16 Mart 2014 Pazar
SCHOLARS and wise persons and PERSONS WİTH SİXTH SENSE...--ALİMLER
__/\/\____________/\/\_____________ KANARYAM █▓▒░▒▓█ FENERLİ ¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
scholars and wise persons and persons with sixth sense
Hz. Jesus (pbuh) will say,
Poor scholar of the river,
its mouth closes her to fall and rock is,
neither he nor drink water allows the plants to reach the square.
ALLAH tan hakkı ile ancak alimler korkar..fatır/28
muhakkak kamil alimler,peygamberlerin varisleridir..tirmizi/sünen
ALİMLERİN FAZİLETİ
4072 - Ebu Ümame radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a biri âbid diğeri alim iki kişiden bahsedilmişti "Alimin âbide üstünlüğü, benim, sizden en basitinize olan üstünlüğüm gibidir" buyurdu"Tirmizi, İlim 19, (2686)
4073 - Yine Tirmizi'nin bir rivayetinde şöyle gelmiştir: "Aleyhissalatu vesselam sonra buyurdular ki: "Allah Teâla Hazretleri, melekleri, semâvat ehli, deliğindeki karıncaya, denizindeki balıklara varıncaya kadar arz ehli, halka hayrı öğretene mağfiret duasında bulunur"Hadis Tirmizi'nin aynı babındadır
4074 - İbnu Abbas radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Tek bir fakih, şeytana bin âbidden daha yamandır"Tirmizi, İlim 19, (2083)
4075 - Hz Ebu Hüreyre radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a Allah indinde en efdal insanın kim olduğu sorulmuştu: "Allah indinde en kıymetlileri en muttaki olanlardır!" buyurdular "Biz bunu sormadık!" demeleri üzerine: "Öyleyse o, Halîlullah'ın oğlu, Nebiyyullah'ın oğlu Nebiyyullah'ın oğlu Yusuf'tur" buyurmuştu Yine itirazla: "Hayır bunu da sormadık" dediler Bunun üzerine Aleyhissalatu vesselam: "siz bana Arap hanedanlarından mı soruyorsunuz?" dedi "Evet (Ey Allah'ın Resûlü!) dediler "Onların cahiliye dönemindeki hayırlıları, fıkıh öğrendikleri takdirde, İslam'da da en hayırlılarıdır!" cevabını verdi"Buhari, Enbiya 8, 14, 19, Menakıb 1, 25, Tefsir, Yusaf 1; Müslim, Fezail 168, (2378)
4076 - Hz Ali radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Dinde fakih (bilgili) olan kimse ne iyi kimsedir! Kendisine muhtaç olununca faydalı olur Kendisine ihtiyaç olmayınca ilmini artırır"Rezin tahric etmiştir
4077 - Yine Hz Ali radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Kim, benden sonra öldürülmüş olan bir sünnetimi ihya ederse beni seviyor demektir Beni seven de benimle beraberdir"Rezin tahric etmiştir
4078 - Ebu'd-Derda radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın şöyle dediğini işittim: "Kim bir ilim öğrenmek için bir yola sülûk ederse Allah onu cennete giden yollardan birine dahil etmiş demektir Melekler, ilim talibinden memnun olarak kanatlarını (üzerlerine) koyarlar Semavat ve yerde olanlar ve hatta denizdeki balıklar âlim için istiğfar ederler Âlimin âbid üzerindeki üstünlüğü dolunaylı gecede kamerin diğer yıldızlara üstünlüğü gibidir Âlimler peygamberlerin vârisleridir Peygamberler, ne dinar ne dirhem miras bırakırlar, ama ilim miras bırakırlar Kim de ilim elde ederse, bol bir nasib elde etmiştir"Ebu Davud, İlm 1, (3641); Tirmizi, İlm 19, (2683); İbnu Mace, Mukaddime 17, (223)
4089 - Sehl İbnu sa'd radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Vallahi, senin hidayetinle bir tek kişiye hidayet verilmesi, senin için kıymetli develerden müteşekkil sürülerden daha hayırlıdır"Ebu Davud, İlm 10, (3661); Buhari, Ashabu'n-Nebi 9; Müslim, Fedailu'l-Ashab 34, (2046)
4096 - İbnu Mes'ud radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Benden bir şey işitip onu (artırıp eksiltmeden) işittiği şekilde başkasına ulaştıran kimsenin (Kıyamet günü) Allah yüzünü taze kılsın Zira, kendisine ulaştırılan öyleleri var ki, bizzat işitenden daha iyi kavrar"Tirmizi, İlm 7, (2658)
4097 - Abdullah İbnu Amr İbni'l-As radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Bir ayet bile olsa benden başkasına götürün Beni İsrail (hikâyelerin)den de rivayet edin, bunda bir mahzur yok Ancak kim bile bile bana yalan nisbet ederse cehennemdeki yerini hazırlasın"Buhari, Enbiya 50; Tirmizi, İlm 13, (2671)
4099 - Ebu Hüreyre radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'dan iki kap ilim hıfzıma aldım Bunlardan birini aranızda neşrettim Ama diğerini söyleyecek olsam şu gırtlağımı kesersiniz"Buhari, İlm 42
4108 - İbnu Amr İbni'l-As radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Allah ilmi (verdikten sonra), insanların (kalbinden) zorla söküp almaz Fakat ilmi, ülemayı kabzetmek suretiyle alır Ülema kabzedilir, öyle ki, tek bir alim kalmaz Halk da cahilleri kendine reis yapar Bunlara meseleler sorulur, onlar da ilme dayanmaksızın (kendi reyleriyle) fetva verirler, böylece hem kendilerini hem de başkalarını dalâlete atarlar"Buhari, İlim 34, İ'tisam 7; Müslim, ilm 13, (2573); Tirmizi, ilm 5, (2654)
4109 - Ebu'd-Derda radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm ile beraberdik Gözünü semaya dikti Sonra: "Şu anlar, ilmin insanlardan kapıp kaçırıldığı anlardır Öyle ki, bu hususta insanlar hiçbir şeye muktedir olamazlar!" buyurdular Ziyad İbnu Lebid el-Ensari araya girip: "Bizler Kur'an'ı okuyup dururken ilim bizlerden nasıl kapıp kaçırılır? Vallahi biz onu hem okuyacağız, hem de çocuklarımıza, kadınlarımıza okutacağız!" dedi Resulullah da: "Anasız kalasın, ey Ziyad, ben seni Medine fakihlerinden sayıyordum (Bak) işte Tevrat ve İncil, yahudilerin ve nasranilerin elinde, onların ne işine yarıyor (sanki onunla amel mi ediyorlar)?" buyurdu Cübeyr der ki: "Ubade İbnu's-Samit radıyallahu anh'a rastladım Kardeşin Ebu'd-Derda ne söyledi, işittin mi? dedim Ve ona Ebu'd-Derda'nın söylediğini haber verdim bana: "Ebu'd-Derda doğru söylemiş, dilersen kaldırılacak olan ilk ilmin ne olduğunu sana haber vereyim: İnsanlardan kaldırılacak olan ilk ilim huşu'dur Büyük bir câmiye girip huşu üzere olan tek şahsı göremiyeceğin vakit yakındır!" dedi"Tirmizi, İlm 5, (2655)
4110 - Ömer İbnu Abdilaziz rahimehullah'dan nakledildiğine göre, (Medine valisi) Ebu Bekr İbnu Hazm'a şöyle yazmıştır: "Bak, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın hadisinden ne varsa yaz Zira ben, ilmin kaybolmasından ve ülemanın gitmesinden korkuyorum Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın hadisinden başka bir şey kabul etme Alimler ilmi yaysınlar, ilim için (herkese açık yerlerde) halkalar teşkil etsinler, ta ki bilmeyenler de böylece öğrensin Zira ilim, gizli kalmazsa helak olmaz"Buhari, İlm 346021 - Muaz İbnu Enes'in babası anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Kim bir ilim öğretirse ona bu ilimle amel edenlerin sevabı vardır Bu amel edenin ücretini eksiltmez"
6022 - Ebu Katâde babasından naklediyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Kişinin (öldükten sonra) geride bıraktıklarının en hayırlısı şu üç şeydir: "Kendisine dua eden salih bir evlad, ecri kendisine ulaşan bir sadaka-i cariye, kendinden sonra amel edilen bir ilim
6024 - Hz Ebu Hureyre radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Sadakanın en üstünü, kişinin bir ilim öğrenip sonra da onu müslüman kardeşine öğretmesidir"
6034 - Hz Câbir radıyallahu anh anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Bu ümmetin sonradan gelenleri önce gelenlerine lânet ettiği vakit, kim bir hadisi söylemez, ketmederse, Allah'ın indirdiğini ketmetmiş (gizlemiş) olur"
6035 - Hz Enes radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Kim bir ilimden sorulur, o da bunu gizlerse, Kıyamet günü ateşten bir gem ile gemlenir"
6036 - Ebu Sa'îdi'I-Hudrî anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Kim insanların dini işlerinde Allah'ın faydalı kıldığı bir ilmi gizlerse, Allah, Kıyamet günü onu ateşten bir gem ile gemler" Buhari ve diğer sahih hadis kitaplarından derlediğimiz şu rivayetler alimlerin ne kadar kıymetli olduğunu ifade eder Kıymetli olanların sözü de kıymetli olur O halde alimlerin önüne geçmek sanki Allah ve resulünün önüne geçmek gibi olacağından, haddimizi bilerek ilim ehlinin sözlerine itibar etmek lazımdır Ancak her Müslümanın tabi olacağı alim aynı olmaz, tutacağı yol –mezheb- bir olmaz Bu yüzden her çeşit insanın hallerine uygun olan mezhebler İslam aleminde uygulanmış ve ortak noktada cem olunarak 4 mezhebte icma olmuştur Zira bunların dışına çıkılması mutlaka heva yoluna girmek olacaktır Bizler gerçekten ehli sünnet itikadında olan bütün alkimleri ve Allah dostlarını severiz kabul ederiz Uygulamada mensub olduğumuz mezheb ve meşrebi yaşamaya çalışırız Alimlere dil uzatmak, söz atmak çok kere kişinin imansız kalmasına sebeb olur, zira söz atan kişi ilimden nasibsiz ise nereyi tenkit edeceğini bilemez ve haddi aşar Alimlerin arasındaki ilmi münazara ve ihtilaflar hadisi şerifin beyanına göre zaten rahmettir Bu rahmeti anlamayanlar için iş zahmet olur, artık doğru olduğunu bildiği meseleleri bile kabullenemez…Alimin sözü delil olmaz diyenler, evvela alimin kıymetini anlamaları gerekirki onlarla ilim üzere münazaramız olsun Alimin sözünün zaten 4 delile dayandığını ve bu temellerle söz söylediğini de hatırlatmaya hacet yoktur o halde alimin sözünü ret etmek neyi ret etmeyi gerektirdiğini de iyi düşünmeliler
Alim ile ilgili sözler
Alim, haramı, helali bilen değildir; alim, bildiği ile amel edendir
Süfyan bin Uyeyne
Alim ol ki ölmeyesin, çünkü insanlar ölür, fakat alimler diridir
HzAli ra
Bir alimin, devlet adamlarının kapısına gitmesi, Allah'ın en kızdığı şeydir
İmam Evzai
Bir cemaatin ölümü, bir alimin ölümünden daha hafiftir
Hadis
Biz bu misalleri insanlara veriyoruz, fakat onlara ancak alimler akıl erdirir
Ankebut, 43
Cahiller içinde bir alim, ölüler içinde bir diri gibidir
Hadis
De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?
Zümer,10
Kişi, bulunduğu ülkede kendisinden alim birisinin mevcudiyetini kabul ettiği müddetçe,
hakikaten alimdir Kendisini bütün alimlerden üstün gördüğü takdirde, cahilliğini ortaya koymuş olur
Abdullah bin Mubarek
Kıyamet gününde insanların en çok pişman olanı, ilmi ile büyüklük yaslayan alim olacaktır
İbrahim bin Utbe
Kıyamet gününde alimlerin mürekkebi, şehidlerin kanı ile tartılır
Hadis
Kişi bildiği ile amel etmedikçe alim olmaz
Hadis
Kulları içinden ancak âlimler, Allah'tan korkar
Fatır, 28
Nice alimler vardır ki, sultanın yanına dini ile birlikte girer de, çıkarken dininden hiçbir şey kalmaz
Fudayl bin İyaz
Şu ümmet için en çok korktuğum şey, dili ve sözleri ile alim, kalb ile cahil olan kimselerdir
HzÖmer ra
Yarı aydınlar, bilgisizlerden daha tehlikelidirler
LGienin
Allah Resûlü s.a.v buyurdu:
"Her kim ilim istemek için bir yola girerse, cennet yollarından birine girmiş olur Ondan hoşlandıkları için, melekler ilim arayanın üzerine kanatlarını gererler ilim isteyene, göklerdekiler, yerdekiler ve sudaki balıklar bile günahının affı için yalvarırlar Alimin ibadet edene üstünlüğü, dolunayın yıldızlara üstünlüğü gibidir Alimler, hiç şüphe yok ki, peygamberlerin mirasçılarıdırlar Peygamberler, ne dinarı, ne de dirhemi miras bırakmışlardır Onların mirası ilimdir Kim o ilmi alırsa, çok büyük bir nasibi elde etmiş olur"
Ebû Derda radıyallahu anh Tirmizî Allah Resûlü s.a.v buyurdu: "Tek bir dini anlayıcı fakih, şeytana bin tane ibadet edici abidden daha çetindir"
İbn Abbas radıyallahu anh Tirmizî Allah Resûlü s.a.v buyurdu: "Kim ilimsiz ibadet ederse, bozdukları düzelttiklerinden çok olur Kim söylediklerini uygularsa, kendisini ilgilendirmeyen boş sözü az bulunur Kim dinini tartışmalara hedef ederse, bir kararda kalamaz daldan dala atlar durur"
Ömer radıyallahu anh Dârimî Allah Resûlü s.a.v buyurdu: "Şüphesiz Allah, ilmi insanların ellerinden çekerek almaz, ilmi, âlimleri almakla alır Alimlerden kimse kalmayınca, insanlar câhil başkanlar edinirler, onlara sorarlar, onlar da fetva verirler, hem kendileri saparlar, hem de onları saptırırlar"
İbn Amr radıyallahu anh Buhârî Allah Resûlü s.a.v buyurdu: "Kim birine bir ilim öğretirse, onunla amel edenin sevabını, yapanın sevabından hiçbir şey eksilmeksizin alır"
Muaz radıyallahu anh İbn Mâce Allah Resûlü s.a.v buyurdu: "Kim ilme çalışıp elde ederse, Allah ona iki kat sevap verir Kim ilme çalışıp da elde edemezse, Allah ona sevaptan bir pay verir" Vâsile radıyallahu anh Taberânî
Peygamber'imiz s.a.v
"Kiyamet Günü en agir azaba çarptirilacak olan kimse, Allah'in ilminden kendisine fayda bagislamadigi âlimdir." Peygamber'imiz s.a.v:
"Insan, ilmî iie amel etmedikçe âlim olamaz.
" Peygamber'imiz s.a.v :
«— Ilim ikidir: Biri sözde dile gelen ilimdir, bu Allah'in insanlara bagisladigi açik delildir. Öbürü kalb ilmidir ki, fayda veren ilim budur.»
Peygamber'imiz s.a.v :
"Âhir zamanda câhil ibadetliler iie fasik âlimler çogalir."
Peygamber'imiz s.a.v :
"Âlimlere üstünlük taslamak, aptallar ile çatismak ve halkin dikkatlerini üzerinize çekmek maksadi ile ilim ögrenmeyiniz. Böyle yapanlarin yeri cehennemdir."
Peygamber'imiz s.a.v :
"Kim bildigini kendisine saklarsa Allah onun agzina atesten gem vurur."
Peygamber'imiz s.a.v :
"Ben sizin hesabiniza deccaldan baska, fakat ondan daha korkunç bir seyden korkuyorum.» Sahâbeleri (Nedir o) diye sorarlar. Peygamber'imiz onlara yoldan çikaran imamlardan korkuyorum." cevabini verir.
Peygamber'imiz s.a.v :
«— Kim bilgice gelisir, fakat hidâyet yönünden gelismezse, günden güne Allâh'dan daha da uzaklasir.»
Hz. Isâ (A.S.) buyurur;
«Ne zamana kadar saskinlar ile düsüp kalktiginiz halde istikametini kaybetmislere yol göstereceksiniz!»
ALİMLER ya ebedi bir helak ile veya ebedî saadet ile karsi karsiya,
ilme dalan elimin sâadete eremedigi takdirde kendine kurtulusu haram kildigini gösterir.
Hz. Ömer buyurur;
«Bu ümmet hesabina en korktugum sey, münafik âlimdir.»
Dinleyenler «münafik âlim nasil olur» diye sorarlar.
Hz. Ömer onlara. «Lâfla bilgili, fakat kalbi ve ameli câhil kimsedir» diye cevap verir.
Hasan-ül Basrî buyurdu :
«Âlimlerin bilgisini ve hikmet sahihlerinin incilerini biriktirdigi halde tatbikatta aptallarin çigirindan gidenlerden olma.»
Adamin biri Hz. Ebû Hureyre'ye «ilim ögrenmek istiyorum, fakat bir yandan da ona ihanet etmekten korkuyorum» der. Ebu Hureyre da ona «ilimden uzak kalmak, ona ihanet etmeye kâfidir» buyurur.
Ibrahim Ibni Uyeyne'ye «En uzun pismanlik çekenler kimlerdir» diye sorarlar. O da «Dünyada nankörlere iyilik edenler, ölürken de sapik âlimler» diye cevap verir.
Halil Ibni Ahmed buyurur ;
«Insanlar dört çesittir:
1 — Anlar ve anladiginin farkindadir. Iste bu âlimdir, ona uyunuz.
2 — Anlar, fakat anladiginin farkinda degildir. Bu da uykudadir, onu uyandiriniz.
3 — Anlamaz, fakat anlamadiginin farkindadir. Bunun yol göstermeye ihtiyaci vardir, ona yol gösteriniz.
4 — Anlamaz, fakat anlamadiginin da farkinda degildir. Iste bu câhildir, ondan uzak durun.»
Süfyan-üs Sevrî buyurdu ;
«Ilim ameli cagirir, eger çagriya uyarsa (ilim kalir), uymazsa göçer.»
Fudayl Ibni Iyaz buyurdu ;
«Ben üç kimseye acirim:
1 — Bir kavmin, sonradan düsmüs ulusuna.
2 — Bir kavmin sonradan fakir düsmüs zenginine,
3 — Dünyanin oyuncagi olmus âlime»
Hasan-ül Basri der,
«Âlemlerin en büyük cezasi, kalblerinin ölmesidir. Kalblerî ölmesi de âhiret ameli ile dünyayt istemekdir.»
Sairin biri bu konuda der ki: «Sasarim hidâyeti delâlet ile degistirene. Dünyasini dini karsiliginda satin alan kimseye daha da sasarim. Bunlarin her ikisinden de daha sasirticisi. Dinini baskasinin dünyasi ugruna satandir. Bu her ikisinden de acayiptir.»
Peygamber'imiz s.a.v buyuruyor :
"Âlim öyle agir bir azaba çarptirilir ki, çektigi azabin siddetinden dolayi ilgileri uyanan cehennemlikler onu görmeye gelirler." Bununla sapik âlimi kasdetmistir.
Usame Ibni Zeyd buyurur ;
«Peygamber'imizin söyle buyurdugunu duydum: «— Kiyamet Günü bir âlim getirilerek cehenneme atilir. Kalin bagirsaklari disari sarkar ve esegin dolap çevresinde dönmesi gibi onlarin etrafinda döner. Bu hâlini görmeye gelen diger cehennemlikler «Ne oldu sana» diye sorarlar. Âlim de onlara «Dünyada iken iyiligi emreder, fakat kendim yapmazdim. Buna karsilik kötülügü yasaklar, fakat kendim islerdim» diye cevap verir.» Âlimin isledigi günaha karsilik, katmerli bir azaba çarptirilmasi, bilerek günah islediginden dolayidir.
Allah; «Hiç süphesiz, münafiklar cehennemin en alt katindadirlar» buyuruyor. (Nisa - 145)
Çünkü onlarin hakki inkâr etmesi bilerektir.
Allah yahudileri hiristiyanlardan daha kötü ilân etmistir.
Oysa ki, onlar Allah'a ogul yakistirmamislar ve «o üçün üçüncüsüdür» dememislerdir.
Fakat onlar, Ailâh'i bile bile inkâr etmislerdir.
Nitekim Allâh c.c buyuruyor ki:
«— Kendilerine kitap verdiklerimiz O'nu (Muhammed'i) çocuklarini bilir gibi bilirler Fakat onlarin bir gurubu bile bile gerçegi saklarlar» (Bakara - 146)
Allah c.c buyuruyor :
"Onlara kendi ellerindeki kitabin tasdik edeni olarak Allah tarafindan bir kitap geldiginde — ki daha önce kâfirlere karsi feth dilerlerdi— (bu defa) kendilerine bildikleri gelince inkâr ettiler. Hic süphesiz Allâh'in laneti kâfirlerin üzerinedir."(Bakara - 89)
Allah c.c Bel'am Ibni Baura kissasi hakkinda buyuruyor :
"Onlara, kedisine âyetlerimizi bildirdigimiz halde onlardan siyrilarak seytana uyan ve azginlardan olanin haberini anlat." (A´raf - 175)
Ulu Allah Bel'am için söyle buyuruyor: «— O üzerine varsan da kendi haline biraksan da dilini çikarip soluyan bir köpek gibidir.» (A´raf - 175)
Günâha dalmis âlim de böyledir. Cünki Bel'am Allah'in kitabini biliyordu. Buna ragmen azgin arzulara dolarak köpege benzetildi.
Âyet demek istiyor ki. «O hikmeti bilsin bilmesin, ferketmez. Her iki durumda da azgin arzulara bulasir.»
Hz. Isâ (A.S.) buyurur;
«Kötü âlim, nehrin agzinda düsüp onu kapatan kayagibidir, ne kendisi suyu içer ve ne de bitkilere ulasmasina meydan verir.»
Kıyamet günü üç grup insan şefaat eder: peygamberler, sonra alimler, sonra da şehitler.{Hadis-i Serif}
Al-Qiyamah (The Resurrection) Muslim Scholars speak of three types of resurrection: The Minor Resurrection (Al-Qiyamtu'l Sughra) which occurs at the hour of death for each individual, when the soul is released and it is made to discover the worth and recompense of its deeds.The intermediate Resurrection (Al-Qiyamatu'l Wusta) which pertains to a specific community, or nation of believers (Ummah), when religion is renewed and spiritual life is regenerated and diffused by the coming of the Messenger.The Great Resurrection (Al-Qiyamatu'l Udhma) for the whole of mankind which is foretold by all religions as the Day of Judgment, or the Day of God.
The Day of JudgmentThe Day of Judgment, Al-Qiyamah, Yawmu’l Deen, (also known as the, Day of the Gathering, Day of Meeting God, the Resurrection, and The Great Announcement), is a major theme, the Grand Promise, addressed not only in the Qur'an, but also in the Scriptures of other major religions. Opinions may have differed on specifics, yet there is a common consensus, that the Day of Judgment is a time of momentous upheaval, and calamity and, to many people, it is the time of the end of the world. Another notion which many seem to agree on, is that everyone would readily recognize that Day -(for how could anyone remain unaware of such a momentous event?) This is an attempt to examine what different verses in the Qur'an (and some hadith) tell us about Al-Qiyamah. It is also a humble attempt to reconcile what might appear as, differing descriptions of the event (even to the point of contradiction at face value). The focus is on taking the Qur'an in its entirety rather than picking and choosing specific and isolated verses to the exclusion of other verses or ignoring them.
http://www.bci.org/islam-bahai/DayJudgement.htm
http://www.kuranikerim.com/english/m_indexe.htm
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
https://twitter.com/kanaryamfenerli