21 Mart 2014 Cuma
Rasulullah(sav) Medine---cehennem tabakaları---kalp hakkında.
_/\/\____________/\/\_____________ KANARYAM █▓▒░▒▓█ FENERLİ ¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯\/\/¯¯¯¯¯¯¯¯¯
There is a way to the heart from the heart .... Life is not a coincidence...ya FETTAHÜ...ya TEVVABÜ..
Rasulullah(sav) Medine’ye yerleşmek ve orada oturmak için teşvik etmiştir. O’nun haber verdiğine göre kimse sevmeyerek Medine’den çıkmaz ama Allah oraya o kişiden daha iyi olan kimseyi getirir. Yine O’nun haber verdiğine göre kıyamet alametlerinden biri aynı körüğün demirin pasını giderdiği gibi Medine’nin de içindeki pislikleri temizlemesidir. Onlarda kötü insanlardır.
Müslim, Ebu Hureyre(ra)’dan Rasulullah(sav)’in şöyle dediğini rivayet etmiştir: “İnsanlar üzerine öyle bir zaman gelir ki, kişi amcaoğluna va akrabasına: “Haydi daha rahat bir yaşama, haydi daha rahat bir yaşama” diye öneride bulunur. Eğer bilseler Medine onlar için daha iyidir. Nefsim elinde olan Allah’a yemin ederim ki, onlardan kimse sevmediği için oradan çıkmaz ama oraya o kişiden daha iyi olan kimseyi getirir. Medine aynı pası gideren körük gibidir. Medine içindeki kötüleri aynı körüğün demirin pasını çıkardığı gibi çıkarmadıkça kıyamet kopmaz.”[13]
Kadı İyâd, Medine’nin pisliklerini çıkarmasının Rasulullah (sav) zamanında olduğunu izah etmiştir. Çünkü hicret etmeye ve Medine’de oturmaya imânı sağlam olandan başka kimse sabredemez. Münafıklar ve cahil bedeviler Medine’nin ne zorluğuna dayanırlar ne de oradaki sevabı hesap ederler.
Nevevi ise bunun Deccal zamanında olacağını ve Kadı İyâd’ın görüşünün uzak bir görüş olduğunu belirtiyor. Yine bunun farklı zamanlarda olacağı ihtimalini de veriyor.[14]
İbn Hacer ise kastedilen bu iki zamanın şunlar olacağı ihtimalini veriyor: Rasulullah(sav) zamanında olmasına şu bedevi kıssası delildir: Buhari’de Cabir(ra)’dan gelen hadiste: “Bir bedevi Rasulullah(sav)’ın yanına gelerek İslam’a girdi. Ertesi gün hummalı bir şekilde geldi ve “Ya Rasulullah! Benim geri dönmem için bana izin verin” dedi. Rasulullah (sav) bu teklifi üç kere kabul etmedi ve sonra: “Medine demirci körüğü gibidir; temizi bırakır pası dışarı atar.”dedi.[15]
Deccal zamanında olması ise Enes b. Malik (ra)’dan gelen Deccal hadisidir. Rasulullah (sav) Deccal’den bahsettikten sonra şöyle demiştir: “Medine halkı ile birlikte üç kere sarsılır. Orada ne kadar kafir ve münafık varsa Allah onları Medine dışına atar.”[16]
Bu iki zaman arasında ise olamamıştır. Gerçi sahabenin en üstün olanları Rasulullah (sav)’den sonra Medine’den ayrılmışlardır.ama bunlar mesela Muaz b. Cebel, Ebu Ubeyde, İbn Mesud ve diğerleri, Hz. Ali, Talha, Zubeyr ve Ammar gibi değerli şahsiyetlerdir. Hadiste anlatılmak istenen bazı insanların diğerlerinden, bazı zamanlarda diğer vakitlerden ayrı tutulduğudur. Çünkü âyette şöyle buyurulmaktadır: “.....Medine halkından bir takım Münafıklar vardır ki, münafıklıkta maharet kazanmışlardır.....” (Tevbe: 101). Münafık ise Medine için kesinlikle bir pisliktir.[17]
Ama insanların Medine’den toptan çıkmalarına gelince, bu ahir zamanda kıyametten önce olacaktır. Nitekim Ebu Hureyre (ra)’dan gelen hadiste Rasulullah(sav) şöyle buyurmaktadır: “Siz Medine’yi şu bulunduğu hayırlı haliyle bırakacaksınız da orada vahşi hayvan ve kuşlardan başka kimse kalmayacak. Medine’ye en son gelen koyunlarını bağırarak otlatan Müzeyne kabilesinden iki çoban olacak. Bunlarda Medine’yi bomboş, ıssız bir şekilde bulacaklar ve Seniyyetü’l-Vedâ’ya vardıklarında yüzleri üstüne düşeceklerdir.”[18]Hadisi Buhari rivayet etmiştir.
İmam Malik ise Ebu Hureyre(ra)’den Rasulullah(sav)’ın şöyle dediğini Rivayet etmiştir: “Siz Medine’yi en güzel haliyle bırakıp terk edeceksiniz. Öyle ki bir köpek veya kurt oraya gelecek, mescidin duvarına veya minbere pisliğini yapacak.” Sahabe: “Ya Rasulullah (sav)! O gün kim kazançlı çıkar?” dedi. Rasulullah(sav): “Yırtıcı hayvan ve kuşlar” dedi.”[19]
İbn Kesir diyor ki; “Bu hadisten kasıt şudur: Medine, Deccal çıkana kadar bozulmadan sağlam olarak kalacak. Sonra İsa(as) zamanında da bozulmadan kalacak, öyle ki İsa(as) orada ölecek ve oraya defnedilecek. Daha sonra ise harab olacak”[20]
Sonra, Cabir (ra)’ın şöyle dediğini söylüyor: “Ömer b. Hattab bana Rasulullah (sav)’den şöyle işittiğini haber verdi: “Medine’nin kenarında dolaşan birisi şöyle der: Zamanında burada bir çok müslüman oturuyordu”[21] Hadisi İmam Ahmed rivayet etmiştir.
İbn Hacer şöyle diyor: “Ömer b. Şebbe sahih bir senedle Avf b. Malik’ten şöyle rivayet etmiştir: “Rasulullah (sav) mescide girdi ve içine baktı. Sonra: “Vallahi, halkı burayı kırk sene bakımsız olarak vahşi hayvan ve kuşlara bırakacak” dedi” İbn Hacer sonra şöyle diyor: “Bu şimdiye kadar asla olmamıştır.”[22]
Bu hadis insanların topluca Medine’den çıkacakları zamanın, Deccal’in çıkışı ve İsa (as)’ın inmesinden sonraki bir zamanda olacağının delilidir. İhtimalen bu olay, büyük bir ateşin çıkıp insanları bir meydanda toplayacağı zaman olacaktır ki bu da alametlerin en sonuncusudur. Artık alamet kalmaz ve kıyamet kopar.
Yine daha önce Ebu Hureyre (ra) hadisinde geçtiği gibi Medine’ye en son gelenler bunu doğrulamaktadır. O hadiste şöyle geçmektedir: “Medine’ye en son gelen koyunlarını bağırarak otlatan Müzeyne kabilesinden iki çoban olacak. Bunlarda Medine’yi bomboş, ıssız bir şekilde bulacaklar.”[23] Yani: İnsanlardan boşalmış, vahşi hayvanların içinde dolaştığı bir halde. Doğrusunu Allah bilir.
http://ankaradanesintiler.blogcu.com/kahtanli-nin-cikmasi-huseyin-ebu-emre/4388388
1-“Yaşlı kişinin kalbi iki şey üzere gençtir.Yaşama sevgisi ve mal sevgisi.”(C.Sağir-6145)
قلب الشيخ شاب على حب اثنتين: حب العيش، والمال
2-“ Yaşlı kişinin kalbi iki şey üzere gençtir.Uzun yaşama sevgisi ve mal çoğaltma sevgisi.” (C.Sağir-6146)
قلب الشيخ شاب على حب اثنتين: طول الحياة، وكثرة المال
*Kalbini terbiye etmeyenlerde bunlar ortaya çıkar, edenlerde ise;gayret ,cihat ve ilime dönüşür.
3-“Mü’minin kalbi tatlıdır tatlılığı da sever.” (C.Sağir-6147)
قلب المؤمن حلو يحب الحلاوة
*Mü’min tatlı şeyleri sever ,kendisi de tatlıdır ,ahlakı da…
*Zemzem ve Hurmada Mü’minin kalbi ile bağlantı vardır.
4-“Şükreden bir kalp, zikreden bir dil ,saliha bir hanım din ve Dünya işlerinde bunların hepsi insanın sahip olduğu en hayırlı şeylerdir.” (C.Sağir-6148)
قلب شاكر، ولسان ذاكر، وزوجة صالحة تعينك على أمر دنياك ودينك: خير ما اكتنز الناس
5-“Adem oğlunun kalpleri kışın yumuşar çünkü Allah (c.c) Adem (a.s) mı çamurdan yarattı, çünkü kışın kar çamuru yumuşatır.” (C.Sağir-6149)
قلوب ابن آدم تلين في الشتاء، وذلك لأن الله تعالى خلق آدم من طين، والطين يلين في الشتاء
6-“Kalp hükümdardır,onun birtakım askerleri vardır.Hükümdar düzgün olunca askerler de düzgün olur,bozuk olunca askerler de bozuk olur.” (C.Sağir-6191)
القلب ملك، وله جنوده؛ فإذا صلح الملك صلح جنوده، وإذا فسد الملك فسدت جنوده
7-“Şüphesiz Adem oğlunun kalbi serçe kuşu gibidir, günde yedi defa döner ,çevrilir durur.” (C.Sağir-2342)
إن قلب ابن آدم مثل العصفور، يتقلب في اليوم سبع مرات
8-“Adem oğlunun kalbi her bir vadide bir şubedir,çeşittir.Kim kalbini her bir şeye uydurursa onu hangi vadide helak edeceği Allah’ın umurunda bile olmaz.Kim de tevekkül ederse Allah onun şubelerinin hepsine yeter.” (C.Sağir-2343)
إن قلب ابن آدم بكل واد شعبة، فمن أتبع قلبه الشعب كلها لم يبال الله بأي واد أهلكه، ومن توكل على الله كفاه الشعب
9-“Şüphesizki Ademoğllarının kalplerinin tamamı Rahman olan Allah’ın kudret parmakları arasında tekbir kalp gibidir kul nereye çevrilmeyi istiyorsa Allah’ta onu oraya istediği gibi çevirir..” (C.Sağir-2344)
إن قلوب بني آدم كلها بين أصبعين من أصابع الرحمن كقلب واحد يصرفه حيث شاء
10-“Kalbe nur girince genişler,rahatlar. Bunun alameti nedir Ya Rasulullah dediler? Dedi ki;Ahiret’e yöneliş,Aldatma yurdundan (Dünya) uzaklaşma,Ölüm gelmeden ölüm için hazırlık.” (Tirmizi)
اذا دخل النور في القلب فانفسح وانشرح قالوا فما علامة ذالك يا رسول الله قال الانابة الي دار الخلد و التجافي عن دار الغرور ولاستعداد للموت قبل نزوله
11-“Şanı yüce olan Allah suretlerinize ve mallarınıza bakmaz,ancak kalplerinize ve amellerinize bakar.” (C.Sağir-1832)
إن الله تعالى لا ينظر إلى صوركم وأموالكم، ولكن إنما ينظر إلى قلوبكم وأعمالكم
12-“Şüphesiz ki beden de bir parça vardır; o düzgün olursa bedenin tamamı düzgün olur,bozuk olursa bedenin tamamı bozuk olur.Dikkat ediniz ki o kalptir.” (C.Sağir-3856 ,Buhari-iman 39,
büyu’ 2 ,Müslim-müsakat 107 ,Ebu Davut-büyu’ 3 ,Tirmizi-büyu’ 1 ,Nesai-büyu’ 2 )
الا و ان في الجسد مضغة اذا صلحت صلح ساؤر الجسد واذا فسدت فسد ساؤر الجسد الا وهي القلب
13-“Kulun imanı istikamet bulmaz, ta ki kalbi doğrulmadıkça; Kalbi istikamet bulmaz,ta ki dili doğrulmadıkça.” (Ahmet .b.Hanbel- Müsned-C.3 S.198)
لايستقيم ايمان عبد حتى يستقيم قلبه ولا يستقيم قلبه حتى يستقيم لسانه
*Dil ibrik gibidir, kalpte ne varsa onu boşaltır.
14-“Adem oğlunun kalbi tencereden daha çok değişkendir.Tencere kaynarken suyun toplandığı gibi.” (C.Sağir-7300)
لقلب ابن آدم أشد انقلابا من القدر إذا استجمعت غليانا
15-“Kalbin misali;çöldeki bir tüy gibidir.Rüzgar onun içini dışın, dışını içine çevirir durur.” (C.Sağir-8135)
مثل القلب مثل الريشة تقلبها الرياح بفلاة
16-“Dört şey şakiliktendir. Göz katılığı (ağlayamamak), Kalp katılığı,hırs,uzun emel.” (C.Sağir-921)
أربع من الشقاء: جمود العين، وقسوة القلب، والحرص، وطول الأمل
*Hz.Ömer size ölüm ne kadar uzaktır diye sorunca ;göz ile kaş arası diyenlere siz uzun emel üzeresiniz der. Ölüm gözün beyazı ile siyahı kadardır der.
17-“Dünya’da züht sahibi olmak, kalbi ve bedeni rahatlatır.Dünya ‘ya rağbet ise kalbi ve bedeni yorar.” (C.Sağir-4594)
الزهد في الدنيا يريح القلب والبدن، والرغبة فيها تتعب القلب والبدن
18-“Saflarınızı düzeltiniz,kalpleriniz ayrı düşmesin.” (C.Sağir-4729)
سووا صفوفكم، لا تختلف قلوبكم
*Beden olarak aynı safta olmayanın kalbi de beraber olamaz.
19-“Alçak gönüllü olmayı tavsiye ediyorum Alçakgönüllülük kalp amelidir.” (C.Sağir-5517)
عليكم بالتواضع، فإن التواضع في القلب.
*Kalbi mütevazi olanın zahiri de mütevazidir.
20-“İlim iki kısımdır;Kalp ilmi ki;faydalı olan budur.Dil ilmi olan ki;ademoğlunun aleyhine kullanılacak ilimdir.” (C.Sağir-5717)
العلم علمان: فعلم في القلب فذلك العلم النافع، وعلم على اللسان فذلك حجة الله على ابن آدم
21-“Kalp hükümdardır ,hükümdar düzgün olunca tebası da düzgün olur ,bozuk olunca tebası da bozuk olur.” (C.Sağir-5752)
والقلب ملك: فإذا صلح الملك صلحت رعيته، وإذا فسد الملك فسدت رعيته
22-“Şarkı ve türkü, suyun baklayı büyütüp yeşerttiği gibi kalpte münafıklığı büyütür.” (C.Sağir-5809)
الغناء ينبت النفاق في القلب كما ينبت الماء البقل
*İcra eden,sözler,mekan,mana dine aykırı olmaz ise caizdir.
23-“Vera sahibi ol ki;insanların en abidi olasın.Kanaat sahibi ol ki; insanların en çok şükredeni olasın.Kendi nefsin için istediğini insanlar için de iste ki;mü’min olasın.Sana komşu olana komşuluğu güzel yap ki; Müslüman olasın.Gülmeni az yap gülmenin çoğu kalbi öldürür.” (C.Sağir-6422)
كن ورعا تكن أعبد الناس، وكن قنعا تكن أشكر الناس، وأحب للناس ما تحب لنفسك تكن مؤمنا، وأحسن مجاورة من جاورك تكن مسلما، وأقل الضحك فإن كثرة الضحك تميت القلب
24-“Körlüğün en şerlisi kalp körlüğüdür.” (C.Sağir-9689)
الولد ثمرة القلب، وإنه مجبنة مبخلة محزنة
25-“Kalb kalb diye isimlendirildi,çünkü döndüğünden.Kalp, çölde rüzgarın içini dışına dışını içine çevirip durduğu ağaca takılmış bir tüy misalidir.” (C.Sağir-2595)
إنما سمي القلب من تقلبه: إنما مثل القلب مثل ريشة بالفلاة تعلقت في أصل شجرة يقلبها الريح ظهرا لبطن
26-“İslam açıkça yaptığımız amellerdir,imanın yeri ise kalptir.” (C.Sağir-3060)
الإسلام علانية، والإيمان في القلب
27-“Saffan.b. Muattal’a dokunmayın onun dili pis kalbi temizdir.” (C.Sağir-4224)
دعوا صفوان بن المعطل فإنه خبيث اللسان، طيب القلب
28-“Kırallara sövme ile kalbinizi meşgul etmeyin.Onların ıslahı için dua etmek sureti ile Allahu teala’ya yakınlık arayınız.” (C.Sağir-9805)
لا تشغلوا قلوبكم بسب الملوك، ولكن تقربوا إلى الله تعالى بالدعاء لهم يعطف الله قلوبهم عليكم
*Allah onların kalplerini size karşı yumuşatır.
29-“Kul bir hata işlediği zaman kalbine simsiyah bir nokta konur.Eğer günahtan kendini çeker,tevbe ve istiğfar eder se kalbi cilalanır,etmez se ta ki;kalbini kaplayıncaya kadar.
nokta artırılır .” (C.Sağir-2070 , Tirmizi-tefsir 83 ,İ.Mace-tevhit 29 )
إن العبد إذا أخطأ خطيئة نكتت في قلبه نكتة سوداء، فإن هو نزع واستغفر وتاب صقل قلبه، وإن عاد زيد فيها حتى تعلو على قلبه
30-“Allahu teala buyurdu ki; Ben öyle mahluklar yarattımki dilleri baldan tatlı,kalpleri kaktüsten daha acıdır.”
31-“Allahım korkmayan kalpten, faydasız ilimden,kabul edilmeyen duadan sana sığınırım.” (C.Sağir-1490)
اللهم إني أعوذ بك من علم لا ينفع، وقلب لا يخشع، ودعاء لا يسمع، ونفس لا تشبع،
32-“Allahım;Kalbimi nurlu kıl,lisanımı nurlu kıl,bakışımı nurlu kıl,işitmemi nurlu kıl..” (C.Sağir-1513)
اللهم اجعل في قلبي نورا وفي لساني نورا، وفي بصري نورا وفي سمعي نورا
33-“Allahım kalbimi nifaktan ,amelimi riyadan,dilimi yalandan,gözümü hain bakmaktan koru.Şüphesiz ki sen gözlerin hain bakışlarını ve göğüslerde gizlenenleri bilirsin.” (C.Sağir-1529)
اللهم طهر قلبي من النفاق، وعملي من الرياء، ولساني من الكذب، وعيني من الخيانة، فإنك تعلم خائنة الأعين وما تخفي الصدور
34-“Şüphesiz ki kıyamet günü kulların Allah’a en uzak olanı kalbi katı olan kişidir.”
ان ابعد العباد يوم القيامة القلب القاصي
CEHENNEM'İN 7 TABAKASI ŞUNLARDIR:
1. KAT CEHENNEM: (En hafif olanıdır. Muhammed ümmetinin asileri içindir)
2. KAT-SAİR (Hristiyanlar içindir)
3. KAT- SAKAR (Yahudiler için karartılmıştır)
4. KAT-CAHİM (Mürtedler ve seytanlar icindir)
5. KAT- HUTAME (Ye'cüc-Me'cüc ve kafirler buradadır)
6. KAT- LEZA (Puta tapanlar, ateşe tapanlar ve sihirbazlar için hazırdır)
7. KAT- HAVİYE (Mülhitleri, zındıkları, yalancı ve münafıkları kucaklar)
GAYYA KUYUSU EN ALT KATTADIR.
İbn-i Abbas (ra) diyor ki:
GAYYA Cehennemde öyle bir vadidir ki, Cehennemin bütün dereleri onun şerrinden Allah'a sığınırlar. Cehennemin bütün katlarındaki pislikler, kan ve irinler bu kuyuya akar. Burayı Allah zina edenlere, yalancı şahitlik yapanlara, münafıklara, anne-babaya isyan eden ve büyü yapanlara ayırmıştır.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=226923414121632&set=a.137894743024500.30642.137849273029047&type=1&theater
http://www.risaleajans.com/islam/mali-sahin-sakal-i-serif-hakkinda-yanlis-bilgiye-sahip
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
https://twitter.com/kanaryamfenerli