
Viyana Festivali
Vu Şing
Y
Yakshagana
Yalan
Yankee
Yargu
Yavur yüzü
Yazma
Yağcıbedir halıları
Yemek çubukları
Yeşil Ada
Yılbaşı
Yurt (çadır)
Z
Zenmariler
Zeytin dalı
D
► Dünya Mirasları
G
► Geleneksel bilgi
K
► Konservasyon ve restorasyon
M
► Müzeler
U
► Ugarit
Y
► Yapılar
Kültürel miras
D
Dünyanın en eski yapıları listesi
N
New York Landmarks Conservancy
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
https://twitter.com/kanaryamfenerli