18 Eylül 2014 Perşembe

Astral seyahat

https://twitter.com/kanaryamfenerli _/\/\____________/\/\_____________ KANARYAM █▓▒░▒▓█ FENERLİ ¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Astral seyahat terimi okültizmde ve teozofide kullanılan bir terim olup kişinin uyku gibi hallerde parapsikolojiye inanan kişilerce esîrî beden ya da astral beden (spiritüalizmde duble) ya da süptil maddelerden oluştuğu söylenen "bedeniyle" fiziksel bedeni dışında, yine bu kişiler tarafından iddia edildiğine göre bilinci yerinde olarak başka mekânlarda dolaşmak üzere yaptığı yolculuğa ve bu bedeniyle geçirdiklerini söyledikleri deneyimlere denir. Astral seyahat, uyanık olarak LSD gibi psychedelic maddelerin etkisi altında yapılabildiği söylenmektedir.[1] Parapsikolojide bu "beden-dışı deneyim" anlamındaki "out-of-body experience" (OBE) olarak metapsişikte ise "şuur projeksiyonu" olarak adlandırılır. İrâdî olarak gerçekleştirilebilindiği iddiası ve deneyim sırasında bilinçli olunması sebebiyle diğer bedendışı deneyimler arasında özel bir yeri vardır. Astral beden için duvar gibi fiziksel nesneler ve uzaklık bir engel oluşturmayacağı ileri sürülür. Yani, iddialara göre kişi bu bedeniyle bir anda kıtalararası yolculuk yapabilir[kaynak belirtilmeli] ve maddî engellerin içinden geçebilir[kaynak belirtilmeli]. Fiziksel bedenden çıkıldığında öte-âlem varlıklarının görülebileceği de ileri sürülmektedir. Uyku sırasında yapılan astral seyahatın fiziksel bedene dönüldüğünde bir rüya tarzında anımsandığı söylenmektedir[kaynak belirtilmeli]. Astral seyahatin okült ve teozofik kaynaklarda ve birçok araştırmacının çalışmalarında "irâdî olarak fiziksel bedenden ayrılma" şeklinde tanımlanmasına karşın (Dr. Scott ROGO, Leaving The Body, 1983), İngiliz parapsikolog Celia Gren bir ayrım yapmış ve “fiziksel bedendışı deneyimler”den kendiliğinden (iradedışı) oluşanları için ekzomatik deneyim (ecsomatic experience) terimini ortaya atmıştır. Konu hakkında en fazla araştırma yapmış kişilerden biri araştırmalarını "Journeys Out of Body" adlı kitabında aktaran Robert Monroe’dur. Halen Amerika Birleşik Devletleri'nde Monroe Enstitüsü adıyla bilinen bir kurum, bu konuda çalışmalarını sürdürmektedir[kaynak belirtilmeli]. Astral seyahat hakkında ayrıntılı bilgi, Ege Meta Yayınları'ndan çıkan Astral Seyahat Teknikleri isimli kitapta bulunabilir. Astral seyahat yaptığını söyleyen kişiler yaşadıkları deneyimi dış dünyadan bağımsız öznel bir bilinç durumu olarak tanımlamanın ötesinde bu olgunun gözlemlenebilir maddî yaşamla etkileşime imkân tanıyan bir niteliğe sahip olduğunu savunurlar. (Örneğin ameliyat esnasında tıbben bilinçsiz bir durumdayken bedenden ayrılıp kendisine yapılan operasyonu yukarıdan gözlemlemek ya da iddia edilen fizikötesi varoluş içerisinde herhangi bir kişinin gerçek yaşamda bulunduğu konuma giderek gerçek durumuna şahit olabilmek.) Sözü edilen durumun hiçbir bilimsel dayanağı olmadığı gibi ispatlanması çok kolay olan bu iddianın gerçekliğine dair ortaya hiçbir kanıt sunulamamıştır. Aura Esîr Kirlian fotoğrafçılığı Sözdebilim Astral projeksiyon (veya astral seyahat) fiziksel bedenden ayrı ve bunun dışında seyahat edebilen bir "astral beden" varlığını varsayar out-of-beden deneyim (OBE) bir yorumudur. [1] Astral projeksiyon veya seyahat anlamına gelir: astral düzlemde yolculuk fiziksel bedeni terk astral beden. Astral seyahat fikri bilinç 'veya ruhun yolculuğu ya da "çıkış" bir ... out-of vücut deneyimi, "gibi terimlerle tarif edildiği öbür dünya için ortak dini hesapları [2] yatmaktadır buradaki ruhani gezgin fiziksel beden bırakır ve 'yüksek' alemlere onun / ince vücut (veya Dreambody ya da astral beden) olarak geçecek. "[3] Bu sık sık rüyalar, uyuşturucu deneyimleri ve meditasyon formları ile birlikte bildirilmiştir. [4] [ 5] Hastalar çeşitli (self-hipnoz dahil) halüsinojenik ve hipnotik yollarla uyarılan astral projeksiyon tanımlarına benzer duygular bildirdi. Nöral aktivitenin ayrı bir bilinç ya da ruh herhangi bir ölçülebilir tezahürü olduğunu hiçbir bilimsel kanıt yoktur, ve bilinçli olarak vücudu terk ve gözlem yapabileceği çekişme için hiçbir bilimsel kanıt yoktur. Böyle oluştu doğrulamak için girişimleri sürekli aksine pseudoscientific iddiaların çeşitli rağmen başarısız oldu. Astral düzlem Cennet ve Dünya arasında ışığın bir ara dünya ise, klasik ortaçağ ve Rönesans Hermetizm, Neoplatonizm ve daha sonra teosofist ve Gül Haçlı düşüncesine göre, astral beden, fiziksel bedene rasyonel ruh bağlayan ışık bir ara organdır gezegenlerin ve yıldızların küre oluşur. Bu astral küreler melekler, şeytanlar ve ruhlar tarafından doldurulması için yapılmıştır. [8] [9] Ince gövdeleri ve varoluşun ilişkili uçakları, astral olaylarla ilgili ezoterik sistemlerin önemli bir parçasını oluştururlar. Plotinus neo-Eflatunculukta Örneğin, bireysel evrenin (evren ya da "büyük dünya") bir evren ("küçük dünya") 'dir. "Maddi evren, beden gibi, anlaşılır bir soluk görüntü olarak yapılır" ise "rasyonel ruh ... Dünya büyük Soul benzer". Tezahürü sonraki her düzlem emanationism adında bir dünya görüşüne, sonraki nedensel olup; "Bir ilerler Intellect, Entellektüel Soul ve Soul - alt faz, veya Doğa olmasıyla - maddi evren". [10] Genellikle bu organlar ve varlığını onların uçakları her bölge kateden ayrı bir vücut ile eş merkezli daireler veya iç içe küreler bir dizi olarak tasvir edilmektedir. [11] astral fikri on dokuzuncu yüzyıl Fransız medyum Eliphas Levi çalışmalarında belirgin düşündüm , bu kabul ve Teozofi tarafından daha da geliştirildi ve diğer ezoterik hareketler tarafından sonradan kullanılmıştır nereli Some have claimed that the Bible contains mentions of astral projection. Carrington, Muldoon, Peterson, and Williams claim that the subtle body is attached to the physical body by means of a psychic silver cord.[12][13] The final chapter of the Biblical Book of Ecclesiastes is often cited in this respect: "Before the silver cord be loosed, or the golden bowl be broken, or the pitcher be shattered at the fountain, or the wheel be broken at the cistern."[14] Scherman, however, contends that the context points to this being merely a metaphor, comparing the body to a machine, with the silver cord referring to the spine.[15] Paul's Second Epistle to the Corinthians is more generally agreed to refer to the astral planes;[16] "I know a man in Christ, fourteen years ago, (whether in the body I know not, or out of the body I know not, God knows) such a one caught up to the third heaven..."[17] This statement gave rise to the Visio Pauli, a tract that offers a vision of heaven and hell, a forerunner of visions attributed to Adomnan and Tnugdalus as well as of Dante's Divine Comedy. İslam mistisizmi ait birçok mezhep ve dalları Muhammed'in gece yükselişini-İsra yorumlamak ve Kandili-karşı fiziksel olmayan ortamlar yoluyla vücut deneyimi yetersiz olması, [18] [19] Sünni ve Şii Müslümanlar aksine.Kuran'da bahsedilen ve Hadis fiziksel henüz manevi oldu - Kuran ve Hadis referanslar ışığında, Sünni ve Şii Müslümanlar bu Mirac, gece yolculuk söyleyerek reddeder. O önceki tüm peygamberleri lider namazını ve daha sonra bir yolculukta göklere alınan Mescid i Aksa'ya götürüldü.Mistikler "nerede olduğunu Elçinin beden kalmıştır." Olsa bile, Muhammed Kudüs'e ve ileriye yedi göklerin taşınmıştır iddia Ruh seyahat benzer kavramları örneğin eski Mısır öğretileri ka fiziksel vücut dışında hover yeteneği, ya da ince bir vücuda sahip olduğu ruh sunmak, çeşitli diğer dini gelenekler görünür. [21] Çin Taocu simya uygulama daha sonra "dolaşan" bir 'incisi' içine enerji çizim, nefes meditasyonları ile bir enerji bedenin oluşturulmasını içerir. [22] "Xiangzi'den ... onun yastık gibi bir davul ile horlama ve hareketsiz, uykuya daldı. His Tuizhi bakmak için yetkililerle ... yürüdü ilkel ruh, ancak, düz ziyafet odasına gitti ve dedi ki, "Efendiler, burada ben yine buradayım." ... gerçekten yere bir Taocu uyku vardı ve gök gürültüsü gibi horluyor. Ancak içeride, yan odada, başka bir Taocu dayak bir balıkçı davul ve şarkı Taocu şarkılar vardı. yetkililer, tüm dedi, "iki farklı insan, yüzleri ve giysiler olmasına rağmen tam olarak aynı. Açıkçası o vardır vücudunu bölmek ve bir kerede .... "... O anda çeşitli yerlerde görünebilir bir ilahi ölümsüz, yan odada Daoist çıkarken geldi ve yere Daoist uyku uyandım. İki içine birleştirilir. "[23] Hindistan Böyle Lin'ga S'ari-ra gibi benzer düşünceler böyle Valmiki ve YogaVashishta-Maharamayana gibi eski Hindu kutsal bulunmaktadır. [21] astral projeksiyon için kefil var Modern Kızılderililer ile mucize yapıyor Swami Pranabananda tanık kim Paramahansa Yogananda dahil kendisinin de uygulanan olası bir astral projeksiyon [24] ve Osho (Bhagwan Shree Rajneesh). [25] Hint ruhsal öğretmen Meher Baba astral projeksiyon kişinin kullanımını tarif: Yolun başlangıcına önde ilerleyen aşamalarında, aday astral organların iç dünyasının güçlerinin ücretsiz kullanımı ile emanet olduğu için ruhen hazır hale gelir. Daha sonra uyku ya da uyanıklık fiziksel bedeni bırakarak, onun astral bedeni astral yolculuklar üstlenebilir. Bilinçsizce alınan astral yolculuklar çok daha az önemli, tam bilinç ile ve kasıtlı iradesiyle bir sonucu olarak gerçekleştirilen bu daha vardır. Bu astral beden bilinçli kullanımı anlamına gelir. Brüt vücudun dış araçtan astral bedenin bilinçli ayrılması ruh brüt vücuttan farklılığını hissettiren ve brüt vücudun dolgun kontrolünde gelmeden kendi değeri vardır. Bir, irade de, koymak ve bir pelerin sanki harici brüt cesedi çıkarmak ve gerektiğinde eğer, astral iç dünyasını yaşandığı için ve bunun üzerinden yolculuklar gerçekleştirebilmek için astral beden kullanabilirsiniz .... astral yolculuklar üstlenmek yeteneği, bu nedenle deneyim için kişinin kapsamının önemli genişleme içerir. Bu bilinç involüsyonu ile başlar, kişinin kendi ruhsal gelişim, teşvik için fırsatlar getiriyor. [26] Yoga geleneği meditasyon ve astral projeksiyon ayrıntılı bir sistemdir ve diğer birçok Chino-Tibet Budist sistemleri kanallar aracılığıyla bunlardan elde edilmektedir. [Kaynak belirtilmeli] Astral projeksiyon siddhi'leri biri disiplinli uygulama ile yoga uygulayıcıları tarafından ulaşılabilir olarak kabul edilir. Japonya Toriyama Sekien tarafından tarif edildiği gibi, 'ikiryō'. Japon mitolojisinde, bir ikiryō (生 霊?) (Ayrıca shōryō, Seirei okumak, ya da ikisudama) yaşayan bir kişinin ruhunun bir tezahürüdür onların vücuttan ayrı olduğunu. [27] Geleneksel olarak, birisi başka bir kişiye karşı yeterli bir kin tutar ise, kendi ruhunun bir parçası veya tamamı geçici bir nazar benzer, onların bedeni terk ve küfür için kendi nefret hedef önce görünür ya da onlara zarar olabilir inanılıyor. Ruhlar da vücut son derece hasta veya komada iken bir canlı bedenini terk inanılıyor; Böyle ikiryō kötü niyetli değildir. [28] [29] Inuit Bazı Inuit gruplarda, özel yetenekleri olan insanlar (mitolojik) uzak yerlere seyahat ve onların deneyimlerini ve onların arkadaşlarının veya tüm toplum için önemli şeyler bildirmek için söylenir; , avcılık kötü şans durdurmak vb hasta bir kişi tedavi için nasıl [30] [31], normal yetenekleri olan insanlar için kullanılamaz şeyler. [32] Amazon Waiwai ait yaskomo bir için bir isim almak için kozmolojik varlıkları (ay veya ayın kardeşi) danışmak için gökyüzünde uçan, bu tür şifa gibi çeşitli işlevlere hizmet verebilir bir "ruh uçuş" gerçekleştirmek mümkün olduğuna inanılmaktadır yeni doğmuş bebek, oyunun bereket için peccaries babası sormak peccaries 'dağların mağara uçan veya diğer varlıkların yardım almak için bir nehir derin aşağı uçan. [33] "Astral" ve "eterik" Ifadesi "astral projeksiyon" iki farklı şekilde kullanılabilir hale geldi. Altın Şafak [34] ve bazı Teozof için [35], diğer dünyalar, göklerin, cehennem, astrolojik küreler ve diğer hayali [36] manzara yolculuk klasik ve ortaçağ filozofların 'anlamını korudu, ancak bu çevrelerin dışında terim oldu giderek fiziksel dünyada fiziksel olmayan seyahat uygulanır. [37] Bu kullanım yaygın olmaya devam ediyor olsa da, terim, daha sonra bazı Teozof tarafından kullanılan "eterik seyahat", yararlı bir ayrım sunuyor. Bazı denemelerinde onlar farklı zamanlarda ve / veya yerleri ziyaret söylüyor: "astral" zaman içinde bazı değişiklik anlamına gelebilir oysa [38] "eterik", daha sonra, fiziksel dünyada "vücut dışında" olma duygusunu temsil etmek için kullanılır -algı. Robert Monroe gerçekten var insanları ve yerleri içeren, "Yerel I" veya "Burada-Now" gibi projeksiyon eski türünü açıklar: [39] Robert Bruce "Gerçek Saat Dilimi" (RTZ) onu çağırır ve olarak tanımlıyor fiziksel yakın fiziksel olmayan boyut düzeyinde. [40] Bu eterik beden ama her zaman değil, görünmez, genellikle ancak bir "gümüş kordon" ile ayrılması sırasında fiziksel bedene bağlı olarak sık sık experient tarafından algılanmaktadır. "Düşen" bazı bağlantı projeksiyon ile hayal. [41] Eterik "çift" astral ve fiziksel alemlerde arasında bir aracı olarak hizmet vermektedir Max Heindel'e göre. Onun sisteminde de Prana denilen eter, fiziksel formları değiştirmek için güçlendirir "yaşamsal kuvvet" tir. Onun açıklamaları bu tek bir out-of-beden deneyim sırasında fiziksel hit zaman ona, bir de tüm astral aleme "in" teknik değil, anlaşılmaktadır. [42] Diğer denemelerinde bilinen herhangi bir fiziksel ortamda hiçbir paralel olan bir etki alanı olarak tarif edebilir. Ortamları doldurulur olabilir ya, ıssız yapay, doğal ya da soyut ve deneyim, kutsayan korkunç veya nötr olabilir. Ortak Teozofik inanç bir Akaşik kayıtlar olarak adlandırılan mistik bilginin bir özet erişebilir olmasıdır. Birçok hesaplarında Experiencer rüyalar dünya ile astral dünyayı ilişkilidir. Hatta bazıları diğer hayalperestler daha geniş çevrenin farkında rüya senaryoları yasalaştırılması görmeye rapor. [43] Astral çevre de teorisyenleri tarafından seviyelerine veya alt uçakları ayrılabilir, ancak astral uçakların genel yapısı ile ilgili çeşitli gelenekleri birçok farklı görüşler vardır: Onlar gökleri ve cehennemi ve diğer ölüm sonrası küreler, aşkın ortamlar veya içerebilir diğer daha az kolaylıkla karakterize devletler. [39] [41] [43] Kayda değer uygulayıcıları Emanuel Swedenborg onun Ruhsal Günlüğü out-of-beden deneyim, (1747-1765) hakkında kapsamlı yazmak için ilk uygulayıcılarından biri oldu. Fransız filozof ve yazar Honoré de Balzac'ın kurgusal çalışması "Louis Lambert" diye bazı astral veya out-of-beden deneyim olmuş olabilir göstermektedir. [44] Astral projeksiyon birçok yirminci yüzyıl yayınlar, [45] sadece bir kaç yazar çok atıf kalsa da vardır. Bu Robert Monroe, [46] Oliver Fox, [47] Sylvan Muldoon ve Hereward Carrington, [48] ve Yram içerir. [49] Diğer alemlerde (1971-1994) yolculuklarda Robert Monroe'nun hesapları dönem "OBE" popüler ve dillerde çok sayıda tercüme edilmiştir. Onun kitapları sadece kendilerini yöntemi açıklamaları üzerine ikincil önem rağmen, Monroe da araştırma adanmış bir enstitü, projeksiyon ve bilinç ile ilgili değiştirilmiş halleri ulaşmada başkalarına yardım için işitsel teknolojinin arama ve kar amacı gütmeyen yayılmasını kurdu. Robert Bruce, [50] William Buhlman, [51] ve Albert Taylor [52] Coast AM sendikasyon gösteri kıyısında birkaç kez kendi teorilerini ve bulgularını tartıştık. Michael Crichton onun non-fiction kitap Travels uzun ve detaylı açıklamalar ve astral projeksiyon deneyimi sağlar. At will veya uyurken vücudu terk ve cennet çeşitli uçakları ziyaret ruhun yeteneği de "ruh seyahat" olarak bilinir. Uygulama deneyimi meditasyon teknikleri ve mantra tekrarı çoğunlukla elde edilir Surat Shabd Yoga, öğretilir. Tüm Sant Mat Gurus yaygın olarak Kirpal Singh, vücut deneyim dışında bu tür hakkında konuştu. [53] Eckankar gerçek, ruhsal öz (Soul) Allah'ın kalbine yakın hareketi olarak geniş Soul Seyahat açıklanır. Dalgın seyahat olarak deneyim algıladıkları olsa, Soul kendisi "zaten zaman ve uzayın bazı dünyasında mevcut sabit durumları ve koşulları ile bir anlaşma içine gel" ama hareket değil söyleniyor. [54] Amerikan Harold KLEMP, mevcut selefleri yaptığı gibi Eckankar Ruhani Lideri [55] uygulamaları ve Eck (İlahi Ruh) Manevi Egzersizleri olarak bilinen dalgın tekniklerle [56], Soul Seyahat öğretir. [57] Okült geleneklerinde, uygulamalar Aleister Crowley'nin yazılarında Işık Vücut denilen ikinci bir vücut, zihinsel inşaat trance devletlerin uyarılması, görselleştirme ve kontrollü solunum yoluyla, zihinsel bir hareket tarafından ikincil vücuda bilinç transferi takip aralığı olacak. [58] Bilimsel resepsiyon Orada objektif bir olgu olarak astral projeksiyon var olduğuna dair hiçbir bilimsel kanıt olduğunu ve bu yönde pseudoscientific iddialar çalışmanın ilgili alanlarda güvenilir bilimsel kanıt olarak kabul edilmez. [6] [7] Robert Todd Carroll astral seyahat iddialarını destekleyen ana kanıt anekdot ve söz konusu olduğunu yazıyor "Onlar akıllarını dışında olabilecek zaman vücutlarının dışında olmak yaşamış iddia edenlerin referansları şeklinde." [59] parapsikolojik deneylerde denekler ancak bu tür deneyler olumsuz sonuçlar doğurmuştur, uzak odalara kendi astral bedenlerini proje ve neler olduğunu görmek için çalışmışlardır. [60] Queensland Skeptics Derneği Bob Bruce göre, astral projeksiyon "bir rüya devlet" "sadece hayal", veya. Paralel evrenler için titiz matematiksel destek olmasına rağmen, [61] Bruce bir astral düzlemin varlığı bilimin sınırlarına aykırı olduğunu yazıyor. "Biz boyutları için orada kaç olasılık biliyor ve biz boyutları ne biliyorum. Hiçbiri astral projeksiyon gibi şeyler ile ilişkilidir. Onay önyargı ve tesadüflere uygulayıcıları tarafından ileri sürülen toplantılarda "" Bruce gibi astral deneyimleri bağlıyor ". [62] Donovan Rawcliffe astral projeksiyon yazmıştır psikolog sanrı, halüsinasyon ve canlı rüyalar ile izah edilebilir. [63] Arthur W. Wiggins, Yanlış Yönde Kuantum Leaps yazma: Gerçek Bilim ... bitiyor ve Pseudoscience Başlıyor, sözde astral seyahat büyük mesafeler yetenek kanıt ve ziyaret edilen yerlerden açıklamalarını vermek ağırlıklı anekdot olduğunu söyledi. 1978 yılında, Ingo Swann Jüpiter astral seyahat yaptığı iddia edilen yeteneği testi sağlanan ve gezegenin ayrıntıları gözlemlemek. Gerçek bulgular ve bilgiler daha sonra Swann iddia gözlemler karşılaştırıldı. James Randi tarafından bir değerlendirmeye göre, Swann doğruluğu yüzde 37 oranında genel bir skor ile "inandırıcı ve etkileyici" oldu. Wiggins astral seyahat bir illüzyon olarak görüyor ve bunu yaşamaya iddia edenler için yavan açıklamalar sağlamak için Nöroanatomi, insan inanç, hayal gücü ve önceden bilgi görünüyor Aura DMT Esotericism Hypnogogia Ketamine Mediumship Merkaba Metaphysics Parapsychology Sleep paralysis Soul retrieval Surat Shabd Yoga Tattva vision Teleportation Yoga-nidra Bazen OBE ya da OOBE) bir out-of-beden deneyim genellikle kişinin vücut (autoscopy) dışında bir yerden kişinin fiziksel bedeni algılama, bir kişinin vücut dışında yüzen hissi ve bazı durumlarda içeren bir deneyimdir. Terim out-of-beden deneyim kitabında Apparitions George NM Tyrrell tarafından 1943 yılında tanıtıldı, [1] ve bu Celia Green [2] ve Robert Monroe gibi araştırmacılar tarafından kabul edilmiştir [3] inanç merkezli etiketleri bir alternatif olarak Bu tür "astral projeksiyon", "ruh seyahat", ya da "ruh yürüyüş" gibi. Obes beyin travmaları, duyusal yoksunluk, ölüme yakın deneyimler, dissosiyatif ve uyuşturucular, dehidratasyon, uyku ve beynin elektriksel stimülasyon, [4] diğerleri arasında neden olabilir. Ayrıca, bazıları tarafından kasıtlı olarak indüklenebilir. [5] on kişiden biri, daha sık hayatlarının birkaç kez kez OBE, ya da. [6] [7] Bilim OBE çeşitli nörolojik ve psikolojik faktörler neden olabilir halüsinasyon türü düşünmektedir. Yaşayanların Obes (bazen ani ve spontan deneyimi diğer türleri arasında) bir önceki ve başlatılması berrak rüya durumunu bildirmek. Birçok durumda, bir OBE rapor uykunun eşiğinde olmak, ya da uykuda kısa bir süre önce deneyim zaten olmak vardı iddia insanlar. Bu vakaların büyük bir yüzdesi uyku (nedeniyle diğer odalardan, duygusal stres, Overworking gelen yorgunluk, sık sık yeniden uyanış, vb hastalık, sesler) özellikle derin değildi durumlara bakın. Bu vakaların çoğunda denekler daha sonra kendilerini uyanık hissediyorum; Bunların yaklaşık yarısı, uyku felci bir duygu kaydetti. [13] Azrail'i Ana madde: Yakın-ölüm deneyimi Spontan OBE başka bir form yakın ölüm deneyimi (NDE) 'dir. Bazı konular gibi yakın boğulma veya majör cerrahi gibi ciddi fiziksel travma zamanlarında bir OBE vardı rapor etmektedir. [14] Aşırı fiziksel çaba Kaynaklanan Gibi yüksek irtifa tırmanışı ve maraton koşma gibi faaliyetler sırasında bir NDE, aşırı fiziksel çaba olarak aynı çizgide Obes neden olabilir. Eş mevki duygusu zemin ve hava-merkezli bakış açıları aynı anda yaşanıyor her ikisi ile, belirgin olabilir. [15] Uyarılmış Obes uyaran ve kontrol edilmesi için çeşitli yöntemler birçok araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. [16] [17] [18] [19] [20] Zihinsel indüksiyon Uyanıklığı kaybetmeden uykuya fiziksel Falling. "Zihin Uyanık, Beden Asleep" devlet yaygın gönüllü Obes, bir nedeni olarak ve aksi önerilmektedir. Thomas Edison buluşları üzerinde çalışırken sorunları çözmek için bu durumu kullanılır [21]. Bir sandalyede bir metal kova ile otururken kafasına bir gümüş dolar dinlenme olur. O kapalı sürüklendi, sikke gürültüyle yaptığı uyanıklık bazı geri, kova içine düşecekti. [22] OBE öncü Sylvan Muldoon daha basitçe düşen nesne olarak yatakta dik tutulan bir kol kullanılmaktadır. [18] Salvador Dalí kullanmak söyleniyordu Onun resimlerinde ilham tuhaf vizyonlar kazandırmak için benzer bir "paranoyak-eleştirel" yöntemi. Kasten uyanık ve uykuda devletler arasında sallantıda bir OBE ikna etmek için çalışırken sonuçta faydalı uyku başlangıcında spontan trans bölümlerini neden olduğu bilinmektedir. Rahatlama daha derin ve daha derin hareket ederek [23] [24] [25], biri sonunda karşılaşır Bir zihin hala uyarı ise duygu "kayma". Bu kayma, fiziksel bedeni bırakarak gibi hissediyorum bildirilmektedir. Bazı progresif gevşeme duyusal yoksunluk pasif bir form düşünün. Zihinsel değil fiziksel olarak uyanma. Bu, ilgili teknik tipik berrak rüya uygulaması yoluyla elde edilir. Bir kez berrak bir rüyada, hayalperest bir OBE yönde rüya konusunu vardiya veya vücuttan ayrılması görselleştirme için uyku felci ideal yatan durumuna kadar erişmesini yaparken tamamen rüya görüntüleri uzaklaştırır ya. Derin trans, meditasyon ve görselleştirme. Görselleştirme türleri değişebilir; kullanılan bazı ortak imajlar, kişinin vücut dışına kayan, kişinin vücut "çekin" Bir top dışarı vurulmak ve diğer benzer yaklaşımlar bir ip tırmanma yer alıyor. Bu teknik düzgün rahatla olamaz insanlar için kullanmak zor kabul edilir. Böyle bir tekniğin bir örneğidir Tekniği popüler Altın Şafak "Işık Beden" dir. [26] Mekanik indüksiyon Görsel / işitsel uyarım yoluyla beyin senkronizasyonu. Binaural yener belirli beyin dalga frekansları, [27] özellikle çeşitli akılda baskın olanlar uyanık / beden uykuda devletleri ikna etmek için de kullanılabilir. Bir "uykuda beden" çift sesli indüksiyon 4 Hertz beyin frekans Monroe Enstitüsü tarafından etkin olarak gözlenmiştir, [28] ve bazı yazarlar diğer tekniklerle birlikte kullanıldığında binaural yener OBE inisiyasyon önemli ölçüde destekleyici olarak düşünün. [29] [30 "zihin uyanık" beta frekanslarında (normal, rahat uyanmış bireylerin beyinlerinde saptanabilir) arasında] eşzamanlı giriş de yapıcı olarak gözlendi. Bir başka popüler teknoloji benzer sonuçlar elde etmek için sinüs dalga darbeleri kullanır, ve yerli Amerikan dini törenleri eşlik davul da beyin sürüklenme mekanizmalar aracılığıyla "başka dünyalar" için reseptiviteyi artan inanılıyor. [31] Michael Persinger tarafından geliştirilen Tanrı kask gibi beynin manyetik uyarım. [32] Vestibüler korteks doğrudan uyarılması. [33] Beynin elektriksel stimülasyon, özellikle temporoparietal birleşme (Aşağıdaki Blanke çalışma bakınız). Duyusal yoksunluk. Bu yaklaşım uzay ve zaman referansları çıkarılması tarafından yoğun bir şaşkınlık teşvik etmeyi amaçlıyor. Kulaklıklar aracılığıyla oynanan Flotasyon tankları veya pembe gürültü genellikle bu amaç için kullanılır. [34] Duyusal aşırı, duyusal yoksunluk karşısında. Konu örneğin özel olarak tasarlanmış beşikte uzun bir süre sarstı edilmesi, veya tüm duyusal girdi kendisini kapatmak için beyin neden, işkence ışık formları teslim edebilirsiniz. Her iki durum karışıklığa neden eğilimindedir ve bu oryantasyon bozukluğu genellikle canlı, ruhani out-of-beden deneyimlerini yaşamaya konuyu verir. [35] Fenomenoloji Çevre Algıları Obes Yerel 1 ve 2 Yerel deneyimler Robert Monroe göre kategorize iki tür, içine düşme eğilimindedir. Yerel 1 çevre gerçeklik ile büyük ölçüde uyumlu olduğu deneyimleri; Bu form için diğer ortak etiketler, eterik eterli veya RTZ (Real Time Zone) projeksiyonları vardır. Yoğun fizyolojik duyumlar gibi elektrik karıncalanma, tam vücut titreşim ve yarış kalp atışı gibi, algılanan edilebilir gibi bu tip başlangıçlı korkutucu olabilir. Karışıklık spontan Yerel 1 deneyimleri yaygındır; kişi o uyanmış (veya vefat) fiziksel ve panik kişinin uzuvları diğer nesneleri delici gibi görünen gerçekleşmesi neden olabilir inanıyorum olabilir. Yerel Ayar 2 deneyimleri doğada az açıkça fiziksel ve berrak rüya ile çok subjektif bir örtüşme var. Konu, gerçekçi dünyaların fiziksel olarak imkansız veya tutarsız özellikler sergileyen gerçeklik modifiye formları batırılır. Parlak ve canlı renkler bu formun bir ortak özelliği vardır. Robert Bruce OBE bu tür bir astral projeksiyon olarak değerlendirmektedir. Ilerleme Araştırmalarda, katılımcıların gibi birçok 85 olarak% Obes başlangıcı sırasında, (ÇSG) "kafa sendromu patlayan" olarak bilinen yüksek sesler, işitme söyle. [36] [37] Diğerleri kendilerini genellikle felç hissi takip, bedenlerinden çekilirken buldu, rapor ederken Obes yaşamaya Bazı kim, vücutlarını kendilerini iradeli iddia. Bir arketip, klasik OBE algısal olarak farklı aşamalardan yaşanıyor. [38] [39] Çekilme aşama: fiziksel çevre ile etkileşim Bilinçli sona erer. Dikkat duyusal girdileri fark gidiyor, başka bir yerde; vücut otomatik pilot olduğunu. Uyku Bu aşamada bir örneğidir. Kataleptik aşama:.. Hareket tamamen bozulmaktadır [40] Alternatif duyusal bilgi aniden mevcut görünebilir, bu tür kapalı göz kapaklarınızın üzerinden yoğun titreşim, gürültü ve görme gibi [41] Kademeli ayırma: çabayla, algısal bakış açısı uzakta fiziksel beden yere çekilebilir. Vücut ilerlemesini engelleyen doğru yoğun hissi hala tabi, geri çekin. [42] [43] Serbest hareket aşama: Belli bir yarıçap ötesinde, hareket kontrolü belirgin artması ile [44], engelsiz hale gelir. Görsel ve zihinsel berraklık ancak işlevsel olağanüstü için, büyük ölçüde değişebilir. Re-entry aşama: ayrılık gönüllü iptali veya son derece hızlı istemsiz ek-geri ya da lider, artar dönmek Algılanan gerek. Alternatif olarak, uyanma ya da uyku için bir geçiş oluşabilir. Uygulamada, klasik aşamalardan bir veya daha fazla olmaması alışılmadık bir durum değildir. Bazı (özellikle Robert Monroe) Bu aşamalar sonunda devlet eşdeğer hissi sadece kasıtlı bir zihinsel değişim bulma, OBE ile aşırı aşinalık ile önemli ölçüde daha az uygulanabilir hale iddia etmiştir. [45] Monroe uzak bir istasyondan bir radyo ayarlama için bu benzetti Başka bir ilgi farklı odak seviyeye içine. [46] NDE fenomenoloji Bir NDE fenomenolojisinin genellikle tipik Obes (parnia, Waller, Yeates & Fenwick, 2001) dışında ek, fizyolojik, psikolojik ve transandantal faktörleri içerir. . Ölüme yakın deneyimler fiziksel bedenin dışında olmanın öznel gösterimler içerebilir, ölen yakınlarının ve dini figürlerin vizyonları ve ego ve uzaysal sınırları aşma [47] Tipik bir deneyim gibi faktörleri içerir: ölü olma duygusu; barış ve az invaziv bir duygu; çeşitli fiziksel olmayan sesler, bir out-of-beden deneyim işitme; Bir tünel deneyimi (yukarı veya dar bir geçitten hareket duygusu); Işık insanları karşılaşmadan; Tanrı gibi rakamlar, yardımcıları, ruhsal rehberleri veya benzeri kuvvetler; Bir "Hayat inceleme" ve hayata dönmek için bir isteksizlik verilmektedir. [48] Obes Kuramları Psikolojik Bilişsel bilim ve psikoloji alanlarında OBE için kabul edilen açıklama OBE farklı psikolojik faktörlerden kaynaklanan bir sanrısal yapı olmasıdır. [5] [8] [9] [10] bilimsel topluluk OBE bir olarak düşünün paranormal başvurmadan bir rüya ya da bir bilinç değişmiş devlet gibi bir ruh hali gelen tecrübe,. [49] Charles Richet (1887) Obes kişinin hafıza ve hayal süreçler tarafından oluşturulan ve hayallerden farklı olduklarını düzenledi. [50] [51] James Hyslop (1912) bilinçaltı etkinliği için belirli görüntüleri dramatize zaman Obes meydana yazdı konu farklı bir fiziksel konumda izlenimini vermek. [52] Eugen Osty (1930) Obes hayal ürünü başka bir şey olarak kabul. [53] gibi (Schmeing, 1938) gibi diğer erken araştırmacılar psikofizyolojik teorileri destekledi. [ 54] GNM Tyrrell sanrısal yapıları kişiliğinin bilinçaltı seviyelerine ilişkin olarak Obes yorumlanır. [55] Donovan Rawcliffe (1959) psikoz ve histeri ile OBE deneyimini bağlı. [56] Diğer araştırmacılar vücut imajı (Horowitz, 1970) ve duyarsızlaşma (Whitlock, 1978) bir bozulma açısından OBE olayları ele aldık. [57 ] [58] psikologlar Nandor Fodor (1959) ve Jan Ehrenwald (1974) bir OBE ölüm tehdidiyle başa çıkmak için tasarlanmış bir savunma mekanizması olduğunu ileri sürmüştür. [59] [60] (Irin ve Watt, 2007) Jan göre Ehrenwald ölümsüzlük, biz bağımsız fiziksel bedenin var olan bir ruh taşıdığının kendimizi sağlamak için bir delusory girişimi için soru hayali bir teyidi olarak out-of-beden deneyim (OBE) "tarif etmişti. [61] psikologlar Donald Hebb (1960) ve Cyril Burt (1968) beden imajı ve görsel imgeler içeren OBE psikolojik yorumlanması üzerine yazdı. [62] [63] Graham Reed (1974) OBE gibi bir acı duruma stres tepki olduğunu önerdi aşk kayıp. [64] John Palmer (1978) OBE kişisel kimliğine bir tehdit neden bir beden imgesi değişikliği bir tepki olduğunu yazdı. [65] Carl Sagan (1977) ve Barbara Honegger (1983) OBE deneyimi tünel benzeri geçitler raporları ve onlar karşılaştırıldığında bazı Obers tarafından bir kordon gibi bağlantı dayalı bir yeniden doğuş fantezi ya da doğum sürecinin yeniden yaşamak dayalı olabileceğini yazdı göbek kordonu. [66] [67] Susan Blackmore (1978) bunlar hayali algıları, algısal çarpıtmalar ve (örneğin hiçbir vücuda sahip olarak) kendini fantezi gibi algıları etrafında dayalı özelliklere sahip olarak OBE bir sanrısal fantezi sonucuna vardım. [68] Ronald Siegel (1980 ) ayrıca Obes sanrısal fantezileri olduğunu yazdı. [69] Harvey Irwin (1985) dikkat bilişsel süreçleri ve somatik duyusal aktiviteyi içeren OBE bir teori sundu. Onun teorisi Obes için açıklama bulunabilir. [35] psychophysiologist Stephen Laberge (1985) yazmıştır psikolojik emilimi olarak bilinen bilişsel kişilik yapı çıkıyor ve autoscopy, duyarsızlaşma ve zihinsel ayrışma örnekleri olarak bir OBE sınıflandırılması örneklerini verdi berrak rüya içinde. [70] David Hufford (1989) (o bir kabus uyanma deneyimi, uyku felci bir tür. [71] Diğer bilim adamları da hypnagogia ve uyku felci vakalarına Obes bağlantılı olması olarak tanımlanan bir olgu ile OBE deneyimini bağlantılı katapleksi). [72] [73] Durumda çalışmalar fantezi eğilimliliğinin bir OBE olmadı olanlar daha Obers arasında daha yüksek olduğu gösterilmiştir. [74] veri fantezi eğilimli kişilik (FPP) bazı durumlarda OBE deneyimi arasında bir bağlantı göstermiştir. [75] 'de çalışmalardan 167 katılımcıların bulguları içeren bir vaka çalışması OBE yaşamış iddia edenler olduğunu ortaya çıkardı "paranormal inançlarında daha yüksek, daha fantezi eğilimli ve daha somatoform disosiyasyona görüntülenir." [76] Araştırma ayrıca Obes olduğunu önerdi bilişsel-algısal şizotipinin ilgili. [77] Terence Hines (2003) spontan out-of-beden dışı deneyimler beynin yapay uyarımı tarafından oluşturulan olabilir yazmıştır ve bu şiddetle OBE deneyim "geçici, küçük beyin değil, insanın ruhu ile arızalar, (veya ne olursa olsun neden olduğunu göstermektedir ) aslında vücut bırakarak. alt düzey multisensory işleme ve anormal yüksek düzeyde öz-işleme de fonksiyonel parçalanması "[12] nörolojik ve bilişsel bir veri çalışması derlemede (Bünning ve Blanke, 2005) Obes nedeniyle olduğunu yazdı" temporo-parietal kavşak. "[78] Bazı bilim adamları Obes görsel ve dokunsal sinyalleri arasında bir uyumsuzluk sonucu olduğunu sanıyorum. [79] [80] Paranormal Parapsikoloji ve okültizm alanlarında Yazarlar Obes psikolojik ve ruh, ruh ya da ince vücut vücut dışına kendini ayırmak ve uzak yerleri ziyaret edebilirsiniz olmadığını yazdım. Deneyimler "seyahat basiret" olarak cinci literatürde Viktorya döneminde bilinen edildi-gövde-Out. Psişik araştırmacı Frederic Myers bir "ruhsal gezi" olarak OBE anılacaktır. [81] Obes iddia edilen vakaları tarif erken çalışma psişik araştırmacı Edmund Gurney, Myers ve Frank tarafından 1886 yılında yayımlanan Yaşayan iki ciltlik hayaller oldu Podmore. Anekdot raporları hemen hemen her durumda delil ispat yoksun olarak kitap büyük ölçüde bilimsel topluluk tarafından eleştirilmiştir. [82] [83] Teozoftur Arthur Powell (1927) aşın şişmanlık ince vücut teorisini savunmak için erken bir yazar oldu. [84] Sylvan Muldoon (1936) OBE deneyimi açıklamak için bir eterik beden kavramını benimsedi. [85] psişik araştırmacı Ernesto Bozzano ( 1938) aynı zamanda bir "eterik beden" nadir durumlarda fiziksel bedenden kendisini serbest hangi eş mevki bakımından OBE deneyimi olayları anlatan benzer bir görünüm destek vermişti. [86] ince vücut teorisi de okült yazarlar tarafından desteklenen Ralph Shirley (1938), Benjamin Walker (1977) ve Douglas Baker (1979). gibi [87] James Baker (1954), bir zihinsel beden OBE sırasında "intercosmic bölgeyi" girdiğini yazdı. birçok [88] Robert Crookall yayınlar aşın şişmanlık ince vücut teorisini destekledi. [89] [90] Obes için paranormal yaklaşım parapsikoloji çalışma içinde tüm araştırmacılar tarafından desteklenen olmamıştır. Gardner Murphy (1961) Obes "Biz paranormal başvurmadan daha fazla anlamaya başlıyor genel psikolojinin bilinen arazi, çok uzak değil" dir. [91] Susan Blackmore (1982) ince vücut yorumunu eleştirdi yazdı. [92] Carlos Alvarado (1989) OBE ince vücut teorisi 1970'lerden beri psikolojik yaklaşımı destekleyen nedeniyle araştırma bilimsel topluluk tarafından eskimiş olarak kabul edilir. [93] Robert Bruce (1999) yazdı parapsikolog ince bir teori onayladı Obes açıklamak için fiziksel olmayan boyutları girerek organları. [94] Obes çalışmaları Aşın şişmanlık ilk kapsamlı bilimsel çalışma Celia Green (1968) tarafından yapılmıştır. [95] O ana akım medyada temyiz yoluyla işe 400 konular, toplam yazılı, birinci elden toplanmış ve anketler ile takip. Bazı olgularda duyular dışı algılama ile elde edilen bilgiler dahil olabilir sorusunu açık bırakarak onun amacı OBE farklı bir sınıflandırmasını sağlamak olduğunu, sadece bir anormal algısal deneyim veya halüsinasyon olarak izlendi. Olguların Önceki koleksiyonları Ernesto Bozzano (İtalya) ve Robert Crookall (UK) tarafından yapılmıştı. Crookall bir spiritualistic konumundan konuyu yaklaştı, ve bu çeşitli şekillerde onun sonuçlarını önyargılı görünüyor Medyum News, gibi spiritüalist gazete ağırlıklı olarak onun durumlarda toplanır. Örneğin, onun deneklerin çoğunluğu fiziksel bedeni ve gözlemleyerek meslektaşı bağlayan bir kordon gördüklerini rapor; Yeşil onu konuların az% 4, bu tür bir şey fark ettim, ve bazı% 80 hiç dış gövdesi ile, bir "bedensiz bilinç" olduğunu hissettiğini bildirdi bulundu oysa. 1981 yılında, Brezilya Hekim ve orta Waldo Vieira araştırmacılar doğrudan sistematik öz-deney yoluyla ziyade sözlü raporlar aracılığıyla OBE öznel dinamiklerini incelemek [96] ki, projectiology denilen parapsikoloji yeni bir alan önerdi. Devamı Bilinç Merkezi (daha sonra IIPC - - Conscientiology Uluslararası Enstitüsü) Ayrıca CCC denilen bir kurum oluşturulmuştur., Konuyla ilgili tartışmaları teşvik etmek [97] 1999 yılında, Barcelona Bilinç Araştırmaları 1. Uluslararası Forumu'nda, International Academy Bilinç araştırma uygulayıcıları Wagner Alegretti ve Nanci Trivellato ilgilenen internet kullanıcıları tarafından cevap out-of-beden deneyim bir online anket ön bulgularını [98] sundu konusu; Bu nedenle, genel nüfusun bir örnek temsil etmemektedir. Ilk 1.185 Katılımcıların 1.007 (% 85) bir OBE vardı sahip bildirdi. % 37 iki ve on Obes arasında olduğu iddia etti. 5.5% 100'den fazla bu tür deneyimler iddia etti. OBE bildirdi olanların% 45 başarılı özel bir teknik kullanılarak en az bir OBE kaynaklı söyledi. OBE vardı iddia eden katılımcıların% 62'si aynı zamanda fiziksel olmayan uçuş zevk bulunmadığını belirtirken; % 40 (yani vücut dışında iken kişinin kendi fiziksel bedenini görünce) öz-eş mevki fenomen yaşandığı bildirildi; ve% 38 (duvar gibi fiziksel nesneler geçerek) self-geçirgenliğini yaşadıktan iddia etti. En sık bildirilen duyumlar OBE yankıları örneğin, yüzen, düşme ile ilgili yaşanan myoklonisi batan (uyanık mastürbasyon bacaklarda sıçrama,), uyuşukluk (hissizlik), intrakranial sesler, karıncalanma, basiret, salınım ve huzur. OBE ile ilgili başka bir rapor yaygın hissi geçici veya yansıtmalı katalepsi, uyku paralizisi daha yaygın bir özellik oldu. Uyku felci ve OBE korelasyon sonra Kevin Nelson ve ark Nöroloji [99] yayınlanan Out-of-beden deneyim ve Uyarılma çalışma ile doğrulanmıştır. (2007). Ayrıca dikkate değer, Waterloo Olağandışı Uyku Deneyimleri Anketi olduğunu [100] ayrıca korelasyon göstermektedir ki. William Buhlman, konuyla ilgili bir yazar, hem de gayri ama bilgilendirici online anket [101] yapmıştır. Kentucky Üniversitesi'nden Profesör Kevin Nelson önderliğinde 2007 yılında bir çalışma out-of-beden deneyimlerine sahip insanların uyku felci muzdarip olasılığı daha yüksektir olduğunu keşfetti. [102] Nöroloji ve OBE benzeri deneyimler OBE parçaları birkaç olası fizyolojik açıklaması vardır. OBE benzeri deneyimler beyin uyarımı ile neden olmuştur. OBE-benzeri bir deneyim ayrıca bir hastada sağ superior temporal girus posterior kısmının uyarılması ile neden olmuştur. [103] Pozitron emisyon tomografisi de bu uyarımı etkilenen beyin bölgeleri belirlemek için bu çalışmada kullanılmıştır. Bu deneylerde anlatılan deneyimler, normal aşın şişmanlık netlik veya bazı ayrıntıları yoksun, ya da daha önce bir OBE yaşamamış denekler tarafından tarif edildi ya, çünkü Terim OBE gibi üzerinde kullanılır. Bu tür konular, bu nedenle deneysel kaynaklı OBE sıhhati konusunda iddiada nitelikli değildi. İngiliz psikolog Susan Blackmore ve diğerleri [104] kişi bir vücuda sahip olmanın yanılsaması korur. Bilinçli kalarak bir kişinin vücuttan duyusal girdi ile teması kesildiğinde bir OBE başlar öneririz, ama bu algı artık duyu türetilmiştir. Algılanan dünya uyanık iken o genel yaşar dünya benzeyebilir, ancak bu algı ya da duyu gelmez. Canlı beden ve dünya hatta duyusal bilginin yokluğunda, tam inandırıcı alemlere yaratmak için beyin yeteneği ile yapılır. Obes çok daha canlı bile berrak bir rüya daha olduğu iddia edilir ama bu süreç, bizim rüyalar her gece her birimiz tanıklık eder. Irwin [105] Obes ya çok yüksek ya da çok düşük uyarılma koşullarında ortaya görünebilir dikkat çekti. Örneğin, Yeşil [106] tek bir OBE bildiren 176 denek grubunun dörtte üçü deneyimi sırasında aşağı yalan ve başladığı bu% 12 olarak kabul onlar uykuda olmuştu bulundu. Buna karşılık, onun vakaların önemli bir azınlık maksimum böyle bir kaya tırmanma düşme gibi uyarılma, bir trafik kazası veya doğum koşulları altında meydana geldi. McCreery [107] [108] Bu paradoks uyku aşırı stres ya da hiper-uyarılma bir tepki olarak eklenmek gerçeği referansla izah edilebilir önerdi. [109] O önerdiği koşulları, gevşeme ve hiper-ikisi altında Obes uyarılma, "uyanık rüya" bir form ya da bilinci uyanık içine Aşama 1 uyku süreçleri saldırı temsil eder. Olaf Blanke çalışmalar Temporal lob ve beynin parietal lob araya geldiği bir bölge; İsviçre'de Olaf Blanke tarafından yapılan araştırma, güvenilir sağ temporal-parietal bileşke (TPJ denilen beyin bölgelerini uyararak OBE biraz benzer deneyimleri ortaya çıkarmak mümkün olduğunu bulundu .) Blanke ve İsviçre'de onun işbirlikçileri onlar güvenilir doğru TPJ bölge [110] lezyonlar ve güvenilir bir epilepsi hastasının bu bölgenin elektriksel stimülasyon ile ortaya olabilir ilişkili olduğunu göstererek Obes nöral temelini araştırdı. [ 111] Bu ortaya deneyimler hastanın kol ve bacaklarının dönüşümler algılarını (karmaşık somatosensori yanıtları) ve tüm vücut deplasmanları (vestibüler yanıt) içerebilir. [112] [113] Nörolojik olarak normal bireylerde, Blanke ve arkadaşları daha sonra aynı yerde olmak kendini ve vücudun bilinçli deneyim TPJ içinde multisensory entegrasyonuna bağlıdır gösterdi. Sağlıklı gönüllüler genellikle spontan Obes yaşayan insanlar tarafından bildirilen pozisyona ve görsel perspektif kendilerini hayal zaman olay-ilişkili potansiyeller, Blanke ve arkadaşları uyaranın başlangıcından sonra TPJ 330-400 ms seçici aktivasyonunu gösterdi. Aynı konularda Transkraniyal manyetik stimülasyon katılımcının kendi vücudunun zihinsel dönüşümü bozulmuş. Böyle etkiler kişinin kendi vücudunun zihinsel imgelem içinde TPJ seçici ima düşündüren, başka bir site uyarılması ile veya dış nesnelerin hayal mekânsal dönüşümler için bulunmuştur. [114] Bir takip çalışmasında, Arzy ve ark. beyin aktivasyonunun yeri ve zamanlaması zihinsel imgelem zihinsel somutlaşan veya bedensiz öz konumu ile yapılıp bağlı olduğunu gösterdi. Konular bir somutlaşan bir konuma sahip zihinsel imgeler yapıldığında, bir bölgenin aktivasyon "extrastriate vücut bölgesini" (EBA) denilen artmış, ancak konular bedensiz bir konuma sahip zihinsel imgeler yapıldığında Obes bildirildiği gibi, aktivasyon artmış oldu TPJ bölgesi. Bu Arzy ve ark yol açar. "Bu veriler somutlaşan ve mekansal olarak insan vücudu içinde yer olarak dağıtılan beyin İlk Tunç Çağı ve TPJ aktivitenin yanı sıra zamanlama öz kodlama için çok önemli olduğunu gösteriyor." olduğunu iddia etmek [115] Blanke ve arkadaşları böylece sağ temporal-parietal kavşak kendini mekansal konumu duygusu için önemlidir ve bunlar normal süreçler ters giderken, bir OBE doğar o öneriyorum. [116] 2007 yılının Ağustos ayında BLANKE laboratuar sanal gerçeklik çelişkili görsel-somatosensori giriş benlik ve beden arasındaki mekansal birliği bozabileceği gösteren Science araştırma yayınladı. Önlerinde görülen sanal bir vücut kendi vücut ve onların bedensel sınırları dışında bir pozisyona, sanal gövdesine doğru kendilerini mislocalized sanki multisensory çatışması sırasında, katılımcılar hissetti. Bu mekansal birlik ve bedensel öz-bilinç deneysel okudu olabilir ve bedensel bilgi multisensory ve bilişsel işleme dayalı olduğunu gösterir. [117] Michael Persinger çalışmalar Michael Persinger görsel-mekansal fonksiyonları, çoklu-duyusal entegrasyon ve uzayda vücudun anlamda inşaat dahil olduğu bilinen beynin sağ temporal lob, uygulanan manyetik stimülasyon kullanarak Olaf Blanke benzer araştırma üstlenmiştir. [118] Persinger araştırma da psişik yetenekleri olduğu düşünülen iki kişi uzaktan izleme dönemleri arasında objektif nöral farklar olduğuna dair kanıtlar bulunmuştur. Persinger Sean Harribance ve Ingo Swann, çok sayıda çalışmada yer almış ünlü bir uzaktan izleyici üzerinde yaptığı araştırma yaptı. Harribance arasında [119] Sınav Harribance sağ Paryetooksipital bölge üzerinde alfa bandında (8-12 Hz) bünyesinde gelişmiş EEG aktivitesi gösterdi , bu bölgelerde erken beyin travması nöropsikolojik kanıtlarla tutarlı. İkinci bir çalışmada, Ingo Swann başka bir odada zarf içinde gizli resim görüntülerini çekmek istendi. Şans seviyelerinde daha az uzaktan inceledi uyaran ile Swann yorumlar ve çizimler olarak uyumlu puan çalışmanın doğası hakkında hiçbir bilgisi olan bireyler. Ayrıca, Swann doğru olduğu denemeler üzerinde, sağ oksipital lobda üzerinde 7 Hz (alfa band) paroksismal deşarjlar süresi uzundu. Daha sonraki anatomik MR muayenesinde yaş ya da tarih için beklenen değildi sağ hemisfer perieto-oksipital arayüz odaklı anormal subkortikal beyaz cevher sinyaller gösterdi. Ehrsson çalışma 2007 Ağustos ayında, Henrik Ehrsson, daha sonra Londra Üniversitesi Koleji'nde (şimdi İsveç'te Karolinska Enstitüsü'nde) Nöroloji Enstitüsü, Bilim yayınlanan araştırma yayında bilimcinin iddialarına göre, neden, ilk deneysel yöntemini gösteren bir . out-of-vücut sağlıklı katılımcıların deneyim [120] deney şu şekilde yapılmıştır: Çalışma katılımcı kafa monte video görüntüler bir çift giyen bir sandalyede oturuyor. Bu katılımcının başının arkasında birbirine iki metre yanında yerleştirilmiş iki video kameralar tarafından kaydedilmiş bir canlı bir film göstermek her gözün üzerine iki küçük ekranlar var. Sol video kameradan gelen görüntü sağ gözü ekranda sağ kameradan sol göz ekran ve görüntü üzerinde sunulmaktadır. Katılımcı bir "stereoskopik" (3D) görüntü olarak görüyor, bu yüzden arkalarında oturan birinin bakış açısıyla görüntülenen kendi arkasına bakın. Araştırmacı daha sonra (onların görüşüne göre) sadece katılımcı yanında duruyor ve hayali göğüs yer nerede yönelik bu ikinci çubuğu hareketli, aynı anda out-of-görünümü ve hayali vücudun göğüs katılımcının gerçek göğüs dokunma iki plastik çubuklar kullanır sadece kameranın görüş altında. Katılımcılar fiziksel bedenlerinde arkasında oturan ve o konumdan bakarak yaşadığını doğruladı. [79] [121] Hem eleştirmenler ve deneyci kendisi çalışma "tam gelişmiş" Obes kopyalayan kısa düştü unutmayın. Vücudun dışında yüzen hissi neden daha önceki deneylerde olduğu gibi, Ehrsson çalışmaları beyin arıza OBE neden olabilir nasıl açıklamak değildir. Esasen, Ehrsson hangi bir OBE bir tarifine uyuyor bir yanılsama yaratmıştır "uyanık bir kişinin fiziksel beden dışında bir yerden kendi vücudu görür." [122] Southampton çalışmanın University 2008 sonbaharında, 25 UK ve ABD hastaneleri Sam parnia ve Southampton Üniversitesi tarafından koordine edilen, 3 yıllık bir çalışma katılımı başladı. Hollanda'da Pim van Lommel çalışmaları takiben, çalışma 1.500 kardiyak arrest hayatta kalanlarda ölüme yakın deneyimler incelemek ve böylece bir kalp atışı ya da beyin aktivitesi olmadan insanlar documentable out-of-beden deneyimleri var olup olmadığını belirlemektir. [123 ] Smith & Messier Yeni bir fonksiyonel görüntüleme çalışma isteğiyle dışarı beden deneyim deneyim olabilir bir kadının davasını bildirdi. Çocukken yeteneğini geliştirmek bildirilen ve düşen uyku güçlüğü ile ilişkilidir. Onun Obes yetişkinlikte de devam etti ama daha az oldu. Kendini, onun vücut üzerinde havada dönen düz yalan ve yatay düzlemde yuvarlanan görmek mümkün oldu. Kendisi yukarıda taşımak izlerken bazen bildirdi ama onun kıpırdamadan "gerçek" bedenin farkında kalmıştır. Katılımcı deneyimine bağlı belirli duyguları bildirdi. "Bildirdi ekstra bedensel deneyimi (ECE) ile ilişkili [T] o beyin fonksiyonel değişiklikler, motor görüntüleri gözlenen daha farklı idi. Etkinleştirmeler, özellikle sol-taraflı ve sol ek motor alan ve supramarginal ve posterior superior temporal girus yer İki out-of-beden deneyimleri ile ilişkili olduğu zamansal parietal kavşak ile örtüşen son. Beyincik de ECE sırasında hareket izlenim katılımcının raporu ile tutarlı aktivasyon gösterdi. zamanda orta ve superior orbital frontal kalmadı edildi giruslar aktivite, bölgeler genellikle eylemlerin izlenmesi ile ilişkili. "[124] OBE eğitim ve araştırma tesisleri Monroe Enstitüsü Nancy Penn Center out-of-beden deneyim indüksiyon uzmanlaşmış bir tesistir. Brezilya'da Bilincin Yüksek Araştırmalar Merkezi başka büyük OBE eğitim tesisi. Güney Portekiz Bilincin Uluslararası Akademisi. Bilişsel Nörobilim [125] Olaf BLANKE Laboratuvarı OBE araştırma için iyi bilinen bir laboratuar haline gelmiştir Projectarium, uygulama ve out-of-beden deneyim araştırma için adanmış küresel bir yapıya sahiptir. [ 126] Astral projeksiyon Ana madde: Astral projeksiyon Astral projeksiyon varlığının bir veya daha fazla fiziksel olmayan uçaklarının varlığını ve fiziksel ötesinde ilişkili bir vücut varsayar out-of-beden deneyimleri bir paranormal yorumudur. Genellikle bu tür uçaklar astral, eterik veya ruhsal denir. Astral projeksiyon genellikle ruh dünyasında veya astral düzlemde yolculuk fiziksel bedeni terk ruh veya astral bedeni olarak yaşanır. [127] Eterik düzlem üzerine projeksiyon nesnel gerçeklik (fiziksel planda bir yakın kopya) için kanıtlar bazen ameliyat sırasında hasta gibi insanlar, onlar için (onların duyusal aralığının dışında olayları veya nesneleri görmek ya da duymak hangi Obes tarif zaman önerilmektedir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

https://twitter.com/kanaryamfenerli