30 Mart 2014 Pazar

AKIL OYUNLARI-MORAL DEĞER-ZİHİN BÖLME-ZİHİN AYRIŞTIRMA-ŞİFRELİ KARAKTERLER

https://twitter.com/kanaryamfenerli AKIL OYUNLARI-MORAL DEĞER-ZİHİN BÖLME-ZİHİN AYRIŞTIRMA-ŞİFRELİ KARAKTERLER _/\/\____________/\/\_____________ KANARYAM █▓▒░▒▓█ FENERLİ ¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯ uçakta yer alan, Peidong Wang, Zhijun Chen, Zhihong Cheng ve Li Ying isimli yolcular, Jacob Rothschild’e ait yarı iletken işi yapan, Freescale Semiconductor firması'nın patent ortakları. Eldeki sözleşmeye göre söz konusu patentte; 4 araştırmacı ile Freescale firmasının eşit payı var. Ortaklarından herhangi biri ölürse, hakları otomatikman diğer ortaklara geçiyor. Beş ortaktan dördü öldüğüne göre, tüm patent Freescale'e geçecek.Türkiye’de de faaliyet gösteren Freescale firması, 4 milyar dolar ciro ve 18 bin çalışanı olan gizli bir dev. zihni açan, aklı çalıştıran, öğrenmeyi kolaylaştıran, çabuk öğrenmeyi sağlayan bir eğitim metodudur.başarı hızlı ve doğru bir şekilde akıl yürütmeye dayanmaktaGeçmişte öğrenilen problem çözme yöntemleri zeka oyunlarını çözebilmek için az veya çok fayda sağlayabilse de zeka oyunları ezbere dayalı bir ders değildir. Zeka oyunlarını bu kadar eğlenceli kılan da sürekli değişen türleri ve zorluk seviyeleri olmasıdır. Akıl yürütme, sistemli problem çözme becerisi ile birlikte ömür boyu kullanILcak En önemli zihinsel becerilerDİR. Mantığa dayalı fikirler üretme- Kendi düşüncelerini düzgün ifade etme- Bir problemi analiz ederken tecrübelerini kullanma Problemi sadece sayılar ve şekillerle değil gerçek hayat materyalleri ile kurgulayarak Problemi oluşturan koşulları ve kuralları kavramakDeneme-yanılma, tüme varma, tümden gelme, varsayım kullanma, problemi dönüştürme, problemi parçalama gibi çözme yöntemlerinden en uygun olan biri veya bazıları seçilir.yöntemin geçmişte karşılaşılmış veya gelecekte karşılaşılacak hangi problemlerde kolaylık sağlayabileceği sorgulanır. çabuk karar verme, sonraki aşamaları düşünme ve öngörme, olasılıkları hesaplama, mantığını etkili ve yetkin bir şekilde kullanma yeteneği kazandırır.Planlı hareket etmeyi, hızlı ve doğru karar vermeyi öğretir. Olaylara ve durumlara nasıl farklı açılardan yaklaşılabileceğini, nasıl farklı yorumlar getirilebileceğini gösterir. Kişiliği ve karakteri olumlu yönde etkiler ve geliştirir.eteneklerini, bilgi ve zekasını ölçme fırsatı bulur. Kendini ve sınırlarını tanır. Eksik yönlerini görür ve geliştirmek için neler yapabileceği üzerinde düşünür. Başka olasılıkların da var olduğunu görmekZihinsel beceriler arasında genel olarak hiyerarşik bir ilişki var. Üst beceriler alt becerileri kapsar. Alt beceriler geliştikçe beraberinde üst becerilerin de geliştiği kabul edilir. Zeka oyunlarındaki başarı veya başarısızlığın çok veya az zeki olmanın bir göstergesi olmadığı Hobi olarak zeka oyunlarını sevmeleri Zekanın ve zihinsel gelişimin faydalarını kavrama Sabırlı ve sorumlu olma, Problemleri çözebileceğine inanma, çözme isteği, motivasyonu kazanma Zeka oyunları kültürünü sosyal becerileri için kullanmayı öğrenme Empati geliştirme Akıl yürütmenin önemini kavramaD. Hume moral değerler için “anlama yetisinin uygun objeleri olmaktan çok, beğeni ve duygu objeleridir.” Diyor. Zira moral değerler sakıncalı yaklaşımlardır.(!) Çünkü apriori ve doğrulanabilir olmayan değerdir. Doğrulanabilir olan, değeri haiz olan kabul edildiğinden, nicelik-sayı bilgi ve tanımlama için uygun değerlerdir. Analitik felsefe anlayışı moral değerler tabanlı bir anlayışın ifadesi olmamıştır. Bu anlayış her zaman ‘etiği’ ilgi alanında tutmuştur. (En azından dil düzeyinde bu ilgi vardır.). Bir dil söyleminin anlamlı sayılması; onun doğrulanabilir oluşu yani göndericilik işlevinin denetlenmesiyle mümkün sayılmaktadır. Ancak bu yaklaşımlar, etikle işbirliğine dayanan bir anlam kuramı için çalışan Langshaw Austin’in ‘doğrulanabilir olmayan ancak anlamlı olan ifadeler’ noktasında yaptığı sorgulamalarla; moral değerlerin en temelde iletişim için vazgeçilmez birim olduğu kanıtlanmıştır.? ‘Moral’’ sıfatı ‘‘manevi’’ ‘‘ahlaki’’ OLARAK AYRILABİLİR. Ahlâki Değer (moral value) Doğruluk, dürüstlük, cömertlik, yardımseverlik, hak ve adalet gibi büyük dinlerin hemen hepsinde paylaşılan ve bireylerde bulunması tavsiye edilen değerlerlerden her biri. Şey bir kişi, bir fikir, bir nesne, ya da başka bir şey olup olmadığı; Değer teorisi nasıl, neden ve ne derece insanların değer şeyler anlamak için yaklaşımların bir aralığı kapsar. Bu soruşturma antik başladı felsefe bu değerbilim ya da denir, etik . Erken felsefi araştırmalar anlamaya çalıştı , iyi ve kötü ve "iyi" kavramı. Bugün değer teorisi kadar bilimsel ampirik insanların değer ne kayıt ve onlar bağlamında ona değer anlamak için çalışırken, psikoloji , sosyoloji< ve ekonomi Genel düzeyde, ahlaki ve doğal mallar arasında bir fark yoktur. Ahlaki mallar genellikle övgü ya da suçlama açan, kişilerin davranış ile yapmak zorunda olanlardır. Doğal ürünler, diğer taraftan, nesneler, kişiler değil ile yapmak zorunda. Örneğin, açıklamasında "bazı iyi yemek oldu" ifadesi daha 'iyi' sözcüğü çok farklı bir anlamda temsil eden "Mary iyi bir insan". Ekonomi toplum için ekonomik olarak iyi ne de bir endişe değil, bireysel bir kişi vardır ve aynı zamanda doğal mal ilgilenen iken Etik ağırlıklı olarak, ahlaki mallar yerine doğal ürünler odaklanmıştır. Ancak, hem manevi hem de doğal ürünler iyilik ve kapsamı daha genel bir değer teorisi, eşit alakalı. Sosyoloji, değer teorisi halk bir topluluk tarafından tutulur, ve nasıl bu değerler belirli koşullar altında değişebilir kişisel değerleri ile ilgilidir. Insanların farklı gruplar, sosyal davranışı etkileyen değerlerin farklı tutun ya öncelik olabilir. Analitik, bağımsız değişken olarak değerlerin önemini vurgulamak büyük Batılı teorisyenler dahil Max Weber , Emile Durkheim , Talcott Parsons ve Jürgen Habermas . Değerlerin sorusunu inkar ya da küçümsediler sosyolojik geleneklerin klasik örnekleridir kurumsallık , tarihsel materyalizm (Marksizm dahil), davranışçı , pragmatik yönelimli teorileri, postmodern felsefe ve çeşitli nesnelci-yönelimli teorileri. Birçok kişi yararlı ayırt bulmak enstrümantal değer ve içsel değerlerini ilk tarafından tartışılan, Platon'un "Cumhuriyeti". Araçsal bir değer iyidir başka bir şey almak doğru bir araç olarak değer olan (örneğin, bir radyo müzik dinlemek için araçsal iyidir). Özünde bir değerli bir şey değil, başka bir şey için bir araç olarak, kendisi için olan değerdir. Bu değer vermektedir içsel ve dışsal özellikleri . İçsel ve enstrümental ürünler birbirini dışlayan kategoriler değildir. Bazı şeyler de iyi olan diğer şeyleri almak için iyi kendileri hem iyi, ve. "Anlamak bilim" olabilir böyle bir iyi, değerli ve kendisi ve diğer mal ulaşmanın bir aracı olarak hem de varlık. Bir önemli argüman çevre etiği gibi yazarlar tarafından yapılan, Aldo Leopold ve Holmes Rolston III , vahşi doğa ve sağlıklı ekosistemler dışında insanlar için kaynak olarak araçsal değeri gerçek değerini, öncesinde ve var ve bu nedenle korunması gerektiğini olmasıdır. Bu tez, Kanadalı filozof tarafından son yıllarda daha da belden olmuştur John McMurtry'nin Yaşam Destek Sistemleri Ansiklop John Dewey (1859-1952), Değerleme kitabında Teorisi, bir sonucu olarak iyilik görür etik değerleme , sürekli bir dengeleme "görünümünde biter". Görünümünde bir ucu diğer hedefler ile ya da zaten tutulan hedefleri için bir araç olarak tutarlılığa dayalı rafine veya reddedilebilir potansiyel benimsenen objektif, olduğu söyleniyor. Dewey'in ampirisist yaklaşımı evinces mutlak içsel değeri reddine , yani şeylerin içsel ya da kalıcı bir özelliği olarak gerçek değerini kabul etmiyor. Bunun yerine, Dewey bizim sürekli valuative faaliyet olarak amaca varlıklar hayali bir ürünü olarak içsel değeri görünümünü görür. Dewey için, ahlaki değerleri de bir öğrenme sürecine dayalı ve içsel veya mutlak hiçbir zaman vardır - içsel değeri gibi bir şey olduğunu kategorik olarak reddediyor ek olarak, Dewey ahlaki değerler açısından aynı pozisyon düzenledi. Değer teorisine pragmatizm başka katkısı ile katkıda mal fikir katkıda şartlılığının . Bu iyi bir şey olarak aynı niteliklere sahip, ama iyi olmak için bütün devlet-ilişkiler bazı acil özelliği gerekir. Örneğin, tuz kendi başına gıda, ama hazırlanan yemeğin bir parçası olarak çok daha iyidir. Diğer bir deyişle, bu tür malları belirli koşullar karşılandığında sadece "iyi" dir. Bu durumda daha geniş bir "iyi" olarak kabul edilebilir diğer mallar, aksine bir. Immanuel Kant (1724-1804) ait düşünce büyük ölçüde etkilemiştir ahlak felsefesi . O bir olarak, benzersiz ve evrensel olarak tanımlanabilir özellik olarak ahlaki değerin düşünce mutlak değerinden ziyade göreceli bir değer . Pek çok pratik ürünler sadece devletler-of-işlerine bir fıkra, örneğin, cümlede, "Eğer çölde yaşamak istemiyorsanız Sunshine sadece iyidir." "Eğer" içeren bir cümle ile tarif iyi olduğunu gösterdi Ayrıca, fıkra genellikle kararın yapıldığı kategoriyi (sanat, bilim, vs) açıklanan "eğer". Kant "farazi mal" olarak değerlendiriyordu ve bir "eğer-o zaman" fıkra bağlı olmadan kararın tüm kategoriler arasında çalışacak bir "kategorik" iyi bulmak için çalıştı. Kant'ın arama etkili bir sonuç bir iyi niyet tek olma fikriydi içsel iyi . Ayrıca, Kant ahlaki bir komutla, "uyarınca hareket gibi bir iyi niyet gördüm Kategorik Imperative'den ":". Eğer evrensel hukuk olma iradesi olabilir bu huylardan göre davran [4] "ama ile karıştırılmamalıdır ve Etik Karşılıklılık veya Altın Kural , örneğin . Altın kural belirtiyor Oysa "bir kendini tedavi diğerleri istediğimiz gibi biri diğer tedavi edilmelidir," Kant bir hareket istisnasız herkes tarafından aynı anda yapılabilir olup olmadığını analiz etmek bize soruyor. Örneğin, cinayet herkes tarafından aynı anda yapılamaz, insanlar bir takım yaşamak zorunda ve diğer kalıp olacaktır. Bu eşitsizlik bir istisnadır. Hareket bu nedenle kategorik zorunluluk başarısız istisnasız yapılamaz. Bireye öznel altın kural ile karşılaştıralım. Beni öldürmek için birini isteseydim bana yapılan isterim ne başkalarına yapıyor olurdu, çünkü beni, başkalarını öldürmek için altın kuralın mantığı ardından, o zaman kabul edilebilir olacaktır. Kant'ın kategorik zorunluluk bu kusur önler, çünkü bu, akılda tutmak çok önemlidir. Bu ve birkaç diğer aksiyomlarından, Kant herhangi bir geçerli olacak bir ahlaki sistem geliştirdik "övgüye değer kişi." üçüncü bölümde,Kantçı filozoflar iyilik herhangi bir genel tanımı Kant amaçlanan bu anlamda kategorik malları tanımlamak gerektiğigöreceli değerGuessed valueBir sayımsal çözümlemede işlem kolaylığı sağlamak amacıyla varsayılan sıfır ya da kestirme başlangıç noktası. Bir şeye göre olan, varlığı başka bir şeyin varlığına bağlı olan, kesin olmayıp kişiden kişiye, zamandan zamana, yerden yere değişebilen, bağıl.Çözümlemek eylemi; bir maddenin bileşimindeki yalın cisimlerin niteliğini ya da niceliğini anlamak için yapılan işlem, tahlil, analiz.Karmaşık bir bütünü, yapısını anlamak amacıyla parçalarına, öğelerine, birleşenlerine ayırma. Tam özsel tanım (Hadd-ı tam)Eksik özsel tanım (Hadd-ı nakıs— Tam ilintisel tanım (Resm-i tam)Eksik ilintisel tanım (Resm-i nakıs)Gelenbevi dışta varlığı belli olmayanların üç türlü olabileceğini söyleyerek nelerin tanımının adsal tanım olduğunu açıklıyor. 1— Gerçeklik dünyasında varolan birşeyin (ayan dan birşey) varlığı bilinmezden önce yapılan tanımı adsal bir tanımdı. 2— Bizzat kendisi varol mayıp fakat varlığı mümkün olan şeyin tanımı da adsal tanımdır. Meselâ Anka'nın tanımı böyledir. 3— Bizzat kendisi varolmadığı gibi. varolması da mümkün olmayanların tanımı da adsal tanımdır. Meselâ zıdlarm birliği (içtima-i zıddeyn) nin tanımı gibi. islâm mantıkçıları ile Batı mantıkçılarının, gerçek ve adsal tanımlara verdikleri anlamlar farklıdır. Birinciler, ayırmada varlık sahalarını; ikinciler, deyim yerinde ise, tanımı yapanın tanımı yapılan karşısındaki görüş açısını esas almışlardır. 1— Cinsin türlere bölünmesi: Cevher, cisim ve ruh diye, hayvan (animal) insan ve insan olmayan hayvan (bete) diye ikiye bölünür. 2— Cins bir de ayırımlarına bölünür: Hayvan ya akıllıdır veya akılsızdır. Sayı ya tektir veya ciftir. Çizgi ya doğrudur ya eğridir gibi... 3— Bir konu ilintileri ile de bölünebilir: Vücut ya harekettedir veya sükûn halindedir. İnsan ya sıhhatlidir ya hastadır gibi. 4— Bir ilinti farklı konulara bölünebilir. Meselâ, meziyetler ya bedene ya da ruha aittir gibi. Bölmenin şartları: 1 — Bölme tam olmalıdır. Yani bölünenin kaplamına giren hiçbirşey dışarıda bırakılmamalıdır. Meselâ, sayı ya tek veya çift olur; bu tam bir bölmedir. Bu şart her iki bölme için geçerlidir. 2 —Bölümlerden biri bölünenin aynı veya ona aykırı olmamalıdır. Bu şart yalnız ikinci bölme içindir. Ali Sedad'ın verdiği misal şudur; Çizgi, ya doğru çizgi olur veya eğri çizgi olur bölmesi doğrudur. Fakat eğer çizgi ya doğrudur veya dairedir; çizgi ya çizgidir veya eğri çizgidir dense bu son iki bölme yanlış olur. Çünkü bu bölmelerde bölünene aykırı ve bölünene eşit parçalar vardır. Bir uzunluk biriminin sonsuz kez kendisi ile topladığımızda, sonlu bir zamanda aşılamayacak bir uzaklık elde ederiz. Ancak sınırsızın tersi bir akıl yürütme ile, uzunluk birimini öbeklendirme yolu ile sonlu aralıklara bölerek, sonsuzluğu sınırlı bir zaman aralığında bir anlamda aşılabilir olarak görebiliriz http://www.psikoterapi.info/index.php/savunma-mekanizmalar/boelme.html http://www.flashaber.com.tr/Yazarlar/Sinir-KiSilik-borderline-KiSilik/2598/ Zihin ya da bilinç; düşüncenin, algılamanın, belleğin, duygunun, isteğin ve düşlemenin bazı birleşimlerinde görünür olan bilincin ve zekânın kolektif görünüşlerini kapsar. Zihin bilinç akışı olarak tanımlanabilir. İnsan beyninin bilinçli süreçlerin tümünü içerir. Ayrıca bu sözcük kesin içeriklerde hayvanların bilinçli veya insanların bilinçaltı düşüncelerinin çalışmasını içermek için kullanılır. "Zihin" mantığın düşünce süreçlerine özellikle değinmek için sıklıkla kullanılır. Zihnin ne olduğu ve nasıl çalıştığı ile ilgili; Plato, Aristo, Adi Shankara, Siddhārtha Gautama, Antik Yunan ve Hint felsefecilere tarihlendirilen birçok teori vardır. Ön bilim teorileri teoloji, ruh ve zihin arasındaki beraberliğe yoğunlaşmış, doğaüstünü varsayan, insan kişisinin tanrının verdiği veya ilahi öz varlığına kök salmıştır. Modern teoriler, zihni, beynin bilimsel anlamı üzerine kurulmuş, psikoloji'nin bir olgusu ve az çok bilinç ile eş anlamlı olarak sıklıkla kullanılan bir terim olarak görür. Aynı zamanda insan öz niteliklerinin zihni hazırlamasının sorunu fazlaca tartışılır. Bazıları sadece yüksek entelektüel işlevlerin zihni meydana getirdiğini iddia eder: bilhassa mantık (reason) ve bellek. Bu görüşte, doğada duygular (sevgi, nefret, korku, sevinç) ilkel veya özneldir ve aklın kökeninden veya doğasından ayrı olarak görülmelidir. Diğerleri insan kişisinin benzer doğada ve kökende olan duygusal ve rasyonel taraflarının birbirinden ayrılamayacağını iddia eder ve tümü bireysel zihnin bir parçası olarak görülmesini savunur. Zihnin popüler kullanımı çoğunlukla düşünüş ile eşanlamlıdır: ‘kafamızın içinde yürüttüğümüz’ kendimiz ile özel konuşmalardır. Bunun için biz bir şey hakkında "Zihni takar"ız, "Zihin yorar"ız veya "(Birşeyi)Zihnimize yerleştirir"iz. Bu duyuda zihnin anahtar öz niteliklerinden biri sahibinden başka hiç kimsenin erişemediği bir özel alan olmasıdır. Hiç kimse bizim zihnimizi okuyamaz ve sadece ilettiklerimizi bilirler. Soroban, mental aritmetik eğitimi aşama aşama devam eder.Japon soroban eğitim sisteminde toplama-çıkarma, çarpma ve bölme eğitiminden sonra anzan çalışmaları başlar. Anzan Japonca bir kelime olup, anlamı mental aritmetik, tam Türkçesi 'Zihinsel Hesaplama' dır. Soroban eğitiminde Anzan, bir hedef değildir. Anzan varılan sonuçtur. 3 Basamaklı 15 sayıyı, 1.98 saniyede görmek ve bunları algılayıp toplamak, insan Beyninin neler yapabileceğini göstermektedir. Bu sonuç, Soroban eğitiminin zihin gelişimine etkileri ve beynimizin neler yapabileceğinin göstergesidir. GEÇİCİ ZEKA GERİLİĞİNEDENLERİ Gecikmiş psiko-motor gelişim Gecikmiş konuşma gelişimi Görme özürleri İşitme özürleri Duygusal bozukluklar Geçici, düzeltilebilen hidrosefallik Geçici az tiroid salgısı Şizofreni Sosyo-ekonomik çevre GERÇEK ZEK GERİLİĞİ Zihin gelişimlerinde meydana gelen yavaşlama, duraklama veya gerileme sonucunda davranış ve uyum yönünden yaşıtlarına göre sürekli gerilik ve yetersizlik. 03. KLİNİK TİP ZEKA GERİLİĞİ Genellikle organik kaynaklıdır. İç salgı bezlerinde, vücut metabolizmasında, beden, göz, kafa ve derinin yapısında ve görünüşünde patolojik nedenlere bağlı olarak görülen bir zeka geriliğidir. Önemlileri; Hidrosefallik Mikrosefallik Kretenizm Mongolizm Kan uyuşmazlığı Şeker İdrar hastalığı Kasıntılı beyin felci İDİOT SAVANTLAR İdiot kelimesi zeka geriliğinin en ağır derecesi için kullanılan bir terimdir. Savant ise hakim, bilgin anlamına gelir. İdiot savantlık, zekanın genel fonksiyonlarında çok geri, yalnız bir alanda üstün (bazen çok üstün) yetenek gösteren durum olarak görülür. Bunlar; A- Koku alma duyusu çok üstün idiot savantlar B- Görme duyusu çok üstün idiot savantlar C- Hareket fonksiyonları ve mekanik işlerde çok üstün idiot savantlar D- Belli bazı eşya ve hayvan resimleri yapmada çok üstün idiot savantlar E- Konuşulanları belleme ve tekrar etmede çok üstün idiot savantlar F- Yer, olay, tarih ve insan adları bellemede çok üstün idiot savantlar G- İşitme duyusu çok üstün idiot savantlar H- Sayılar ve sayıların ilişkilerini kavramada çok üstün idiot savantlar I- Çarpma, bölme, karekök vb işlemlerde çok üstün idiot savantlar J- Sadece sayıları bellemede çok üstün idiot savantlar ZEKA GERİLİĞİNİN DERECELERİ ÇOK AĞIR DERECEDE ZEKA GERİLİĞİ (0-19 İDİOT) Ömür boyu başkalarının bakımına muhtaç ve bağımlı yaşarlar. Zeka gelişimleri 0-2 yaş düzeyindedir. AĞIR DERECEDE ZEKA GERİLİĞİ (20-35 EMBESİL) Sistemli eğitim aracılığıyla sağlık alışkanlıkları, kendi hizmetlerini görme, sınırlı düzeyde konuşma öğrenebilirler. ÖĞRETİLEBİLİR ZEKA GERİLİĞİ (36-49 DEBİL) Yarı bağımlı bir yaşam sürdürebilirler. Basit düzeyde konuşma, kendi kendine yardım etme ve 2. Sınıf düzeyinde okuma yazma becerisi kazanırlar. Monoton bazı işler öğretilebilir. EĞİTİLEBİLİR ZEKA GERİLİĞİ (50-74 MORON) Gerilik derecesine göre 8-12 yaş seviyesinde zekaya sahip olabilirler. Ortaokul birinci sınıf seviyesinde akademik çalışma yapılabilir. Sosyal bakımdan uygun ortamlarda uygun davranırlar. Kendilerine yeter hale gelebilirler. AĞIR ÖĞRENENLER (75-90) Özel tedbirler alındığı zaman normal okul ve sınıflarda eğitim öğretimlerini sürdürebilirler.ortaokulda özel yardımlar sağlanmak suretiyle öğrenim yapabilirler. ZEKA GERİLİĞİNİN DERECELERİ ÇOK AĞIR DERECEDE ZEKA GERİLİĞİ (0-19 İDİOT) Ömür boyu başkalarının bakımına muhtaç ve bağımlı yaşarlar. Zeka gelişimleri 0-2 yaş düzeyindedir. AĞIR DERECEDE ZEKA GERİLİĞİ (20-35 EMBESİL) Sistemli eğitim aracılığıyla sağlık alışkanlıkları, kendi hizmetlerini görme, sınırlı düzeyde konuşma öğrenebilirler. ÖĞRETİLEBİLİR ZEKA GERİLİĞİ (36-49 DEBİL) Yarı bağımlı bir yaşam sürdürebilirler. Basit düzeyde konuşma, kendi kendine yardım etme ve 2. Sınıf düzeyinde okuma yazma becerisi kazanırlar. Monoton bazı işler öğretilebilir. EĞİTİLEBİLİR ZEKA GERİLİĞİ (50-74 MORON) Gerilik derecesine göre 8-12 yaş seviyesinde zekaya sahip olabilirler. Ortaokul birinci sınıf seviyesinde akademik çalışma yapılabilir. Sosyal bakımdan uygun ortamlarda uygun davranırlar. Kendilerine yeter hale gelebilirler. AĞIR ÖĞRENENLER (75-90) Özel tedbirler alındığı zaman normal okul ve sınıflarda eğitim öğretimlerini sürdürebilirler.ortaokulda özel yardımlar sağlanmak suretiyle öğrenim yapabilirler. Geç yatanların IQ'su daha yüksek! Zekâ ve uyku arasında bağlantı kurulduIQ'su yüksek olanlar geceleri daha aktif oluyor ve bununla bağlantılı olarak geç yatağa giriyorlar. Aksine zekâ düzeyi düşük olanlar ise erkenden yatakta olmayı tercih ediyor.genetik olarak ebeveynlerimizden bize özgü yatma/kalkma saatlerini ve uyku süremizi aldığımız Eğer az uyuyan bir kişi konsantre uykusunu kendisine göre organize ediyorsa, sağlıklı uyku alıyordur. Uykunun süresi çok uzunsa, buna hipersomnia deniyor ve bu uyku bozukluğunun bir parçasıdır, eğer böyle bir durum varsa zekâ düşüklükleri görülür.IQ'su yüksek olan insanlar dışarıdan gelen olaylara daha duyarlı insanlardır. Okumayı, yazmayı, düşünmeyi seven insanlardır.Spor psikologları, sporcuların kendi performansları üzerine dikkatlerini topladığı vakit beyin içerisinde çeşitli fizyolojik değişimlerin olduğunu göstermişlerdir. Bu araştırmalar keskin nişancı, okçu ve elit golfçülerle de yapılmıştır ve birbirini destekleyici sonuçlar bildirilmiştir. Peki bu beyin araştırmaları bize neyi anlatıyor? İyi performansçılar, performans sırasında beyin dalgalarını sakinleştirmeyi öğrenen kişilerdir. Tamamen yaptıkları işe kanalize olup o işle bütünleşmişlerdir. Bunun yanında zihinsel olarak da rahatlamayı bilen, aynı zamanda nelerin olup bittiğine dair tetikteliklerini de yitirmeyen bireylerdir. Eylem halindeki sporcuların beyin dalgalarını inceleyen araştırmacılar, hemen performans öncesinde zihinsel rahatlama periyodu olduğunu tespit etmişlerdir. Sporcu aktif halini sürdürürken dahi bu zihinsel rahatlama gerçekleşir. Örneğin, bir parça odunu kesmek çok enerjimizi alır; fakat karate yapan kişiler zihinlerini performans gösterirken gayet rahat bir şekilde tutabilmektedir. Peki bu durum nasıl gerçekleşebiliyor? İlk önce düşüneceğiniz şeyi seçmenizde kontrol sahibi olmanız gerekmektedir. Zihninizden düşünceler geçerken dikkatinizi toplamak şüphesiz imkânsızdır. Şayet bu düşünceler olumsuz ve sizi başarısızlığa götürecek cinstense konsantrasyonunuzu da olumsuz şekilde etkileyecektir. Zihni dinginleştirme ve düşünce kontrolünü kazanmak adına bu olumsuz düşünceleri yakaladığımız anda onlara "dur" dememiz, içsel diyaloğu olumlu hale çevirmemiz gerekmektedir Konsantrasyon taktikleriyeni şeyler öğreninKısa molalar verin Zekayı Etkileyen Yiyecekler Bilinçli beslenme sadece kasları değil beyni de geliştiriyor. Kuru fasulye zekayı, yulaf lapası hafızayı güçlendiriyor İngiliz Sun gazetesi beslenme uzmanı Amanda Ursell'in hazırladığı mönüyle, zekayı geliştirmenin yollarını yazdı. İşte 'zeka mönüsü': KAHVALTI: Soğuk et, yumurta ve siyah çikolata yemek beyin gücünü artırır. Yulaf taneli tahıllar da bulunan B vitamini de hafıza kaybını azaltıyor. ÖĞLE YEMEĞİ: Protein ve lif içeriği yüksek olan kuru fasulye bilişsel zekayı yükseltir. Yoğurttaki tirosin isimli aminoasitler de dikkat ve çevikliği artırır. AKŞAM: Salata yanında tütsülenmiş alabalık. Balıkta bulunan Omega-3 yağı Alzheimer riskini azaltır. Salata ise içerdiği antioksidanlar sayesinde bunamaya sebep olan serbest radikallerin vücuttan temizlenmesini sağlar. Ana yemek ise bezelye ve patatesle süslenmiş ızgara et. TATLI: Çilek ve yabanmersininin yanında siyah çikolata da tercih edilebilir. İÇECEKLER: Dopamin seviyesi yüksek olan şıra, problem çözmeyi kolaylaştırır. Zihin Sağlığını Güçlendiren Sebzeler Ispanak, lahana gibi yeşil yapraklı sebzelerin yanı sıra kavun, şeftali, kayısı gibi meyvelerle, havuç ve kabakta bol miktarda bulunan betakarotenin en az 15 yıl boyunca alınmasının zihin sağlığını koruyabileceği ortaya çıktı. Harvard Tıp Fakültesi doktorlarınca yapılan deneyde, bilim adamları iki denek grubunu inceledi. İlk gruptaki deneklere ortalama 18 yıl boyunca, iki günde bir 50 miligram betakaroten, diğer kısmına ise palacebo verildi. Araştırma sonucunda betakaroten alanların zihinsel testlerdeki başarılarının daha yüksek olduğu belirlendi. Zekayı Geliştiren Besinler Beslenme uzmanları, bilimsel araştırmaları inceleyip zeka gelişimine en çok katkı sağlayan gıdaları belirledi. Yoğun bir güne başlarken; peynir, süt, yumurta gibi protein içeren besinlerden oluşan bir kahvaltı, şekerli çay ve simitten oluşan bir kahvaltıya kıyasla daha iyi sonuç almayı sağlıyor. Özellikle domates, havuç ve kırmızı biberde bulunan antioksidan beynin daha uzun süre sağlıklı kalmasını sağlıyor. Patates: Kan şekerini dengeli olarak yükseltiyor bu sayede zeka daha verimli çalışıyor. Çilek: İçeriğindeki fisetin maddesi hafıza kaybının etkilerini azaltıp, bunamayı geciktiriyor. Bitter çikolata: Magnezyum ve antioksidan içeriğiyle beyne oksijen taşıyarak daha aktif çalışmasını sağlıyor. Üzüm suyu: Dopamin salgılanmasını arttırarak problem çözme yeteneğini geliştiriyor. Yoğurt: İçinde bulunan tirozin isimli madde hafızayı güçlendirip, beyni uyarıyor. Fasulye: Lif ve protein bir arada özellikle çocuklarda zekayı açıyor. Somon: Omega-3 yağları hem beyni koruyor hem hafızayı güçlendiriyor. Kırmızı ve turuncu renkli sebzeler: Özellikle domates, havuç ve kırmızı biberde bulunan antioksidan beynin daha uzun süre sağlıklı kalmasını sağlıyor. Yağsız kırmızı et: Tam bir demir deposu, özellikle sağlıklı alyuvarlar için vazgeçilmez... Beyin gelişimi için büyük yarar sağlıyor. Tahıl: Önemli bir B vitamini kaynağı olan tahıllar, kan şekerini dengeliyor. Fasulye: Lif ve protein bir arada özellikle çocuklarda zekayı açıyor. Bitter çikolata: Magnezyum ve antioksidan içeriğiyle beyne oksijen taşıyarak daha aktif çalışmasını sağlıyor. "Odaklanma" için ceviz, fındık, fıstık gibi sinirleri kuvvetlendiren yiyeceklerin yenmesini öneriliyor. Lahana, tiroit bezlerinin aktivitesini yavaşlattığı için daha stressiz öğrenmeyi sağlıyor. Doğru Beslenmenin Zeka Üzerine Etkisi İngiliz Beslenme uzmanı Lorraine Peretta'nın 'Beynin Gıdası' adlı kitabı yediklerimizle zeka düzeyimiz arasındaki ilişkiyi ortaya çıkardı Hamburger, pizza, çikolata gibi zararlı yiyecekler, kafein, içki ve sigara beynin çalışmasını engellerken, B vitaminleri, karbonhidratlar, taze meyve ve sebzeler zihni açıyor... Beynin çalışmasında vücuttaki şeker düzeyi kilit rol oynuyor. Kandaki glikoz enerjiye dönüşerek hem vücuttaki kasları hem de beyni besliyor. Parlak bir zeka için düzenli ve ölçülü yemek çok büyük önem taşıyor. İdeali öğle yemeğini saat 12.00 ve 14.00'te yenecek iki öğüne bölmek. Şeker, alkol, kafein gibi maddelerin aşırı tüketilmesi vücuda bir anda çok fazla miktarda enerji girmesine yol açıyor. Bu da beynin çalışmasını kesintiye uğratıyor. Proteinler ve karbonhidratların da aynı şekilde ölçülü tüketilmesi gerekiyor. Bu nedenle ertesi gün sınava girecek öğrencilerin bu tür maddeleri tüketirken aşırıya kaçmaması gerekiyor... Akciğer Hacmi Geniş Olan Daha Zeki Araştırmacılar, akciğer hacminin geniş olması nedeniyle gerekli oksijeni alabilen beynin daha iyi çalıştığını bildirdi. Prof. Dr. Üner Tan, solunumun mutlaka burundan yapılması gerektiğine işaret ederek, burunda bir tıkanıklık varsa veya kemik, et oluşmuşsa en kısa zamanda tedavi edilmesini tavsiye etti. Spor yapma alışkanlığı kazanmamızın önemine de dikkati çeken Tan, sporun akciğer hacminin gelişmesini ve rahat nefes almamızı sağlayacağını belirtti. Sakız Zekayı Geliştiriyor İngiltere'de yapılan bir araştırmada, sakız çiğnemenin zekayı geliştirebileceği sonucu alındı. Northumbria Üniversitesi ve Bilme-Kavrama Araştırma Birimi'nin ortak araştırmasına göre, sakız çiğnemenin düşünme ve anımsama gibi idrakla ilgili işlevlerde olumlu etkileri belirlendi. Araştırmacı Andrew Scholey, ''Sakız çiğneyen kişilerin hafıza testlerinde daha başarılı olduklarını ve daha çok kelime hatırladıklarını gördük'' dedi. Sakızın mentollü olup olmaması önemli olmamaktadır. En önemli unsurun sürekli sakız çiğnemektir. Deneklere resim, kelime ve telefon numarası hatırlatmaya yönelik sorular sorulduğunu kaydederek ''Testlerden sonra sakız çiğneyenlerin, sakız çiğnemeyenlere göre kalp atışları dakikada 3 kez daha hızlı attı. Kalp atışındaki artışın idrakı artıracak derecede beyne oksijen ve glikoz dağıtımını yükseltmiş olabileceğini düşünüyoruz'' denildi. Sakız çiğnemenin, ağzın sulanmasına bağlı olarak insülinin yükselmesine neden olduğu olasılığı üzerinde de duruldu. Beyinde, öğrenme ve hatırlama için önemli olan insülin alıcı sinirlerin bulunduğu biliniyor. Yürümek İyidir, Zihin Açar..! Düzenli hareket, temiz havada uzun yürüyüşler hem ömrü uzatıyor hem de zihni açıyor. Uzun yürüyüş yapan insanlar zeka testlerinde yürümeyenlere göre çok daha başarılı çıkıyor Kilolu insanlar, günde yarım saat yürüyüş ve zayıflamayla şeker hastalığı riskini yüzde 58 oranında azaltabilirler. Almanya'nın Münih kentinde yayınlanan Apotheken-Rundschau adlı dergi, düzenli hareket ve temiz havanın insanı daha zeki yaptığını yazdı. Emzirilen Bebekler Daha Zeki Oluyor Amerika'da yapılan bir araştırma doğumdan sonraki ilk altı ay emzirilen bebeklerin emzirilmeyenlere oranla IQ ölçümlerinin 11 puan fazla çıktığını ortaya koydu. Zekâ 12 bileşenden oluşuyor! 1. Görsel-uzamsal kısa süreli bellek 2. Uzamsal kısa süreli bellek 3. Odaklanmış dikkat 4. Zihinsel evirip çevirme 5. Görsel-uzamsal kısa süreli bellek+strateji 6. Birleştirerek, bağ kurarak öğrenme 7. Tümdengelimli muhakeme 8. Görsel-uzamsal işleme 9. Görsel dikkat 10. Sözel muhakeme 11. Sözel kısa süreli bellek 12.Planlama AHLAKİ ZEKA İÇİN ÜÇ ÖNEMLİ ERDEM 1-İMAN.2-ADALET.3-SAMİMİYET ahlaki zeka için.empati,vicdan,özkontrol,saygı,iyiyüreklililk,hoşgörü,adil olmak, dünyaya gelen 45 adet şifreye ait insanalar bulunmakta. Bunlar içerisinde 8 şifre grubuna mensup kişiler 2000 yılı sonrasında dünyaya giriş yaptılar. 2000 yılı öncesinde ise 37 şifre grubuna sahip insanlar vardı. "Dünya üzerinde var olan tüm insiyasyonlarda, ezoterik (batini) bilgiler ya sayıların altına ya da sembollerin altına yerleştirilmiştir. Sayılar ve semboller şifre olarak kabul edilmiştir. Görünenin ardındaki geçek yani maddenin ardındaki mana, saylar ve sembollerle günümüze kadar taşınmıştır. Kendisi gibi pek çok matematikçi ve bilim adamı aynı sayıların mana âlemleriyle ilgilenmiş ve evrenin gizemlerini sayıların altına gizlemişlerdir. Sayıların anlamı üzerindeki araştırmalar çok eskilere dayanır. astroloji on iki ana grup var ancak bir kişinin yıldız haritasında temel burcunun dışında pek çok planet var ve doğum haritalarında bunlar farklı farklı açılarda farklı farklı konumlanır http://www.internethaber.com/dogum-tarihinizdeki-sifreye-sasacaksiniz-593217h.htm Sağlam Karakterli İnsanların Dokuz Özelliği Vardır; Baktıklarında berrak görürler. Dinlediklerinde iyi duyarlar. Görünüşleri sıcaktır. Davranışları saygı yüklüdür. Konuşmaları doğrudur. İşlerini ciddi yaparlar. Kuşku duyduklarında doğru soru sormasını bilirler. Öfkelendiklerinde nedenini düşünürler. Kazandıklarında adaleti düşünürler.''Konfüçyus Sosyopat veya resmi adı ile anti sosyal kişilik bozukluğu, psikolojik bir bozukluktur. Asosyallikle ilgisi yoktur. Psikopat insanlar acı vermekten zevk alırlar ama sosyopatlar acı çektirmekten, işkence etmekten zevk almazlar. Kısaca empati kuramayan insanlardır. kendini karşısındakinin yerinde koyma yani empati duyguları zayıftır, hatta yoktur. Aslında yaptıkları kanun dışı şeylerden zevk almazlar. İmzadan karakter okuma ilminin temel taşları - İmza uzun olursa kişi sabırlıdır. - İmza kısa ise insan mantığını iyi kullanır. - İmza keskin çizgiler içeriyorsa kişi keskin fikirli, esprili, keskin mantıklı ve dilini kılıç gibi kullanan ve dilinden çok çekecek bir insandır. - İmza düzgünse insan düzgün karakterli, güvenilir, iyi ahlaklı, uyumludur. - İmzada yuvarlaklık varsa kişide lider özellikleri vardır. - İmzada 3 nokta varsa kişi keskin nişancı, avcılığa yatkın ve nüktecidir. - İmzada geri dönüşler varsa kişinin hafızası kuvvetlidir. - İmza sanatsal çizgiler içeriyorsa kişi güzel sanatlara yatkındır. - İmza kısa ve üstünkörü ise kişi boş vermiştir. - İmzanın başı büyük harf ve gösterişle başlıyorsa kişi özgüvenli, başlangıçta kendini iyi, karizmatik tanıtandır. - İmzanın başı, ortası ve sonu büyükse başta, ortada ve sonda kendini iyi takdim eden ve iyi iş takibi olan birisidir. - İmzanın sonu büyük harfle bitiyorsa başladığı işleri iyi bitiriyor demektir. - İmzanın baş harfinden sonra gelen kısım ince ise kişi ince karakterli ve duygusal, kalınsa kişi kabadır ve duygusal değildir. - İmzanın sonunda ileri veya yukarı doğru giden bir çizgi varsa kişinin hedefi büyüktür. Aşağı doğru çizgi varsa kişi içine kapalıdır. Karamsardır. - İmza sağa yatıksa kişi sosyal, diplomat; geriye yatıksa anti sosyaldir. - İmza uçuk kaçıksa insan uçuktur. - İmzada 3-4 farklı karakter varsa kişi tiyatroya yatkındır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

https://twitter.com/kanaryamfenerli