24 Haziran 2014 Salı

Netsuke Inro Yatate Ojime Kumihimo Shibori Japon el sanatları

https://twitter.com/kanaryamfenerli __/\/\____________/\/\_____________ KANARYAM █▓▒░▒▓█ FENERLİ ¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Netsuke ( 根付 ? ) 17. yüzyıl icat edildi minyatür heykeller Japonya'da pratik bir işlevi (iki Japon karakterler ne + tsuke "kök" ve "eklemek için" demek) hizmet etmek. Denilen geleneksel Japon giysiler-elbiseler Kosode ve kimono vardı-cepleri yok; Ancak, onları giydi erkekler gibi borular, tütün, para, mühür, ya da ilaç gibi kişisel eşyalarını saklamak için bir yer gerekli. Onların çözümü (denilen kaplarda böyle nesneleri yerleştirmek oldu sagemono elbiseler 'kanatlarda (dan kabloları ile asılı) Obi ). Kaplar kese veya küçük dokuma sepet olabilir, ancak en popüler güzel hazırlanmış kutular (idi Inro tarafından kapatıldı yapılmıştır), ojime telleri üzerinde boncuk sürgülü edildi. Ne olursa olsun, kabın şekli, kanat üstündeki kabloyu güvenli bir fermuar netsuke adı verilen bir oyma, düğme benzeri geçiş oldu. Netsuke, Inro ve ojime gibi, büyük sanatsal liyakat ve olağanüstü işçilik bir ifade nesnelerin içine kesinlikle faydacı olmaktan zamanla gelişti. Bu tür nesneler. Netsuke üretim sırasında en popüler Japon folklor ve yaşamın önemli yönlerini yansıtan uzun bir geçmişi var Edo döneminde 1615-1868 etrafında Japonya'da. Bugün, sanat yaşıyor ve bazı modern eserler başka İngiltere, Avrupa, ABD, Japonya ve yüksek fiyatları komut olabilir. Ucuz henüz sadık çoğaltım müze ve hediyelik eşya dükkanları bulunmaktadır. Içindekiler Netsuke 1 Formlar 2. Malzemeler Netsuke kullanılan 3 Olağandışı malzemeler [1] 4 Konu kategorileri 5 Kültürel referanslar 6. Ayrıca bkz 7 Referanslar 8 Dış bağlantılar Netsuke katabori-netsuke (形雕根付) ya da "heykel netsuke" - Bu netsuke en sık görülen tipidir. Onlar bir yuvarlak şeklinde oyulmuş kompakt üç boyutlu rakamlar ve genellikle yaklaşık 1-3 inç yüksek. anabori-netsuke (穴雕根付) ya da "içi boşaltılmış netsuke" - bir oyuk merkezi için oyulmuş olan katabori alt kümesidir. Istiridyeler en sık netsuke bu tip motifler vardır. sashi-netsuke (差根付) - Bu daha önce oyulmuş adet üretilmiştir doğaçlama netsuke olarak kullanılan sopa ve su kabakları uzunluğunda benzer katabori bir uzatılmış şekli, kelimenin tam anlamıyla "bıçak" netsuke vardır. Bunlar yaklaşık altı santim uzunluğunda. obi-Hasami - kavisli bir üst ve alt ile başka uzatılmış netsuke. Bu kavisli obi üstünde ve altında görünür biter obi arkasında oturur. men-netsuke (面根付) veya "maske netsuke" - katabori sonra büyük kategori. Bunlar genellikle tam boyutlu taklitleri vardı Noh maskeleri ve katabori ve Ahmet / kagamibuta ikisi ile ortak payı özellikleri. Ahmet-netsuke (馒头根付) - kalın, düz, yuvarlak netsuke, genellikle yapılan oyma kabartma , bazen iki fildişi yarıdan oluşur. Bir şeklinde Ahmet , bir Japon konfeksiyon. ryūsa-netsuke (柳左根付) - Bir Ahmet gibi şekillendirilmiş, ama dantel gibi oyulmuş, böylece ışık kalemi aracılığıyla iletilir. kagamibuta-netsuke (镜盖根付) veya "ayna-kapak netsuke" - Bir Ahmet şeklinde, ancak bir metal disk genellikle fildişi sığ bir kapta bir kapak olarak hizmet veren. Metal genellikle çok metalürjik teknikleri geniş bir yelpazede ile süslüdür. karakuri-netsuke (からくり根付) veya "hile / mekanizma netsuke" - parça veya gizli sürprizlerle hareketli herhangi netsuke. Netsuke Katabori-netsuke Anabori-netsuke Maske netsuke Ryūsa-netsuke Ahmet-netsuke Kagamibuta-netsuke Trick netsuke Obi-Hasami sashi-netsuke Malzemeler Resmeden netsuke ön Hotei yapılmış, mamut fildişiAynı netsuke arka. Bir kordon tutmak için kullanılacak olan iki delik dikkat edin. fildişi -. canlı hayvanlardan fildişi önce kullanılan en yaygın malzeme yasadışı oldu Netsuke yapılmış mamut fildişi (büyük miktarlarda hala Yakın Doğu ve Sibirya var) bugün turizm ticaret talebin bir kısmını doldurun. şimşir , diğer sert - bugün kullanılan Edo Japonya ve hala popüler malzemeler Metal - Birçok netsuke ve kagamibuta kapakları aksan olarak kullanılan suaygırı diş - bugün fildişi yerine kullanılan domuzu dişi - çoğunlukla Iwami carvers tarafından kullanılan gergedan boynuzu kil / porselen lake kamışı (dokuma) Netsuke kullanılan Olağandışı malzemeler [1] Hornbill fildişi : birçok türün guguk , sadece miğferli hornbill (Buceros nöbeti veya Rhinoplax nöbeti), bir fildişi benzeri bir madde vermektedir. Bu (kuş alından) üst çenenin üstünde büyüyen katı kabuğunu oluşturan yoğun, carvable maddedir. Bu fildişi, boynuz, kemik ya da değil, henüz yüzyıllar boyunca fildişi adı olmuştur. Bu gerçek fildişi daha yumuşak ve üst ve yanlarda kırmızı olma, renkli bir krem sarı. Umimatsu : Bir tür siyah mercan yoğun doku, konsantrik büyüme halkaları ve amber ve siyah malzeme kırmızımsı renkli içerikleri ile. Michael Birch göre, "umimatsu edebi çeviri 'deniz çam' olduğu, ve aynı zamanda halk Gerçek mercan, ancak, üzerinde, yerleşim. Umimatsu için deniz polip tarafından salgılanan sert bir kalkerli maddedir. 'Siyah mercan' olarak tarif edilir Diğer yandan bir sömürgesi olan keratin antipatharian deniz organizmalarının. " [2] Bushell (13 / 02:06) göre, "edebi çeviri ... Seapine olduğunu .... yada mecazi çeviri bir yanlış isim olsun, malzeme, gerçekte, canlıların iskeletleri oluşan bir mercan gibi .... Renkli, umimatsu, siyah mercan, bazen açık kahverengi veya kirli sarı çizgiler gösteren, siyah veya siyahımsı kahverengi. " Bushell gider:. "Malzemesi olarak, umimatsu carvers daha koleksiyoncular için daha kabul Öncü oyma doğal malzeme kaçınılması Bu, çatlak ya da çökmeye çip eğilimli olduğunu Carvers o ayrıntıları ve ince etkilerini Perfect adet oyma için riskli olduğunu bulmak... Siyah mercan elde etmek zordu. " Umoregi : çeşitli tanımları, bazı çelişkili vardır: Bushell göre, "Umoregi bir kısmen fosilleşmiş ağaç abanoz genel görünümüne sahip ama hiçbir tahıl gösteren. " Genellikle fosilleşmiş denilen ahşap, umoregi düzgün bir ağaç değil, bir "jet" (çeşitli linyit ), sık sık abanoz ile karıştırılır. Bu mükemmel bir cila alır parlak malzeme, ama o. Umoregi zaman oluşmuş taşlaşmış ağaç olduğunu bölmek için bir eğilimi vardır sedir ve çam ağaçları gelen Tersiyer Yaş (5 milyon yıl önce) yeraltı ve sonra kömürleşmiş toprağa verildi. Umoregi-zaiku bulunabilir toprak katmanları altında genişletmek Aobayama ve Yagiyama bölümleri Sendai , [Japonya]. Bu malzemeden yapılmış Parçalar genellikle, güzel bir ağaç tahıl ve lake yumuşak cila ile koyu kahverengi. Mors dişi: mors iki büyük dişleri (uzun köpek dişleri), üst çene aşağı doğru çıkıntı var. Genellikle uzunluğu iki metre ulaşan Bunlar dişleri, yaygın birçok ülkede ve özellikle Japonya'da yüzyıllar boyunca fildişi gibi oyulmuş edilmiştir. Dişin iç çok diş kalanı. Ahmet, özellikle ryusa manju daha oyma sert ve daha dayanıklı bir benekli, neredeyse saydam bir madde ile doludur çünkü mors dişi oymalar, tespit etmek genellikle kolaydır, her zaman gösterme netsuke karşılıklı kenarlarındaki yarı saydam bir malzeme. Balina 's diş: Sperm balinası muazzam alt çenenin tüm uzunluğu çalışan dişleri vardır. Ortasında olanlar, genellikle birden fazla altı ile sekiz inç arasında bir uzunluğa elde edilmesi, en büyük olma eğilimindedir. Bu büyük olanları sık sık carvers tarafından kullanılmaktadır Scrimshaw . Drexler: "Ben sadece benim netsuke birkaç her oyulmuş olabilir boyutu hakkında küçük bir balinanın diş var." Balina kemik: Bütün kemikler içi boş olan, oyuk bir süngersi malzeme ile doldurulur. Bazı kemik arasında keser karanlık noktalar gibi bakıyor dakikalık delik bir model göstermektedir. Boyuna, kemik uzunlukları değişen koyu çizgiler gibi görünen pek çok dar kanalları görüntüler. Cilalı, kemik daha opak ve fildişi daha az parlak. Dişler: diğer dişler çeşitli dahil olmak üzere, netsuke için kullanılan domuz ', s ayı 's, ve hatta kaplan 's. Ceviz netsuke (yaklaşık 17. yy) Tagua somun : gelen fındık fildişi avuç genellikle bitkisel fildişi olarak adlandırılan (Phytelephas aequatorialis). Ödediklerini kabuk parçası bazen netsuke oymalar kalır. Için sık sık yanlış veya aldatıcı fil fildişi olarak satılan rağmen, iki-üç-inç somun yapılan ürün hayvan fildişi ortak izlerse hiçbiri, ve bazen fildişi gibi somun eti kaba hindistan cevizi altında açık sarı döküm var -shell-gibi dış kaplama. Fındık kuru olduğunda çok zor, ancak kolayca ıslak sanatsal öğeleri içine çalışmış olduğunu. Ceviz (veya kurumi - doğal ceviz kabuğu): kataborinetsuke (形雕根付) tarzı bu nadir örnekte, fındık gelen eti bir somun bir delik küçük bir solucan ekleme olmanın, çeşitli yollarla çıkarıldı et tüketmek. Bunu takiben, ayrıntılı tasarımlar oyma, ve dize yerleştirildi. Oymacı genellikle ödediklerini normal yüzey tüm özellikleri kaldırılır ve bir kafesli bir etki oluşturmak için yerlerde yüzeye oyulmuş. Bir kez oyulmuş, çıkan netsuke cilalı ve shellaced edildi. Bambu : ".. Bambu (Iyo bambu) netsuke için kullanılan Bambu netsuke onunla oymacılık ile kök parçası veya kök ya vardır" [3] Bernard Rosett göre (14/2 :40-44): "oymalar turda genellikle. Bambu netsuke sık karşılaşılan değil Bazen, bir bambu kökünden gelen moda bir netsuke karşısına çıkıyor. toprak altında sürünen köksap bağlanır bitki, bu küçük, neredeyse katı bölgenin yeraltı sapından yapılmış ve cümbüş olabilir harika doku ve malzeme patina içinde. " Akik : Bir mineral, çok renkli çizgili ve yüksek bir lehçe verilebilir hangi. Ivorine : sonra net ile karıştırılır yasal olarak elde edilen yeni fildişi, Mammoth fildişi, dişleri ve diş oyma oluşturulan tozdan yapılmış bir malzeme reçine ve sertleşir gibi sıkıştırılmış. Yeni fildişi ticareti yasadışı olduktan sonra bu netsuke oymalar için turizm pazarı ticaretin talep çok çözümlerden biriydi. Sert ve kuru sonra, ivorine fildişi tam olarak aynı şekilde oyulmuş olabilir. Bazen oyma yapay gerçek eski fildişi oymalar ortak sararmış bir görünüme sahip yaşlı olmasına rağmen genellikle aldatıcı fil fildişi, ivorine yapılan öğeler olarak çağdaş turizm ticaret satılan rağmen, hayvan fildişi ortak izlerse hiçbiri var. Konu kategorileri Kirishitan netsuke gösteren Mesih , 17. yüzyıl, Japonya Diğer birçok sanat formları gibi, netsuke onları üreten toplumun doğasını yansıtır. Bu etki özellikle coğrafya ve iç siyaset ve özel hukuk nedeniyle Japon vatandaşları için kendini ifade sınırlı caddeleri hem dayatılan tecrit uzun süreler nedeniyle, netsuke telaffuz edilir. [4] [5] [6] Sonuç olarak, netsuke ekran zengin folklor ve din, el sanatları, esnaf ve meslek, insanlar ve yaratıklar her türlü gerçek ve hayali hem ve nesnenin her türlü dahil olmak üzere Japon kültürünün her yönü. Japon kültürünün diğer yönleri olduğu gibi, öznelerin daha sıkı ulusal çıkar nesneler üzerinde bir odağa doğru Çinli türetme motif ilk vurgu, uzun vadede, netsuke eğilim canlandırmaktadır. [7] insanlar - ünlü ve anonim, güncel, tarihsel, gerçek ve hayali, çocuk, savaşçılar, rahipler, vb zanaat, esnaf, meslekler - sık sık gösteren eylemler (balıkçılar balık yakalamak, odun kesme oduncu), ya da örnek (yani, bir orchardist veya elma tüccar için stilize elma) [8] hayvanlar - zodyak hayvanlar ve diğerleri. Geleneksel netsuke tarzı bir ağız benzer "yüz" çıkıntılı bir tüp gibi sifon, sahip olarak ahtapot rakamlar gösteriyor ki fazlalaştı. Bir yakından incelenirse, bir bazı ahtapotlar dokuz dokunaçlarını yerine sekiz sahip olduğunuzu göreceksiniz. Bu anfora genellikle güzel kadınları kucaklayan bulunacaktır. bitkiler ya da bitkisel ürünler - fasulye ya da kestane gibi küçük olanları, sık sık gerçek boyutu oyulmuştur. tanrılar ve efsanevi yaratıklar - sık sık Çin mitoloji ve din, ve gelen Yedi Şanslı Tanrılar , Japon mitolojisinde ve folklorunda iyi şans yedi tanrılar vardır. cansız - küçük kategorisi. Ortak örnekler kiremit, sikkeler ve araçları içerir. soyut - mon desenler ve diğer tasarımlar cinsel - Shunga netsuke cinsel eşli bir erkek ve kadın tasvir veya sadece ince ya da sembolik cinsel referanslar içerebilir. Bazı netsuke tek, basit nesneleri temsil eden ve bazı tarih, mitoloji, ya da literatürden tüm sahneleri tasvir. Netsuke Gong üzerine Dragons Bir Mum ile Sıçan Oturan çocuk ile Fildişi netsuke Fukurokuju , Benten ve çocuk Clamshell Kurbağalar Bir At üzerinde bir maymun Formu netsuke İki Cubs'a ile dişi kaplan Denizkızı ile netsuke Bir blowfish sürme adamla netsuke Bir öküz sürme çocukla netsuke Kültürel referanslar Netsuke kitabın ana konusu olan Amber Gözler ile Hare tarafından Edmund de Waal . 19. yüzyılda Fransa'ya götürülmüş ve varlıklı Yahudi bir üyesi tarafından satın alındı - tanınmış ustalar bazıları - Kitap 264 netsuke bir koleksiyon tarihinin izlerini Ephrussi ailesi . Daha sonra bir aile hizmetçi sırasında onları gizli tutulan ailenin Viyana şubesinin verildi Holokost Nazilerin ailenin diğer eşyalarını el koydu zaman. 1947 yılında, netsuke Tokyo'da yaşamaya gitti bir hayatta kalan aile üyesi tarafından Japonya'ya geri alınmıştır. Ojime (緒締め ? , yaktı. "kablosu raptiye") bir tür boncuk kökenli Japonya'da . Bunlar arasında giyilen Inro ve netsuke ve uzunluğu bir inç altında bulunurlar. Daha küçük olsa da her netsuke benzer belirli bir şekil ve görüntü içine oyulmuştur. ınro Bir Inro ( 印笼 ? ) askıya küçük nesneleri tutmak için geleneksel bir Japon durumdur obi Geleneksel Japon kıyafet cepler yoktu için, nesneler, genellikle bunları asılarak gerçekleştirilmiştir obi sagemono (a kanat bağlı bir asılı nesne için bir Japonca jenerik bir terim) olarak bilinen kaplarda, ya da kanat. En sagemono tütün, boru, fırça ve mürekkep yazı gibi özel içerikler için oluşturulur, ancak Inro olarak bilinen tür küçük bir şey gerçekleştirmek için uygun idi. Küçük, iç içe geçmiş kutuları yığını oluşan Inro en sık taşımak için kullanılan kimlik mühürler ve ilaç. Kutuları yığını kordon alt altında, bir tarafı aşağı koşucular yoluyla bağcıklı ve karşı tarafta yukarı bir kordon ile bir arada tutulur. Kablonun ucu, tespit edilir netsuke , kanat ve pantolon arasında geçirilen ve daha sonra Inro askıya Kanadın üst üzerinde çengel mafsalın bir tür. Bir ojime , ya da topuk kısmı birlikte kutuları tutmak için Inro ve netsuke arasındaki kabloları sağlanır. Bu boncuk Inro yıpranmış ise arada yığını tutmak için Inro üstüne iki askı kabloları aşağı kaydırdı ve kutuları kendi içeriğine erişmek için unstacked gerektiğinde netsuke kadar kaydırılır. Inro ahşap, fildişi, kemik ve vernik de dahil olmak üzere çok çeşitli malzemeler, yapılmıştır. Boya da diğer malzemelerden yapılmış Inro süslemek için kullanılmıştır. Inro, gibi ojime ve netsuke onlar ile ilişkili olduğu, yüksek sanat ve büyük işçilik nesnelerin içine kesinlikle faydacı makalelerden zamanla gelişti. Yatate (矢立) ortaçağ küçük kişisel sigara-boru şeklindeki yazı takımları olan Japonya'da bir fırça (ve muhtemelen bir mektup açacağı) için mürekkep pamuk için bir taşıma kutusu ve şaft sağladıYatate kelimenin tam anlamıyla "Ok Direniş" ("ya-Tate") anlamına gelir. Adı erken uygulama geliyor Bushi kendi ok stand içleri mürekkep taşları tuttu. Japon yazı geleneksel yazma esinlenerek seti kullanılarak yapıldığını Çin'de bir mürekkep taş, katı mürekkep küçük bir sopa (: sumi (kullanılabilir sıvı çevrildiğinde) mürekkep mürekkep taşın üzerine taşlama ve sulama ile), ve fırçalar . Komple set kolayca taşınabilir ve yazma materyalleri hazırlamak için zaman aldı. [1] [2] Tipik Yatate Süresince Kamakura döneminin (1185-1333), mürekkep doymuş pamuk fikri geliştirilmiştir. Pamuğa bir hat fırça dokunarak, bir mürekkep damlama riskinin azalması ile kılların olabilir ve mürekkep dökülüp. Küçük bir kutu ("Sumi tsubo") olarak pamuk içine alarak, bir yazı dizi kullanışlı ve taşınabilir yapıldı. İlk yatate ekseninde mürekkep bölmesi ile, uzun kutular vardı kalem . "Sigara boru" şeklinde kullanılabilir mürekkep miktarını artırmak için tasarlanmıştır. Geç Edo çağında, başka bir tasarımı bir zincir ile kalem mile bağlı mürekkep kutusu ile geliştirildi; mürekkep kutusu olarak kullanılan netsuke diğer yatate sadece bir yelpaze gibi kemer konur ise, kemer yatate düzeltmek için. Yalnızca üyeleri samuray kast taşımak için izin verildi katana , bazı yatate savunma için kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Bazı geç yatate özel yapılmıştır alaşım arasında altın ve bakır denilen shakudo özellikle zamanla mor-siyah açmak ve yatate kendi vermek için tasarlanmış, bitirmek . Shibori Shiborizome ? ) bir olan Japon çeşitli yöntemleri vadeli boyama , dikiş ciltleme, katlama, büküm, onu sıkıştırarak veya kapatma ile bir desen ile kumaş. Bu yöntemlerden bazıları bilinen Batı gibi tie-boya . Teknikleri Ne-maki shibori örnek. Bir, bağlama dikiş, katlama, büküm veya sıkıştırmak yollar sonsuz sayıda vardır bez Shibori için, ve çok farklı desen her şekilde sonuçlanır. Her bir yöntem, belirli bir sonuç elde etmek için kullanılır, ancak her bir yöntem de kullanılabilir kumaş türü ile uyum içinde çalışmak için kullanılır. Bu nedenle, Shibori kullanılan teknik istenilen desen üzerinde sadece bağlıdır, ancak kumaş özellikleri boyanabilmesi. Aynı zamanda, farklı teknikler daha ayrıntılı sonuçlar elde etmek için birbirleri ile bağlantılı olarak kullanılabilir. Kanoko shibori Kanoko shibori yaygın olarak düşünülmektedir ne Batı gibi tie-boya . Bu bağlayıcı belirli bölümlerini içeren bez istenilen desen elde etmek. Geleneksel shibori bağlama için ipliğin kullanılmasını gerektirir. Elde edilen desen kumaş bağlı olduğu ve kumaş bağlı olduğu kadar sıkı bir şekilde bağlıdır. Bez rastgele bölümleri bağlı ise, sonuç rasgele çevrelerin bir model olacaktır. Kumaş ilk bağlanmış sonra katlanır, elde edilen halkaları kullanılan kat bağlı bir model olacaktır. Miura shibori Bağlayıcı döngüye olarak Miura shibori da bilinmektedir. Bu bir çengelli iğne alarak ve kumaş parçalarıyla koparma içerir. Daha sonra iki kez, her bir iplik bölümünün etrafında döndürülür. Parçacığı düğümlü değildir; gerginlik yerinde bölümleri tutan tek şeydir. Elde edilen boyanmış kumaş bir su-benzeri bir tasarımdır. Hiçbir düğüm kullanıldığı için, Miura shibori çok bağlamak kolay ve unbind olduğunu. Bu nedenle, bu teknik çok sık kullanılır. Kumo shibori Kumo shibori karşı bir pilili ve bağlanır. Bu teknik, çok ince ve eşit kumaş katlama bölümleri içerir. Sonra kumaş çok yakın bölümlerde bağlıdır. Sonuç, çok özel bir örümcek gibi bir tasarımdır. Bu teknik, bu özel tasarım üretmek için çok hassas. Nui shibori Nui shibori dikişli Shibori içerir. Basit bir koşu dikiş kumaş üzerinde kullanılan sonra bez toplamak için sıkı çekti. Konu çalışmak için çok sıkı çekilmeli, ve ahşap bir dübel yeterince sık sıkı çekmek için kullanılmalıdır. Her iplik boyalı önce düğümleme ile sabitlenir. Bu teknik, desen ve desen daha çeşitli daha fazla kontrol sağlar, ama çok daha zaman alıcı olduğunu. Arashi shibori Arashi shibori da kutup-sarma Shibori olarak bilinir. Bez bir kutup etrafında bir diyagonal üzerinde sarılır. Sonra kumaş çok sıkı yukarı ve aşağı kutup iplik sarma ile bağlıdır. Sonraki, kumaş kutup scrunched. Sonuç diyagonal bir tasarıma sahip bir pilili kumaş. "Arashi" fırtına için Japonca bir kelimedir. Desenler ağır bir fırtına sürüş yağmur önermek arashi Shibori bir diyagonal üzerinde her zaman vardır. Itajime shibori Itajime shibori şekilli bir karşı-tekniğidir. Geleneksel olarak, kumaş dize ile yerinde tutulan iki ahşap parçalar, arasında yer alır. Daha modern tekstil sanatçı akrilik veya pleksiglas kesilmiş şekilleri kullanarak ve C-kelepçeler ile şekiller tutarak bulunabilir. Şekiller kapsadıkları kumaşı nüfuz boya engeller. Tarihçe Yılında Japonya , 8. yüzyıldan itibaren bir shibori teknik tarihleri ile boyanmış kumaş bilinen ilk örnek; o tarafından bağışlanan malların arasında yer İmparator Shōmu için Tōdai-ji in Nara . 20. yüzyıla kadar, birçok kumaş ve boyalar Japonya'da yaygın kullanımı vardı. Ana kumaşları ipek ve kenevir ve daha sonra pamuklu . Ana boya oldu indigo ve, daha az bir ölçüde, kök boya ve mor kök . Shibori ve bu gibi diğer tekstil sanat, tsutsugaki , bu kumaşların ve boyaların her uygulanmıştır. Kumihimo bir olan Japon form örgü yapma. Kordonlar ve şeritler ipliklerini örerek yapılır. [1] Kumi himo "toplanan parçacığı" için Japonca. Içindekiler Tarihçe Kumihimo kablosu ilk biçimi tarafından oluşturulan parmak döngü örgü . Gibi gibi Daha sonra araçlar Marudai ve Takadai kısa sürede daha karmaşık örgü yapmak için istihdam edilmiştir. Kordonlar en önemli tarihsel kullanımı onların dantel hem fonksiyonel ve dekoratif yolu olarak samuray oldu Yapraklı zırh ve atlarının zırh ( barding ). Kumihimo kordonlar şimdi bağları olarak kullanılan haori ceket ve obijimes bir on bağlama için kullanılan, obi (kimono kanat). Çentiklerle sağlam fakat esnek bir köpük plastik Modern kumihimo disk de taşınabilir Marudai olarak kullanılabilir. Diskler genellikle Marudai üzerinde tama tarafından oluşturulan gerilim yaratmak 32 çentik vardır. Diskler uygun ama Marudai gibi çok yönlü değildir. Bir Marudai üzerinde, dize herhangi bir kalınlık veya miktarı, kullanılan olabilir, ama bir diskte sadece 32 veya daha az iplikli örgüler ince kordondan yapılabilir. Ayrıca, Marudai gibi düz örgü gibi birçok çeşit, dört taraflı, ve içi boş yapabilirsiniz. Dikdörtgen köpük kartları, aynı zamanda, düz örgü yapmak için özellikle uygundur vardır. Köpük kumihimo diski, hafif, taşınabilir ve çok daha uygun fiyatlı geleneksel Marudai daha. Braiders 24 bobinler karmaşık örgü oluşturabilirsiniz ve boncuk dahil edebilirsiniz. Birçok boyutları ve köpük disklerin şekilleri mevcuttur. Aksi braider düzensiz gerginlik yaşayacak, sağlam ve kolay viraj olmayan bir disk için arayın. İlgili terimler Kagami - Bir Marudai üzerinde üst örgü yüzeyi; "Ayna." Japon Kongo Gumi - tüm onaltı şeritlerin toplam ikiye katlanmış sekiz konuları içeren yuvarlak kordon için desen bir sınıf. Saat için, her bir bobin karşı tarafa taşınır. Konu rengin farklı kombinasyonları kullanıldığında, birçok ilginç desenler diyagonal çizgili, bir arka plan üzerinde elmas, kalpleri benzeyen üçgen, ve minik altı yapraklı çiçek gibi, ortaya çıkar. Marudai veya maru dai - örgü için çerçeve; "Maru dai" Japon "yuvarlak standı." Obi - geleneksel elbise kullanılan geniş bez kanat; obijime denilen kumihimo kemer, obi etrafında bağlıdır. Obijime - güvenli obi bağlamak için kullanılan kablo. Takadai - Marudai tarafından yapılan yuvarlak kumihimo aksine, düz kumihimo oluşturmak için bir dikdörtgen ya da kare kare. Tama - bobinler . İplik tama etrafında bir halka oluşturan, kendi ipliği altına geçirilmesiyle sağılmasından tutulur. Gerçek ipek yavaşça çekilir sürece döngü geçmiş kaymasını direnir pürüzlü yüzeyi ile içi boş bir elyaf olduğunu. Sentetik elyaf, bir esnek plastik "kapaklı" bobin tercih edilebilir. Çok sayıda ve çeşitli geleneksel el sanatları arasında Japonya resmen kabul edilmekte ve korunmaktadır. Bazı statüsünü keyfini meibutsu veya bölgesel özellikleri. Her zanaat özel becerileri. Bir dizi talepleri Tekstil el sanatları, örnek olarak, ipek , kenevir ve pamuk , karmaşık mahkeme desenleri zamansız halk tasarımları formları (iplik ve boyama sonra) dokunmuş. Eski halk gelenekleri evrimleştiği Köy el sanatları da devam dokuma ve indigo boyamada Hokkaidō tarafından Ainu halkının kimin ayırt edici tasarımlar tarih öncesi prototip olması ve Kuzey Japonya'daki diğer uzak tarım aileler tarafından.Tarihçe Yuzen-- İpek dokuma ailelerin ünlü 15. yüzyıla kadar izlenebilmektedir Nishijin dokuma merkezi Kyoto tarafından giyilen şık kumaş, imparator ve soyluların üretildi. 17. yüzyılda, tekstil tasarımlar içinde, şablonlar ve pirinç macun kullanılarak uygulanmıştır Yuzen veya macun-karşı boyama yöntemi. Yuzen yöntem, aristokrat bir taklit sağlanan brocades tarafından halk için yasaklandı, sumptuary yasalar . [ kaynak belirtilmeli ] Moriguchi Kako Kyoto onun yuzen-boyalı sanat eserleri yaratmak için devam etti kimono çağdaş moda endüstrisi Batı tarzı giyim kullanım için onları kopyalamak için endüstriyel bir yöntem tasarlanmış zaman o kadar aranmış. Gibi ünlü tasarımcılar, Hanae Mori , onların modacı koleksiyonları için kimono desenleri gelen yoğun ödünç. 1980'lerin sonunda, zarif, el yapımı, boyalı kimono resmi bir giysi için US $ 25,000 çalışan, son derece pahalı olmuştu. Yılında Okinawa ünlü yuzen-boyama yöntemi olarak nerede üretildiğini özellikle etkili oldu bingata sanatsal ulusal hazineler olarak zarif renkli, çarpıcı tasarımlar üretilen kalıp-boyama teknikleri,. [ kaynak belirtilmeli ] Diğer yöntemler boyama direnmek vardır Rōketsuzome balmumu ile Katazome ve Tsutsugaki pirinç hamurlu. : [1] Birodo yuzen, ya da yuzen birodo, kadife boyalı ve yuzen işlemi kullanılarak boyanmış açıklanır kazık ışık ve gölge bir resimsel bir etki yaratarak, derin ve hafif katmanlarında kesilir. [2] tekniği ilk on dokuzuncu yüzyılda ortaya çıktı ve oldu tarafından 1905 yılında açıklanan Basil Hall Chamberlain . [3] Chamberlain nakış başlığı altında teknik açıklanır rağmen, birodo yuzen aslında işlemeli ama tabloları ve fotoğrafları yeniden bir kesim kadife tekniği kullanır değildir. [3] teknik bir formu olmasına rağmen kadife boyama , birodo yuzen eserleri olarak kadife kullanmak, Batı ve Orta-Doğu kadife resim gibi değil tuval . Lak Dan cila kutusu Heian dönemi Lake Asya'da icat edildi, ve Japonya'da kullanımı tarih öncesi buluntular izlenebilmektedir. Boya ürünleri çoğu zaman bir sonraki uygulanmadan önce kuru olmalıdır, her biri rafine lac suları çok katmanlı almak ahşap nesneler, yapılır. Bu katmanlar her tür hafif, kolay, temiz mutfak gereçleri, su hasar ve kırılmaya karşı geçirimsiz zor bir cilt yapmak. Bu tür vernikler üzerinde dekorasyon, farklı renkli katmanları aracılığıyla veya yüzey tasarımları oyulmuş olsun, değerli maddeler ile altın veya kakma ile uygulanan bu yana bir değerli sanat biçimi olmuştur Nara döneminde (MS 710-94). (Ayrıca bkz Lacquerware .) [ kaynak belirtilmeli ] Kağıt yapımı Kağıt yapımı Asya medeniyetinin başka katkısı; Japon sanatı kağıt yapma dut ("denilen bitki Washi ") tonları geniş bir yelpazede ile 6. yy Boyama kağıt başladı ve tasarımları ile dekorasyon önemli bir uğraşı haline sanılan Heian mahkeme ve güzel kağıt ve kullanım keyfi bazı modern uyarlamalar ile, sonra devam etti. Denilen geleneksel olarak yapılan kağıt Izumo (yapıldığı türbe alanından sonra) için özellikle istenen edildi fusuma (sürgülü paneller) dekorasyon, sanatçıların kağıtları ve zarif mektup kağıdı. Bazı printmakers kağıtlarına haline kendi logosu ve yana Meiji döneminde , başka bir özel uygulama Batılı olmuştur marbleized (tarafından yapılan son kağıtları Atelier Miura yılında Tokyo ). [ kaynak belirtilmeli ] Akabeko (赤べこ, kırmızı inek ? ), geleneksel bir oyuncak Aizu bölgede, boyalı ve lake Washi yapılır. Metal işleri Metal üretiminde en güzel örneği, Japon kılıcı son derece yüksek kalitede. Bu kılıçlar MÖ 1. yüzyıldan önce doğmuş ve savaş ağalarının ve baş sahibi olarak popülerlik onların yüksekliğe ulaştı samuray . Bir kılıç üretimi bir zamanlar samuray ruhunu ve Japonya'da dövüş, ruhu vardı dinsel niteliklidir şey korudu. Birçok Japonca için, kılıç, biri " üç mücevher milletin ", güçlü bir sembolü olarak; sahiplerinden bir kılıç hazine olacağını ve aile içinde muhafaza olacağını, onun kaybı onların harabe anlamına. [ kaynak belirtilmeli ] Temari Ana madde: Temari (oyuncak) Lif, sanat, antik tekne olma onlardan biri dahil birçok geleneksel el sanatları vardır Temari . Temari Japonca "el topu" anlamına gelir. Bu bir oyuncak, hentbol ile çocukları eğlendirmek ve eğlendirmek için arzu antik Japonya'da doğan bir halk sanatıdır. Temari Bugün, güzel iplik sarılı temari topları iyi şanslar belirteçleri olarak verilir ve onlar görüntülenen ve sanat eserleri gibi zevk vardır. Budist misyonerler aracılığıyla Çin ile Hindistan'dan doğuya seyahat olarak Kore Japonya'ya yarımadası, onlar da dini inançları ama onların kültürünü değil sadece yayıldı. Temari onun kökeni olduğu söyleniyor Kemari yaklaşık 1400 yıl önce Çin'den Japonya'ya getirilen (futbol). Yapımı temari Edo Dönemi (1600-1868) başlarında soylu kadınlar için bir eğlence olarak büyüdü. Mahkemenin işkenceyle prensesler için temari topları yaptı. Onlar aralarında bir Temari haddeleme, çocuklarla katta otururdu. Zıplayan ve savurma oyunları izledi. Yıllar içinde, bölge bölge tarafından, Japonya kadın zanaat araştırdı ve geliştirdi. Onlar kulak zevk içerden noisemakers ekledi. Onlar Japon tasarımları eklendi ve etraflarındaki doğanın renklerini kopyalanan ve göz alıcı desenleri dikmek için kimono ipek parlak renkler kullanılır. Amigurumi Amigurumi örgü veya küçük pelüş hayvanlar ve antropomorfik yaratıklar Dantel örgü sanatıdır. Amigurumi tipik (vb ayılar, tavşanlar, kedi, köpek gibi) sevimli hayvanlar, ancak antropomorfik özellikleri ile donatılmış cansız nesneleri içerebilir. Amigurumi örme veya tığ işi olabilir ya. Son yıllarda tığ işi amigurumi daha popüler ve daha yaygın olarak görülmektedir. [ kaynak belirtilmeli ] Saç süsleri Edo Tsumami Kanzashi veya saç süsleri ipekten yapılmış yapay çiçekler vardır. Onlar tarafından giyilir geyşa ve çıraklar Japonya Tekstil sanatları B Bunka Shishu F Fukusa Furoshiki Ben Ise-Katagami K Kariyushi gömlek Kasuri Katazome Kicho Kijōka-bashōfu Kumejima-Tsumugi N Nishijin Noren S Saga Nishiki Shibori T Tsutsugaki Y Yuki-Tsumugi A Akahon Arakimentari Ars Buddhica B Baren Bijin-ga Bijutsu Kenkyu Bijutsu-shi Bonkei Bridgestone Sanat Müzesi Japon Ulusal Tarih Müzesi Bülteni Bunka Shishu Buyo C Chabana D Arata Endo F Fujita Sanat Müzesi G Gendai-geki Giyōfū mimarisi Gyotaku H Hagoita Hakuji He-Gassen Hozon Kagaku Ben Sanat Idemitsu Müzesi Iki-ningyo Sanat Ishikawa Valilik Müzesi K Keman Kirigami Kobicha Kokka Konnyaku köprü Kumano Magaibutsu Kusudama Kyoto okulu (art) L Japonya Living Ulusal Hazineleri M Maki-e Mambonsai Marudai Mizuhiki Moribana Müzesi (dönemsel) Japon Sanat Müzesi Modern Sanat, Toyama müzesi Mushakōjisenke N Neko chigura Nise-e Noren O Ojime Okimono Okura okul Osaka Çağdaş Sanat Merkezi Otani eşya Oya Stone P Plamo Ar Rōketsuzome S Sai-in (Batı Semt) Sando'dan Satsuma eşya Seikadō Bunko Sanat Müzesi Setagaya Sanat Müzesi Shakudō Shibi (kiremit) Shibuichi Shigisan-engi Shini-e Shoji Sogetsu Suda Hachiman Shrine Ayna Suiseki Surimono T Takadai Melinda Takeuchi Tokonoma U Ushiku Daibutsu Y Sanat Yamaguchi Belediye Müzesi Sanat Yonago City Museum Yunomi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

https://twitter.com/kanaryamfenerli