13 Nisan 2014 Pazar
ayakta yeyip içmek hkn.
https://twitter.com/kanaryamfenerli
_/\/\____________/\/\_____________ KANARYAM █▓▒░▒▓█ FENERLİ ¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Buhari gibi sahih hadis kitaplarında Peygamberimizin ve başta Hz. Ali
olmak üzere birçok ashabın ayakta yeyip içtikleri nakledilmiştir. Soruda
geçen hadis de sahihtir. Hadis ve fıkıh alimleri ilk bakışta çelişik
gibi görünen bu rivayetleri şöyle uzlaştırmışlardır:
Normal, tabîî, daha faydalı olanı oturarak yemek ve içmektir. Ama
insanın çeşitli halleri ve ihtiyaçları vardır, gerektiğinde ayakta da
yenir ve içilir. Peygamberimiz (s.a.) de genel olarak oturma halinde
yeyip içimiş, ama ihtiyaç duyduğunda, durum oturmaya müsait olmadığında
ayakta da yemiş ve içmiştir. Bu sebeple bir mazeret yok iken ayakta
yemek ve içmek tenzihen mekruh (yeme içme âdâbına ters) kabul
edilmiştir.
Hz. Ali ayakta iken su içti ve şöyle dedi: 'Bazı kimseler, ayakta su
içmeyi hoş görmüyorlar, halbuki ben, şu yaptığımı, Peygamberin de (s.a.)
yaptığını gördüm.'
Ayakta içilen suyun doğrudan barsağa geçtiği ve vücuda faydasının
olmadığı bilgisine, miladi 1349 da vefat eden İbn Kayyim'de de rasladım;
bu bilginin eskilerden alınmış olması ihtimali var.
'Ayakta içilen suyun doğrudan oniki parmak barsağına geçtiği ve vücuda
hiçbir faydasının olmadığı' bilgisini bir tıp profesörüne sordum. Şu
cevabı verdi:
İçilen suyun emilimi zaten miğdede değil, barsaklarda olur. Suyun vücuda
faydası bu emilime bağlıdır. Ayakta su içildiğinde su miğdede daha az
kalır ve barsaklara daha hızlı geçer, 'ama vücuda faydası olmaz' sözü
bilime ve bilinene uygun değildir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
https://twitter.com/kanaryamfenerli